Skip to content

1VSDAT

Open menu
שישי, 28 יוני 2013 22:07

דת אוטיסטית (עדו)

דרג מאמר זה
(0 מדרגים)

 

הנה תרגיל שדתיים עושים מדי פעם כדי לשים רגליים לחילוני שמתווכח איתם. אם החילוני לא מתעניין בדת, לא מבין ולא יודע הרבה אז הוא בור ריקני. "אתה טיפוס לא מעמיק", הם ינזפו בו, "אם היית בודק לעומק היית מגלה את האמת שאתה לא רוצה לראות".  

מה עושים עם חילוני שדווקא מתעניין אבל אבוי –מגלה בדת היהודית דברים שהדתיים מנסים להסתיר? או אז משתמשים בטיעון ההפוך :'אם הדת כל כך שגויה למה אתה מתעמק בה כל כך ?' הם ישאלו בערמומיות. 

חייבים להודות שיש בזה משהו, יש ניצחון לא מבוטל לדתיים בכך שהם מכריחים אותי ושכמותי לחקור את הדת כדי להתווכח עם הסילופים של המחזירים בתשובה. אחרי הכל, אני לא מבלה יותר מדי זמן בנסיונות להוכיח שסיפור שלגיה או כיפה אדומה לא התרחש במציאות, נכון?

אני כותב מאמרים, עונה לטוקבקיסטים שמנסים לשכנע אותי בפעם האלף שהאבולוציה לא נכונה (אבל סיפור המבול כן נכון) ומתעסק בזה כמה שאני יכול כי אני מבין את הסכנה לחברה שלנו מהתפשטות הדת וכי אני מתנגד לכפיה דתית בעקרון.  לומר את האמת הייתי משקיע בזה אפילו יותר מאמצים אבל קשה לי מדי. קשה להקדיש זמן להפצת הנאורות ולמלחמה בכפיה הדתית כשאתה אבא לילד אוטיסט.

 

אולי בגלל זה המקרה של 'גליה' הילדה האוטיסטית הוא שונה. אולי לכן לקח לי זמן עד שהתיישבתי לכתוב את המאמר הזה. הכעס שדברים כאלו מעוררים בי איננו אינטלקטואלי בלבד.  אני מרגיש שהפעם שיגעון הדת פגע בי באופן אישי. בעיקר אני מרגיש זעם נוראי כלפי האם שעושה תערוכה ניידת מהבת המוגבלת שלה. האמת? אני חייב להודות שאולי הזעם הזה נובע מכך שבמקום כלשהו אני מבין אותה.

כן, יש לי ילד אוטיסט.

תארו לעצמכם שאתם שוטפים כלים בכיור ולפתע פוגע חפץ כלשהו בראשכם – בחוזקה - כי הילד שלכם שוב קיבל התקף זעם בלתי מוסבר. תארו לעצמכם ילד שעד גיל חמש צריך חיתולים וגם בגיל שבע לעיתים עושה צרכים על הרצפה – אולי כדי  להרגיז ואולי מסיבה אחרת. תארו לעצמכם שמהרגע שהילד שלכם קם ועד שהוא הולך לישון אי אפשר להשאיר אותו לבד כי אין לדעת מה הוא יעשה, אם יתקע מזלג בתקע או יצייר בטוש על הקיר או שמא ישליך משהו כבד מהמרפסת למטה. תארו לעצמכם לגדל ילד בידיעה ברורה שלעולם הוא לא יהיה עצמאי והטוב ביותר שאפשר לאחל לו הוא הוסטל עם מדריכים מסורים שלא יתאכזרו אליו.

גם אני רוצה שאיזה נס יקרה לילד שלי והוא יהיה כמו כולם. ואם הוא לא יהיה כמו כולם אז שתהיה לו איזו יכולת מדהימה, כישרון נגינה, כישרון ציור, משהו שיפצה קצת על כל החסרונות. ומה יותר טוב מקשר ישיר לעולמות עליונים? אני מבין מה גורם לאימא להציג את ביתה לראווה בכנסים של חזרה בתשובה. הרי היא לא תמחא לה כפיים בטקס קבלת הדוקטורט נכון? היא גם לא תעמוד מתחת לחופה דומעת מאושר. הנה נמצאה לה דרך להתגאות בבת שלה. אם הבת קשורה איכשהו לעולמות הנסתרים אז יש בזה פיצוי על כל הדברים השליליים שיש בגידול ילד אוטיסט. זה אנושי , זה מובן - וזה בלתי נסלח.

חובתו של כול הורה היא לדאוג לילדים שלו. אני חושב שגם הציבור הדתי מסכים עם הקביעה הזאת.

כמובן שכל ציבור מפרש את הציווי הזה אחרת. עד כמה שאני לא מסכים עם ההורה הדתי, אני מכיר בכך שזכותו לחנך את בנו לפי הערכים שבהם הוא מאמין.  ברור לי שהערכים של החברה הדתית, בוודאי החרדית, שונים מאלו שלי.  

ברור לי שמבחינתו של החרדי, הילד שלי שלא זכה לחינוך תורני הוא אומלל ואני חושב את ההיפך על החינוך שלו.

עם זאת נראה לי שלא משנה באיזו חברה אתם נמצאים ועל איזה סולם ערכים גדלתם, תסכימו איתי שאימא לא אמורה  להשיג מעמד, פרסום והכרה בחברה על גב הבת שלה.

בוודאי יהיו כאלו שיגידו שגם אצל החילונים יש הורים 'דוחפים' שמנסים לקדם את הילד להישגים מבלי להתחשב בטובתו האישית – הם צודקים. זוהי תופעה מאוסה שאיננה מוגבלת למגזר כזה או אחר. עצוב לשמוע על ילד מוכשר שכל ילדותו עברה עליו בנגינת פסנתר כדי שיעשה נחת להורים. מקומם לשמוע על ילד פלא כמו מקולי קאלקין  שהכניס הרבה כסף לאביו בזמן ששיחק בסרטים כמו 'שכחו אותי בבית' וילדותו נשדדה ממנו.

גליה איננה ילדת פלא. אין לה כישרון נדיר לציור, פסנתר או ספורט. גליה היא ילדה בעלת מגבלה.

כשנולד ילד עם נכות כלשהי חובתם של ההורים לעזור לו להתגבר עליה ככל האפשר, לא להיבנות מהמגבלה שלו.

לאחרונה, בניתוח מורכב, הסירו רופאים בסין מין 'זנב' מילדה קטנה. תארו לעצמכם שבמקום להסיר את תוספת העור המוזרה, ההורים של אותה ילדה היו מתחילים להציג אותה בקרקסים ובירידים ולגבות כסף עבור המופע? 

כן, זה בדיוק אותו הדבר. ההופעות האלו מול קהל לא עוזרות לגליה בשום דרך, הם לא מקדמות אותה לכיוון הנורמליות וההשתלבות בחברה ולא מוסיפות לה שום כישורים שיכולים לעזור לה בחייה.

אני מניח שהמעריצים השוטים כמו אותו 'אלירן' ששלח את הסרטון על גליה לאתר  'חופש' יגידו שאני מפספס פה משהו. שייעודה של גליה הוא להעביר מסרים מהעולמות העליונים ובכך שהיא מופיעה מול קהל מוקסם היא מממשת את הייעוד הזה. על זה יש לי שתי תשובות.

ראשית, מספיק להיתמם. מי שבא להרצאות האלו הוא מראש אדם מאמין או בהליכי חזרה בתשובה. הוא לא באמת בא כדי להעמיק את הבנתו בדת אלא כדי לראות את "התופעה" ולספר עליה אחר כך - בדיוק כשם שאדם שהולך לקרקס ורואה לוליין על חבל לא עושה זאת כדי להבין יותר בחוקי הפיזיקה .

 

שנית, ובכן כאן אני חוזר לשורשי המלחמה שלי בכפיה הדתית.

ההנחה של הציבור הדתי -  שלכל אחד מאתנו יש ייעוד ושעלינו להגשים אותו - איננה הבעיה. הבעיה היא ביומרה שלהם להחליט עבור כולנו מהו אותו ייעוד.

החינוך החרדי לא רק מלמד אנשים תורה אלא גם דואג שלא יידעו שום דבר אחר ומנתב אותם למסלול אחד ויחיד  מבלי אפשרות בחירה.

תגידו מה שתגידו על החינוך החילוני (שטחיות, ריקניות, פריצות, אלימות, שכחתי משהו?) הוא נותן לדור הצעיר חופש לבחור ובחינוך החרדי חופש לבחור היא מילה גסה. לא מדובר במגבלות או באיסורים שקיימים בכל חברה אלא בשלילה מוחלטת של חופש הבחירה מכל ילד שנולד למגזר החרדי.

בחינוך הדתי-לאומי מדובר על ערכים שאני, כחילוני אינני שותף להם. בחינוך החרדי מדובר בעוול, חד וחלק. 

וחברה שעושה עוול באופן קבוע לילדים שלה בוודאי לא תתרגש מעוד עוול אם זה למען מטרה טובה נכון? בסך הכול הם כבר רגילים. 

 

עדו

נקרא 2005 פעמים

השאר תגובה

אנא ודא שהינך מקליד השדות המסומנים ב-*

18 תגובות

  • קישור לתגובה חמישי, 11 יולי 2013 20:29 הוסף ע״י עלמה

    ואם כבר ברסלב, מה דעתכם על זה ? גיליתי את הכתבה הזאת רק לאחרונה...הבחור מעליל או דובר אמת ?

    http://youtu.be/hUh6lW5VEVk

  • קישור לתגובה חמישי, 11 יולי 2013 17:02 הוסף ע״י חילוני (מעגלתו של)

    כמובן שתגובתי הקודמת מיועדת ליובל

  • קישור לתגובה חמישי, 11 יולי 2013 17:00 הוסף ע״י חילוני (מעגלתו של)

    הברסלבים אכן משוגעים.
    אינני מתבייש בכך שזו דעתי.
    אני גם חושב שאתה שקרן מרושע וגם בכך אינני מתבייש.
    בכלל - אינני נוהג להתבייש בפגמיהם של אחרים.

  • קישור לתגובה חמישי, 11 יולי 2013 10:50 הוסף ע״י עדו

    הברסלבים אכן תמהונים לא קטנים, אבל אמרת משהו על סילוקם מבתיהם. יש לך האשמה קונקרטית שאתה מוכן לעמוד מאחוריה או שאתה סתם אוהב להפיץ בדיות?

  • קישור לתגובה חמישי, 11 יולי 2013 10:36 הוסף ע״י יובל

    לפחות אתה אומר את דעתך על הברסלבים שהם משוגעים. מעניין מה אתה חושב על שאר בני אדם ששונים ממך בדתם, ברקע התרבותי, במצבם הסוציואקונומי, בהשכלתם...

  • קישור לתגובה רביעי, 10 יולי 2013 20:52 הוסף ע״י חילוני (מעגלתו של)

    שקרני האידיוט:
    מעולם לא סילקתי שום ברסלב ושום משוגע אחר מביתו אבל עלילות הדם שלכם אינן חדשות

  • קישור לתגובה רביעי, 10 יולי 2013 13:04 הוסף ע״י יובל

    רוטשילד אין לך ברסלבים לסלק מהבית שלהם?
    ואתה עוד מעט להטיף על רשעות גזען אנטישמי שכמוך.
    אולי תחוד לנו חידה מתמטית כדי שכולנו נוכל להתפעל מהמוח המעוות שלך?

  • קישור לתגובה שלישי, 09 יולי 2013 16:03 הוסף ע״י חילוני (מעגלתו של)

    עדי,
    אני חושב כמוך ולמרות שכבר הבעתי את דעתי באופן בלתי תלוי אני מנצל את בקשתך כדי לחזור ולהביע את שאט נפשי מהתנהגותו הנלוזה של יובל

  • קישור לתגובה שלישי, 09 יולי 2013 12:00 הוסף ע״י עדי אביר

    לכל המבקרים,

    כפי שכולכם יודעים האתר הזה סובל ממתקפות של טרולים חרדיים. האנשים הללו, בהיעדר ידע והבנה, אינם מסוגלים להתמודד עם הבעיות בצורה רצינית והם תורמים את חלקם על ידי השמצות והכפשות.

    כמדיניות, אני מאפשר לכל מגיב להביע את דעתו אבל איני חושב שעלי לספק במה למשמיצים שמנצלים את האתר להטחת סיסמאות בלתי מגובות שאינן מתייחסות לנושא שעל הפרק.

    האתר כבר ידע מספר טרולים אבל אף אחד מהם לא ירד לרמתו של מגיב בשם יובל שלא התבייש לנצל בצורה השפלה ביותר את גילוי הלב של עדו. אני מאחל ליובל שכשיגמור את מסלול ההשתמטות שלו הוא יתחתן ויילד ילדים בריאים. אולי אז הוא יבין שיש נושאים בהם לא נוגעים ויש תת-רמות אליהן מנסים לא לרדת.

    כל מי שחושב כמוני מוזמן להביע את שאט נפשו מדבריו של יובל זה.

    בברכה,

    עדי אביר

  • קישור לתגובה שלישי, 09 יולי 2013 11:48 הוסף ע״י עדי אביר

    יובל,

    אם יש לך טיעונים ענייניים ולא אישיים אתה מוזמן להעלותם. אם מטרתך היא רק להשמיץ ולהכפיש אשמח לפתוח עבורך דף פרטי בו תוכל להפיץ איזה ארס שאתה רק רוצה (מבלי לגלוש לקללות, כמובן).

    אם אתה מעוניין בדף פרטי אשמח לפתוח לך דף כזה. אבקשך להחליט עוד היום כי מחר אני יוצא לשבוע לחו"ל.

    בכל מקרה, תגובות נוספות שאינן נוגעות ישירות לנושא המאמר, ושכל מטרתן היא להכפיש ולגמד, תימחקנה ללא כל התראה נוספת.

    עדי אביר

  • קישור לתגובה שלישי, 09 יולי 2013 11:40 הוסף ע״י חילוני (מעגלו של)

    יובל הוא טרול מרושע וחסר עכבות.
    נמאס לי לקרוא את תגובות הארס האידיוטיות שלו.

  • קישור לתגובה שלישי, 09 יולי 2013 10:57 הוסף ע״י עדו

    יובל, אתה חוסך לגבלס את העבודה. קשה לי להאמין שיהודי דתי מתבטא כך (כאמור, יש לי משפחה חרדית, אני מכיר את צורת הדיבור של חרדים, אתה - אם אתה באמת דתי - חוזר בתשובה בוודאי, גם השם שלך לא נפוץ אצל חרדים).
    הנקודה היא שאתה מעיד על עצמך יותר ממה שאתה חושב. כך למשל כתבת "מבחינת אנשים כמוך זקנים, חולים וחרדים הם עול כלכלי שכדאי להיפטר ממנו."
    עצם העובדה שכללת חרדים יחד עם זקנים וחולים העלתה אצלי את החשד שאתה חילוני מתחזה. אני עדיין לא בטוח שטעיתי

  • קישור לתגובה שלישי, 09 יולי 2013 10:28 הוסף ע״י יובל

    מי היה מאמין שיקומו יהודים שימשיכו את דרכו של גבלס.
    את הסירחון שעולה מכם אי אפשר להסתיר עם תארים אקדמאים ומילים יפות.
    כנראה שבישיבה של אביר או באוניברסיטאות לא מלמדים כיצד להיות בנאדם. את התוצאות אנו רואים כעת ונותר לנו רק לבכות...

  • קישור לתגובה שני, 08 יולי 2013 15:50 הוסף ע״י עדו

    לכל מי שקרא את התגובות עד עכשיו. אני מצהיר בזאת שיובל איננו - עד כמה שידוע לי - מגיב פיקטיבי . אני לפחות לא שתלתי את התגובות האלו פה באתר כדי להציג את הציבור הדתי באור רע. פשוט קשה לי להאמין שאדם דתי יעשה מאמץ כל כך גדול כדי להציג את הדתיים בצורה כל כך נלעגת. אני בטוח שתועמלן אנטישמי לא היה עושה עבודה יותר טובה. אז יובל- אם אתה חילוני מתחזה , תפסיק עם זה מיד, אני מסתדר גם ככה.

  • קישור לתגובה שני, 08 יולי 2013 10:26 הוסף ע״י יובל

    רק נותר לי לרחם על הילד שלך ש"זכה" לכזה אבא נפלא. אין לי ספק שעמוק בליבך אתה שונא אותו ומאשים אותו על מצבו. מבחינת אנשים כמוך זקנים, חולים וחרדים הם עול כלכלי שכדאי להיפטר ממנו.
    תפסיק לספר לנו סיפורי סבתא על המשפחה שלך ועל מצבם ועל הייחוס החרדי של סבא שלך אתה בנאדם קטן, גזען, וחשוך.

  • קישור לתגובה ראשון, 07 יולי 2013 20:29 הוסף ע״י עדו

    תודה יובל, תודה לך שהוכחת לאיזו שפלות יכול דתי להידרדר , אצלך כנראה תמיד יש לאן לרדת. בור ללא תחתית של רפש.
    אבל אני שמח על התגובה שלך, היא מוכיחה לי שהילד שלי - למרות שהוא אוטיסט - במצב טוב יחסית לכמה אנשים שנמצאים בתפקוד רגיל ונראים נורמליים לגמרי.

  • קישור לתגובה ראשון, 07 יולי 2013 10:50 הוסף ע״י יובל

    עדו,

    אתה כל פעם מצליח להפתיע אותי מחדש, ואצלך כנראה תמיד יש לאן לרדת. בור ללא תחתית של רפש.

    אני חושב שהציבור החילוני צריך לעשות חשבון נפש ולבדוק את עצמו ואת מערכת החינוך הנאורה והמתקדמת שהוא כה גאה בה. אולי לאחר הסתכלות בראי תבינו מדוע נערים מעדיפים לחפש להם דרכים אחרות. אני חושב שמה הכי כואב לחילונים הוא שהחבדניקים מצליחים לשכנע את הנערים "התמימים" ללא כל כפייה אלא בדרכי נועם.כנראה שאנשים עם תארים אקדמאיים במתמטיקה ומדעי המחשב (רוטשילד ואביר) פשוט לא עושים להם את זה. וכתוצאה מהתסכול העצום והלא מובן קמים אתרים כגון זה.
    במאמר "דת אוטיסטית" כתבת לנו שיש לך ילד אוטיסט וציינת גם את הקשיים היומיומיים שהינך נאלץ להתמודד. אני חושב שמן הראוי שתשקיע יותר זמן בילדך, אני בטוח שאם היית משקיע את אותה האנרגיה שאתה מפנה לצורך שנאת החרדים וריבוי המחלוקות היית נמצא במקום הרבה יותר טוב, הן מבחינה אישית והן מבחינת ילדך. לחוצפה שלך פשוט אין גבול במקום להטיף לאחרים תעשה בדק בית.
    נשאר לי רק לרחם על ילדך שאולי במבחינה חומרית מצבו מעולה, אך מבחינת אהבה וחום מאבא הוא ודאי עני מרוד (אני יודע שעבורך זה חידוש עצום – אך כסף לא קונה הכול)

    כמו שמורה הדרך שלך כתב:

    אני מזכיר לך מה שאני נוהג להזכיר לכולם: כשאתה מפנה אצבע מאשימה כלפי מישהו שלוש אצבעות אחרות תמיד מופנות אליך. נסה ותראה.

  • קישור לתגובה רביעי, 03 יולי 2013 08:50 הוסף ע״י גם אבא

    כל הכבוד על הפוסט הזה. בתור אבא לילד עם נכות אני מזדהה עם כל מילה.

התגובות האחרונות