Skip to content

1VSDAT

Open menu
חמישי, 17 ינואר 2013 20:23

הימין הסהרורי מסיר את המסיכה שעל פניו הקיצוניים

דרג מאמר זה
(0 מדרגים)
 
ועד מתיישבי השומרון נגד הרב שי פירון
 
סרוגים, 17.1.13
 
 
 
 
המאמר באתר 'סרוגים' מנסה אמנם להעלות על השולחן בעיה ערכית, אף שזאת אינה יכולה להטריד כל מי שבאמת חי במדינה הזאת: 
 
הצהרה של פוליטיקאי, האם היא נאמרת ברצינות, או שהפוליטיקאי מצהיר אותה רק משום שהוא מעריך שממילא לא תיוצר המציאות שעליה ניתנה הצהרתו?
 
אבל מבלי משים הוא גם חושף את הפרצוף האמיתי של הימין הסהרורי ואת הדעות שהמתנחלים הקיצוניים מביאים עימם לכל המפלגות שנותנות להם דריסת רגל בתוכן.
 
מסתבר שהרב שי פירון, מספר שניים בתנועת 'יש עתיד שברשות יאיר לפיד, רק העז לומר בפומבי:
 
אם שלום אמת יצריך הזזה של ישובים מבודדים אני בעד לעשות את זה.
 
ומיד הוא העלה עליו את חמתו של מנכ"ל וועדי המתיישבים בשומרון ובנימין שהטיח בו את התוכחה הבאה:
 
הרב המגרש? הזזת ישובים זו מילה מכובסת לגירוש יהודים מבתיהם בארץ ישראל. נפלא מבינתי איך בן תורה נותן את ידו ומסכים אפילו להרהור בפשע בלתי מוסרי שכזה. לידיעתך אותה 'הזזה' מהיישובים הקרויים מבודדים פירושה גירושם של למעלה ממאה אלף איש מבתיהם.
 
הרב פירון מיהר להסביר שדבריו נאמרו כאפשרות תיאורטית בעלמא, ולא כהלכה למעשה, וכיוון שכרגע לא נראה כל שלום באופק הוא המליץ במתקתקות שכולם, סהרורים יותר וסהרורים פחות, ישקיעו את עצמם בעיצוב אופייה של האומה. למותר לציין שההתפתלות הזאת נדחתה על הסף ובעל המאמר בחר לתאר את הסתייגותו במילים המגמדות הבאות:
 
מסתבר אפוא שהרב פירון רואה את עיקר תפקידו בעיצוב אופייה של מדינת ישראל, מתוך הנחה שלגבי השאלה המדינית אפשר להצהיר הצהרות ריקות כי ממילא היא איננה רלוונטית. נשמח לשמוע כיצד רוצה הרב פירון לעצב את אופייה של מדינת ישראל, והאם גם שם הוא יצהיר הצהרות שונות כדי לרצות את כל הצדדים.
 
אני, לעומתו, אשמח לשמוע מה בכוונת הימין המשיחי לעשות אם, חס וחלילה, באמת נעמוד לפתחו של שלום אמת. אני מסכים עם כל הנוגעים בדבר שמדובר בחלום באספמיא אבל רק בתור תרגיל אינטלקטואלי בואו ננסה כולנו לענות על השאלה 'מה באמת ראוי לעשות במקרה שיש סיכוי לשלום אמיתי בינינו לבין שכינינו הפלסטינאים?' אני כמובן אסכים לפנות את המתנחלים מכל הבתים שהם בנו על אדמות שנויות במחלוקת והרב פירון, כנראה בחוסר נוחות ובלית ברירה, אולי יסכים לפנות אותם מישובים מבודדים. חבריו בעלי הווילות בשומרון ובבנימין, לעומת זאת, לעולם לא יעלו על דעתם מחשבות כה שפלות וחזקה עליהם שהם יסרבו בצורה קטגורית לפנות אפילו יהודי אחד מכל השטחים שכביכול ניתנו לפני אלפי שנים לעם שמשחר ימיו התמיד להתנכל לשכניו ולנסות ולהשתלט על אדמותיהם. שום פיתוי של שלום לא יגרום לצוקים האיתנים הללו התפשר אפילו על מילימטר אחד מאדמתה הקדושה של ארץ ישראל. הם אינם מוטרדים מהפגיעה בערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק; מאבקים אלימים, עם הפלסטינאים מחד ועם האלמנטים היותר שפויים בחברה הישראלית מאידך, אינם מפחידים אותם; לדעת הקהל העולמית הם בזים ומאלפי הישראלים שנאלצים לפנות את בתיהם בגלל ההתדרדרות הכלכלית שתקציבי ההתנחלויות המיטו עלינו הם פשוט מתעלמים. הדבר היחיד עליו הם מוכנים להילחם עד טיפת דמנו האחרונה הוא העיקרון הקדוש שבגינו הם פוסלים גם מתנחלים חובשי כיפות סרוגות שהם טיפ-טיפה פחות קיצוניים מהם.

מי שאינו נזכר במשטרי האימים בהם היעקובינים והבולשביקים שלחו לגיליוטינה ולכתות היורים את המהפכנים הפחות מוטרפים יכול להאשים רק את מערכת החינוך שניפחה את ראשו בהזיות משיחיות במקום ללמד אותו את מוסרי ההשכל האמיתיים של ההיסטוריה האנושית.  
נקרא 20584 פעמים

השאר תגובה

אנא ודא שהינך מקליד השדות המסומנים ב-*

7 תגובות

  • קישור לתגובה שני, 21 ינואר 2013 18:21 הוסף ע״י עדו

    אני חושב מאור שלא הבנת.
    לא "אני" קובע למי ששיכים שטחים אלו ואחרים אלא מדינת ישראל. המדינה סיפחה ב1981 את הגולן לתחומי ישראל והלילה עליו את החוק הישראלי. יש כאלו שטוענים שזה נוגד את החוק הבינלאומי. סוריה בוודאי שלא מסכימה שהגולן ישראלי. עדיין לפי חוקי המדינה הגולן שייך לישראל ויהודה ושומרון לא.
    אם יש לך בעיה עם זה אתה מוזמן לדרוש מנציגיך בכנסת (הבחירות זה מחר) לספח את השטחים לישראל. כל עוד זה לא המצב אז דעתך וגם דעתי לא קובעות. יהודה ושומרון אינן חלק מהמדינה מבחינה רשמית.

  • קישור לתגובה שני, 21 ינואר 2013 13:53 הוסף ע״י עדי אביר

    מאור,

    אני לא קובע איזה שטח שייך לנו ואיזה לא. אני רק חושב את אשר אני חושב. גם לך מותר לחשוב את מחשבותיך אבל שנינו חייבים בסופו של דבר לקבל את הכרעה שנבחרינו קיבלו בדעת הרוב במוסד היחיד שמוסמך להחליט ולדרוש שהחלטותיו יקויימו. ברגע שהכנסת החליטה כל שאר הטיעונים מאבדים את תוקפם וכולנו חייבים ליישר קו עם דעת הרוב. אני, לצערי, עושה זאת כבר שנים וכתגובה לכל הצפרדעים בהם הימין הסהרורי מאכיל אותי אני מעלה על פני רק הבעת גועל. הם, לעומתי, רשאים גם לשרוף עצי זית, להרוג רועה צאן פה ושם ולזלזל בכל העקרונות של שלטון החוק.

    הצטרף גם אתה לטובים וכבד את החלטות הרוב ואל יהיה חלקך אם אלו שחושבים שההיגיון שלהם, או התורה שבידם, מתירים להם לעשות דין לעצמם.

    בברכה,

    עדי אביר

  • קישור לתגובה שני, 21 ינואר 2013 09:22 הוסף ע״י מאור

    עצם זה שאתה קובע ששטח מסויים שייך לנו ושטח אחר לא
    זה כבר הבעייה אני חושב ששטחי יו״ש שייכים לנו מכח זכותנו ההסטורית עליהם
    אנחנו כבשנו אותם והם שלנו ....
    אז זה לא משהו דתי

  • קישור לתגובה שבת, 19 ינואר 2013 00:02 הוסף ע״י עדו

    אני יודע שעדי ביקש לא לפתוח פה בוויכוח פוליטי אבל יש כמה דברים שצריך להבהיר.
    א. בגין פינה את ישובי סיני ואכן יש שלום. המצרים לא קיבלו תיאבון אחרי הסכם השלום ולא ביקשו את תל אביב. למעשה הם השאירו לנו את עזה שנסתדר איתה לבדנו.
    ב. בגין יכול היה לפנות את סיני מאותה סיבה ששרון יכול היה לפנות את גוש קטיף. שני המקומות אינם חלק ממדינת ישראל, מעולם לא היו שייכים לה והחוק הישראלי לא חל עליהם. תל אביב-יפו היא חלק ממדינת ישראל, החוק הישראלי חל עליה ותושבי יפו הערבים הם אזרחי המדינה בדיוק כמוני, כמו עדי וכמו מאור. לכן השוואה של פינוי השטחים לפינוי תל אביב פשוט איננה נכונה.
    ג. איך זה בכל זאת מתקשר לנושא הדתי? אומרים לי שהשטחים הם 'שלנו' ואני טוען שהם לא של מדינת ישראל והמדינה מעולם לא תבעה עליהם בעלות. ואז אומרים לי שהשטחים שייכים ל'עם ישראל' שזה מוזר מאד כי מחצית מהעם הזה חיה בכלל מחוץ למדינת ישראל אז מי בדיוק מוסמך לדבר בשמם. יוצא שמדינת ישראל משמשת קבלן הביצוע של הדת היהודית שרוצה שליטה בשטחים האלו. מליונר חב"דניק מאוסטרליה נותן פה הוראות לחיילי צה"ל ורבנים אמריקאים מוציאים פסקי הלכה שאוסרים עלי לפנות שטחים.
    מסקנה: זכותך להיות איש ימין או שמאל, זכותך להאמין בדת היהודית ולחבוש כיפה או להיות חילוני מוחלט. מה שאסור לך הוא להפוך את המדינה שלך לקבלן הביצוע של גורמים זרים (זה נכון לגבי כל גורם זר ולא משנה באיזה צד של המפה הפוליטית הוא תומך). חובה להפריד את הדת מהמדינה ומיד. אחרי שזה יקרה תוכל להחליט אם אתה רוצה ששטחי יו"ש יהיו חלק ממדינת ישראל ושהחוק הישראלי יחול עליהן או לא. בינתיים מה שקורה הוא שהמדינה שלנו חיה בפרדוקס, היא מיישבת אזרחים מחוץ לגבולותיה שלה וזאת בגלל הערבוב הלא בריא בין דת ומדינה שיש פה.

  • קישור לתגובה שישי, 18 ינואר 2013 16:17 הוסף ע״י עדי אביר

    מאור,

    לא זה המקום לזרוק כמה סיסמאות רבניות לטובת ויכוח פוליטי שלא עתה הזמן לקיימו. הרב פירון אכן אמר שהוא מוכן 'לוותר על חלק מסויים ביו"ש' עבור שלום אמת וגם על זה יצא קצפם של הקנאים קצרי הרועי שלעולם לא יסכימו לוותר על אף שעל לטובת שטויות דוגמת 'שלום אמת', 'הכרעה דמוקרטית', 'שלטון החוק' וכדומה.

    בברכה,

    עדי אביר

  • קישור לתגובה שישי, 18 ינואר 2013 15:21 הוסף ע״י מאור

    למה לא לפנות את תל אביב למען השלום ?
    הרי גם תל אביב בנייה על מקומות של ערבים שנכבשו ...
    אז לפנות יישובים זה לא בפיתרון,
    זה ההתחלה, מחר הם ירצו גם את חיפה.
    במקום זאת עדיף לומר שבשביל שלום אמת אני מוכן לוותר על חלק מסויים ביו"ש,
    אבל לא לפנות אותו בשביל הערבים

  • קישור לתגובה חמישי, 17 ינואר 2013 22:25 הוסף ע״י עלמה

    עדי,

    "מסיר את מסכה" ? איפה אתה חי ?

    לימין הקיצוני אין מסכה על הפנים.
    אלה פניו. הן גלויות לכל. והוא דואג להציגן מעל כל במה אפשרית.

התגובות האחרונות