Skip to content

1VSDAT

Open menu
רביעי, 25 פברואר 2015 18:02

טרגדיה ישראלית עם חמישה גיבורים

דרג מאמר זה
(8 מדרגים)
 
מאמר זה חושף את סיפורה העצוב של מדינה שלוקה בכל החוליים שרק הדת מסוגלת להמיט: בורות, קנאות, קיצוניות, שטחיות, שנאת הזר, האחר והחושב אחרת, הסתה, התלהמות, ניבולי פה וגסות רוח, נטיה לאלימות, התנהגות של עדר, אנשי דת שנבנים על בערותם של שפוטיהם ושלטון שלוקה באטימות, אדישות וקוצר רואי. לסיפור זה חמישה גיבורים ראשיים: מיסיונר משיחיסטי, אנוכי, דמגוג ימני, עדר מוסת והגורמים האחראיים. באמצעות חמשת הגיבורים הללו אנסה לצייר תמונת מצב של החברה הישראלית ואסביר מדוע לדעתי המדינה הזאת כבר מתנדנדת על פי תהום ומדוע דרושות מנות גדושות של לימודי חול כדי להצילה.      
 
את הסיפור אספר תוך התייחסות לחמשת הגיבורים שמככבים בו:
 
המיסיונר
 
תנועת חב"ד אוהבת להציב את דגלה בשכונות חילוניות בהן קיים פוטנציאל בלתי מנוצל של תמימים (אותם ניתן לגייס), תורמים (אותם ניתן לפתות) ושטחים ציבוריים (עליהם ניתן להשתלט). במסגרת המאמצים להפיץ את 'מעיינות' חב"ד, הרב יוסף חיים גינזבורג הקים ישיבה בלב שכונת רמת אביב החילונית והמיסיונרים[א] שיצאו מישיבתו החלו להציע לתושבי השכונה, ובמיוחד לקטינים שבהם, להניח תפילין, לבקר בשעורים ואף ל'עשות שבת בישיבה'. הפעילות המיסיונרית קוממה את תושבי השכונה ועד מהרה התפתחה מלחמת תרבות בין התושבים הוותיקים לבין החבדניקים שבאו לשנות את צביונה של שכונה פלורליסטית שקודם לכן מעולם לא ידעה מאבקים דתיים. (ראה פריטים 10 עד 40 בנספח א').
 
הרב גינזבורג וישיבתו משתייכים לזרם המשיחיסטי של חב"ד, שמאמין שהרבי מליובאוויטש, אף שלכאורה מת ונקבר, עדיין נמצא בין החיים. זרם קיצוני זה ממקד את מאמציו לא רק בהחזרה בתשובה אלא גם בהחדרת פולחן האישיות של הרבי מליובאוויטש והמיסיונרים שיוצאים מישיבתו של הרב גינזבורג אינם מפיצים את היהדות השורשית אלא את המשיחיות הקיצונית שכרוכה בסגידה למי שהם מחשיבים בתור המשיח. מיסיונרים נלהבים במיוחד החלו לערוך טקסי הנחת תפילין גם בפני קהל שבוי בשטחים סגורים דוגמת הקניון השכונתי, סניפי הדואר וסניפים של רשתות השיווק וכך הם כפו על כל מי שרצה לחוות חוויית קניות לעבור במקביל גם חווייה דתית. מסיונר אחד נלהב, גיבור סיפורנו,רוכב בשכונה מבוקר עד ערב ומבשר בקול רם 'המשיח מגיע, המשיח מגיע'. למרות שהנהלות הקניון ורשתות השיווק ביקשו ממנו פעמים רבות לחדול מפעילותו המיסיונרית בתחומם, הוא ממשיך להטריד קונים ומבקרים על אפם ועל חמתם של כל אלו ששואפים לנהל שגרת חייהם מבלי להיתקל שוב ושוב במסרים דתיים ובפולחנים שמקומם בבית, בישיבה או בבית הכנסת.

מי שאינו חי בשכונה שסובלת ממתקפה מיסיונרית יתקשה לדמיין לעצמו כיצד נראה כיבוש זוחל של המרחב הציבורי אבל הסרטון הבא יאפשר לו להיות עד למקצת החוויות שעוברות על תושבי השכונה:

 
 

סרטונים נוספים ניתן לראות בלקט '
המיסיונרים של חב"ד – התמונה המלאה' ובפריטים 1 עד 9 בנספח א'.  

המיסיונרים שהמתועדים בכל הסרטונים הללו חובשים כיפה עליה כתוב 'יחי אדוננו מורנו ורבנו המלך המשיח לעולם ועד' ועונדים על דש מעילם את הדגל הצהוב של המשיח, סממנים אופיניים לפלג המשיחיסטי של חב"ד. מחופשים לחרדים מן המניין ועטורים בסמלים של הכת, הם עורכים הפגנות פומביות במטרה להרגיל את הציבור לנוכחותם במקומות ציבוריים, להכשיר את האמונה הזוייה במשיח שנקבר אך לא מת ולצוד נערים לא מגובשים שבהדרגה יתקרבו לכת פולחן האישיות ויהפכו לחיילים מן המניין בצבאו של הרבי מליובאוויטש.
[ב] חומר רקע על הפילוג בחב"ד ועל אמונותיהם של המשיחיסטים ניתן למצוא בפריטים 41 עד 46 של נספח א'. 
 
אנוכי
 
תושבי השכונה מנהלים כבר שנים רבות מאבק נגד הנסיונות לחרד, או יותר נכון לחָבֶד, את השכונה ולהשתלט על נכסיה הציבוריים. אני זיהיתי במאמצים המיסיונריים כוונות יותר מתוחכמות והבנתי שהמשיחיסטים מנסים להכשיר את האמונה במשיחיותו של הרבי מליובאוויטש, להעניק לגיטימציה לכת פולחן האישיות שהם הקימו סביב דמותו ולבסס את זכותם לפעול בכל המרחב הציבורי. יעדים אלו גרמו להם להתעקש על עריכת טקסי הנחת התפילין בפרהסייה, שם הם יכלו להפגין את נוכחותם הקבועה בשכונה החילונית ולהמחיש את זכותם לפנות למי שהם רוצים, מתי שהם רוצים ובכל מקום שהם רוצים. טקסי הנחת התפילין, מבחינה זאת, אינם שונים במהותם מהרגלם של כלבים וחתולים לסמן בשתן את הטריטוריה שהם מחשיבים כשלהם. באמצעות הנחות התפילין הפומביות המיסיונרים החבדיים מבססים את זכותם לפעול במרחב הציבורי בתקווה שבעתיד איש לא יתנגד כשהם יתחילו לחגוג בפרהסייה חגים יהודיים, להזמין עוברים ושבים למניינים ותפילות בציבור ולהרגיל את תושבי השכונה לקיומם של עוד ועוד טקסים דתיים במרחבים אליהם התושבים באים במטרה לנהל פעילויות חולין.
 
אני מאמין במתן חופש דת לכל אזרח במדינה אך באותה מידה אני גם מאמין בחופש מדת לכל מי שאינו חפץ לעבור חוויות דתיות במרחב הציבורי. אני מכבד את זכותו של המוסלמי להתפלל לאלוהיו אבל הייתי רוצה שיעשה זאת במקום יעודי ולא מול עיניי בעת שאני עורך את קניותי. באותו אופן, אין לי שום בעייה עם חרדים מניחי תפילין כל עוד הם מזכים במצוות בתוך בתי כנסת, ישיבות, בתי חב"ד או כל מקום אחר אליו איני מגיע בשגרת יומי הרגילה. ברור לי שבשכונות חרדיות בבני ברק, ירושלים, בית שמש, אלעד או כפר חב"ד לבטח אתקל בדתיות מופגנת שלא תמצא חן בעיני אבל תמיד שמורה לי הזכות לא לשוטט בשכונות הללו. לעומת זאת, זכותי המלאה לנהל את שגרת חיי בשכונה בה אני חי מבלי שאאלץ לחוות חוויות דתיות לא רצויות. אני לא מנסה לעשות הפגנות בשכונות בעלות ציביון דתי. מדוע החרדים מתעקשים להחצין את דתם בשכונות בעלות ציביון חילוני?

כיוון שהנסיונות להחדיר את הדת למרחב הציבורי חרו לי החלטתי להאבק בתופעה בכל אמצעי חוקי שעומד לרשותי: נפגשתי עם ראש הישיבה בנסיון להעלות את פעילותה של חב"ד לדיון פומבי (ראו המאמרים בפרק '
התחמקות חב"ד מדיון פתוח'). כתבתי מכתבים להנהלת הקניון, להנהלות רשתות השיווק, להנהלת דואר ישראל, להנהלת אוניברסיטת תל אביב ולראש עיריית תל אביב. שלחתי דואר אלקטרוני למספר רב של חסידי חב"ד ופרסמתי באתר שלי מאמרים שמתארים את הבעייה מכל הבטיה. במקביל התחלתי להסריט ולהעלות ליו-טיוב את הפלישה למרחב הציבורי עימה תושבי השכונה נאלצים להתמודד מידי יום ביומו וזאת בכוונה להציף את הנושא לתודעת הציבור הרחב וליצור לחץ שירסן את הפעילות המיסיונרית.
 
'הצל'
 
'הצל', ראפר עבר שזוהרו הועם, מיצב את עצמו כדמגוג ומסית שמסוגל לעורר דעת קהל עויינת כנגד כל מי שאינו אוחז בדעות לאומניות וימניות קיצוניות. מעולם לא היה לי מגע עם 'הצל' ולמעשה מעולם לא שמעתי את שמו לפני שהעדר שהוא הסית החל לתקוף אותי. ככל דמגוג טוב, גם 'הצל' התעלם מכל הכתבות, המאמרים והסרטונים מתארים את המאבק על צביונה של השכונה, אליהם ניתן להגיע בחיפש מהיר בגוגל, והחליט להוציא מהקשרו סרטון שצילמתי לפני חמש שנים בו אני מבקש ממנהל סניף של שופרסל לעמוד בהתחייבות שניתנה לי על ידי מנהל האזור ולהוציא מהסניף מיסיונר חבדי שעסק בהנחת תפילין. מי שאינו מכיר את הרקע, ובוחר לגבש את דעותיו על סמך הנחיותיו של 'הצל', יוכל להסיק מהסרטון שרק שנאתי ליהדות היא שגרמה לי להתנכל ליהודי תמים שבסך הכל רצה לזכות את בני ישראל במצוות. מאידך, מי שחי בשכונה, ומכיר את המאבק שמתחולל בה, יבין מייד שהסרטון מציג עוד מפגש בין תושב שמתנגד לשינוי צביונה של השכונה לבין מיסיונר נחוש שמתעקש להפגין את אמונותיו גם במרחב הציבורי.  

'הצל' הוציא מהקשרו סרטון ישן, ההעמיס עלי כוונות שמעולם לא היו לי, התעלם מהרקע לאירוע, לא ביקש את התייחסותי והעלה לפייסבוק פוסט בו לצד הסרטון המועתק התווספה גם הסתה הבאה:
 
סרטון לא יאמן ומעצבן בצורה יוצאת דופן של שמאלני זבל עושה בלאגן בסופרמרקט בגלל בחור שמניח תפילין.

אני בתור תל אביבי חילוני רואה דבר כזה ולא מצליח להתחיל להבין מאיפה השנאה העצמית הזאת? איך הם לא מתביישים? חלקם הגדול הם דור שני ושלישי לניצולי שואה שנרצחו בגלל היהדות שלהם ובשביל המסורת שלהם גורשנו מספרד, חיינו בפחד במדינות ערב, חיתנו את סבתא שלי בגיל 9 כדי שמוסלמי לא יתחתן איתה, נמלטנו מהשנאה והאנטישמיות בכל העולם בשביל ששמאלנים מושתנים ירשו לעצמם להתנהג ככה. אז איפה הכבוד שלהם?הם כל הזמן בוכים על הסתה ושנאה ומלחמת אחים והם היחידים שיביאו עלינו את את מלחמת האחים הזאת ולא יהיה להם למי לבוא בטענות חוץ מלעצמם. אני כותב את זה בעצבים ומת לדעת מי הזבל הזה המסית השונא שעומד מאחורי הסרטון הזה. לא טוב לכם כאן? תעזבו! אף אחד לא מחזיק אתכם בכוח! אתם לא אוהבים את זה שנולדתם יהודים? תתאבדו! תעשו לכולנו טובה!
 
בעת כתיבת מאמר זה, הפוסט של 'הצל' כבר צבר 254,348 צפיות, 1,705 שיתופים, 6,596 סימוני 'אהבתי' ו-3,808 תגובות שרובן מנצלות עד תום ביטויים דוגמת 'שמאלני', 'אשכנזי', 'זבל', 'מיץ של זבל', 'תעזוב' ו'תתאבד' וזאת לצד שלל ביטויים ססגוניים יותר שנועדו לבדל את המגיב משאר העדר. די במתלהם אחד שיחליט שעליו להוציא את האיומים מהכח אל הפועל ו'הצל' יוכל לזקוף לזכותו את ההשג הראשון במאבק להשליט את דעותיו על אלו שעדיין מתנגדים לדרכו.  
 
המוסתים
 
בהסתה של 'הצל', שכאמור שותפה למעלה מ-1,700 פעם, צפו מן הסתם מאות אלפי אנשים שתרמו לדיון אלפי תגובות, רובן עמוסות קללות, איומים ואיחולי מוות. מפאת קוצר הזמן התעלמתי מאלפי התגובות בדפים ששותפו ומהתגובות שהמוסתים העלו לדפים שלי בפייסבוק והסתפקתי בסקירת 3,804 התגובות בדף של 'הצל'. בדיקתי העלתה שבקהל המוסתים ניתן למצוא גם גברים וגם נשים, גם מאמינים וגם כאלו שמגדירים את עצמם כחילוניים, גם אשכנזים וגם מזרחיים, גם מבוגרים וגם צעירים (אף שמספר הצעירים היה גדול בהרבה ממספר המבוגרים וביניהם בלטו רבים שהתהדרו בתסרוקת מוהיקנית). מעטים הצליחו אמנם להתנסח בעברית תקנית אבל הרוב המוחלט הסתפק בשפה עילגת מהולה בשגיאות כתיב. במקרים נדירים המגיבים אמנם היטו פעלים בגוף ראשון יחיד באלף התקני במקום ביוד הפופולרי אבל רובם העדיפו 'אני ישבור לך את כל העצמות' המסורס על פני 'אני אשבור לך את כל העצמות' המכובד יותר.
 
את ההתגובות המעניינות ביותר לפוסט של 'הצל' ריכזתי בסוף מאמר זה. תגובות שמכילות איומים ו/או איחולי מוות ואסונות הבלטתי ברקע שונה ואת הקללות היותר כלליות הדגשתי בצבע אדום. מפאת הצורך בצמצום ויתרתי על כל התגובות שהתייחסו באופן אישי רק אלי או לאמא שלי והסתפקתי בתגובות שמדגישות את הבורות, הבערות, הקנאות, חוסר הסובלנות והשנאות של המגיבים. להערכתי, די בתגובות הללו כדי להמחיש כיצד נראים היום חלקים גדולים של החברה הישראלית. לקט כל התגובות העויינות בפוסט של 'הצל' ייחשף לכל מי שיקיש כאן.
 
האשמים
 
את האצבע המאשימה איני מפנה לרב גינזבורג ולמיסיונרים שהוא משלח לרחובות ואפילו לא ל'הצל' הדמגוגי שבונה את תדמיתו על דלות המחשבה של תומכיו. את האשמה העיקרית אני מביא לפתחם של שני גורמים בלבד: 
 
1.
הרבנים הציניים שמבינים שהם לעולם לא יצליחו לשגשג מחוץ לביצת ההבלים, השקרים והאמונות הטפלות של הדת היהודית. לרבנים הללו ברור שההשכלה היא אוייבתם המרה ביותר ולכן הם עושים כל מאמץ להרחיקה מהתמימים שסרים למרותם, במיוחד באמצעות המחזירים בתשובה שפוסלים את כל הידע הלא-תורני ומשכנעים צעירים להחליפו בדעותיהם הפשטניות והחשוכות. התוצאה היא ציבור הולך וגדל של אנשים מושפעי-דת, דלי-ידע וחסרי-הבנה שאינם מסוגלים להבין את המציאות עימה הם נאלצים להתמודד. בהיעדר היכולת לנתח, להבין ולקבל החלטות באופן עצמאי הציבור הזה נוהה אחר דמויות סמכותיות שחלקם, דוגמת 'הצל', מצליחים לשלהבו ולשסות אותו בכל מי שחושב ונוהג אחרת מהם.   
 
2. 
נבחרי ציבור מתרפסים שמתוך רצון לרצות שותפים קואליציונים ולקרוץ לבוחרים פוטנציאליים, יעשו כל שדרוש כדי להתחנף ולעזור לשונאי ההשכלה ומפיצי הבורות. הפוליטיקאים של ימינו מדכאים, חלקם במודע וחלקם אולי לא, את החינוך לערכים דמוקרטיים, הומניסטים וליברליים ובמקומם הם מטפחים, באמצעות תקציבים גלויים וסמויים, את ההחזרה בתשובה ואת החינוך לערכים 'יהודים' שמשמעותם היום היא כבר שנאת הזר והאחר, לאומנות קיצונית, סרוס הדמוקרטיה, שלטון החוק והשוויון בפני החוק, קנאות מוגזמת, העדפת סיסמאות על פני תכנים ופסילה מוחלטת של כל מי שאינו חושב בדיוק כמו כל העדר. מסיבה זאת ערכים דמוקרטיים, הומניסטים וליברליים מפנים בהדרגה את מקומם לשנאת שמאלנים, אנשי הקהילה הגאה, ערבים, נוצרים, סודנים, תל-אביבים, משכילים, דוברי עברית תקנית ולעיתים קרובות גם אשכנזים.
 
סיכום
 
ההזנחה המתמשכת של החינוך הממלכתי והפקרת הנוער למערכות חינוך תורניות, למחזירים בתשובה ולדמגוגים חסרי מעצורים אינה יכולה שלא להביא לתופעות דוגמת אלו ש'הצל' ועדרו הדגימו בנאמנות כה רבה. אני מניח ומקווה שההסתה של 'הצל' לא תעורר בשלב זה את המשולהב הנחוש שיחליט ללמד אותי לקח ו'לפרק לי את הצורה', אם לא גרוע מכך, אבל איש אינו מבטיח לי שלא אעמוד בסכנה דומה גם בפעם הבאה שארצה לעמוד על דעותיי וזכויותיי. מה עלינו להסיק מכך שדמגוג זוטר יחסית הצליח לגרום לאלפי אנשים לקלל אותי ולאיים עלי? האם אין לחשוש מהאפשרות שדמגוג מוכשר יותר יוכל לאלץ מקבלי ההחלטות מבוהלים לאמץ את סיסמאותיו. האם אנחנו באמת יכולים להיות בטוחים שרב-צל כלשהו לא יצליח לשנות את מהלך ההיסטוריה ואולי אפילו להשתלט על הכנסת והממשלה בדרכו להיות אב האומה ונשיא לכל החיים?  

אני מציע לכל מי שרוצה להבין את ההיסטוריה היהודית לעצום את עיניו ולראות בעיני רוחו את ההמון המשולהב מקלל, מאיים ומדרבן האחד את השני בנוסחים שאנו  מוצאים בתגובות לפוסט של הצל. האם לא כך התחילו הפוגרומים והפרעות מהם סבלו קהילות יהודיות במהלך כל השנים? האם גם אנחנו הפכנו לפורעים שממהרים להתנפל על כל קורבן עליו מצביעים מנהיגי העדר?
 
אני, ככל הנראה, אמשיך לבטא את דעותיי ולהילחם על זכויותיי אבל מי יכול להבטיח לנו שאחרים לא יעדיפו להימנע מעימותים, לשתוק ולהסתגל לבלתי נמנע? כשמתחילים לאיים על חופש המחשבה והביטוי, הטרור הופך לנורמה ובעקבותיו תמיד יבואו גם האלימות, קריסת שלטון החוק ולבסוף גם הדמגוג שיידע להציל את המדינה מהכאוס שמאיים עליה על ידי דיכויים ל כל אלו שאינם חושבים בדיוק כמוהו.
 
 
נספח א': רשימת כתבות וסרטונים שעוסקים בפעילות של חב"ד
 
הפעילות המיסיונרית של חב"ד
 
 
המאבק על צביונה של שכונת רמת אביב
 
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
 
חב"ד בכלל והפלג המשיחיסטי בפרט
 
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
 
 
נספח ב':  תגובות נבחרות מהפוסט של 'הצל'
 
תחילה התגובה החביבה עלי ביותר:
 
יהודה קעטבי
רשע מרושע שונא ישראל אם הוא לא רוצה לקיים תיהדות לפחות שלא יפריע לאלה שכן רוצים ומבינים מה זה תפילין! !! אני כאדם חילוני מניח כל יום תפילין ומבין מה משמעותן! !!!!!!
 
עתה לשאר התגובות הנבחרות: (ללקט כל התגובות העויינות בפוסט של 'הצל' הקישו כאן).
 
בן כהן
הייתי מוסר אותו בתוך קופסת מתנה + הקדשה לדעאש
 
Daniel Haver
חתיכת אידיוט חסר חיים שמחפש פרובוקציות , גזען מטונף ופלצן , זו מדינה יהודית ותפילין זה סממן יהודי , האיש בא לעשות רק טוב ורואים שהוא אהוב על ידי העובדים , לא טוב לך פה ? סע לברלין חתיכת שמוק , זכותו של כל אדם להניח תפילין בכל מקום בארץ , ״חופש דת ״ אתם אומרים ?
 
Dalia Timen
לא יאמן פשוט!! מסוג האנשים שאם היו חיים לפני 70 שנים היו מסגירים יהודים לנאצים...מבחינתי איננו חלק מעמי! ואני חילונית! מזלו שלא נתקל בי...
 
ראובן ברסקי
שמאלני זה אשכרה שונא יהודים...כמה עצוב שהם קיימים מתי אלוקים ישמיד אותם??
 
Guy Sha
ניאו נאצי! גרמניה זה פה! מוכרחים לכלוא את המסית האנטישמי!
 
ערן אפללו
אני מאחל לו מחלה קשה ונראה אותו מתפלל לקדוש ברוכו ונקווה שה׳ לא יעזור לו האשכנזי המסריח
 
Aharon Gigi
רודפים אחרי יהודים בארץ ישראל גועל נפש במה השמאלנים שונים מהגרמנים של שנת 1930
 
Almog Kahlon
צריך ליזרוק אותם לעזה את כול השמאלנים המסריחים האלה פשוט שינאת חינם
 
עמי שמואל
אחרי זה מתפלאים למה יש רוצחים, שיקום אחד ויגיד שלא בא לו לפרק אותו...
 
Gali Yu
לשמאלני כזה מסריח אין מקום במדינת ישראל
הלוואי וכל יהודי יניח תפילין לפחות פעם בשבוע
 
אלי ושירן פרץ
רק דבר אחד סרטן בראש שלו ופה סיימתי
 
טצ׳או אמבאו
צריך להרוג את כל השמולאנים הבוגדים האלו איזה חוצפה יש להם אני לא מאמין מאיזה זכות יש להם להגיד למנהל להוציא בן אדם שעושה מצווה כלב בן כלב אמן איזה דעיש יבוא ויערוך לכם את הראש אמין
 
David Isakov
שמאלני בן זונה חבל לא היתי שמה הוא היה מקבל משו בראש
 
Oshri Ohayon
קשה לראות שיש אנשים כאלו בנינו... עכשיו אני מבין מי מצביע למר״צ...
 
אברהם יוסף
לפי הקול אפשר להבין את סוג הבנאדם: אשכנזי שמאלני מצביע מרץ או שיש אפשרות גם רע"מ- תע"ל, גר בצפון תל אביב, צמחוני/ טבעוני ו"יפה נפש", אין אפשרות אחרת
 
גפנית חגבי שלייפר
איזה שמאלני זבלה מה מפריע לאמא שלו שבן אדם מניח תפילין בסופר לא נאה לו שילך לקנות במקום אחר או שיעבור לחיות עם הפלסטינים בגלל זונות כאלה שחיים פה יש מלחמות
 
Alon Kazakevitch
שמאל זה סרטן! מחלה סופנית שלא ניתנת לריפוי.
 
ניב לולוי
לפי הקול שלו הוא דיי מבוגר אז הגיע הזמן...תמות!
 
Tomer Shalev
מה זה מפריע לקוס של האמא השמאלנית שלך שהביאה אותך מערבי?! גם למוסלמי עם שטיח הית פונה כך? אני רוצה ליראות אם לא היה גומר עליך שמאלני הזוי! תנסה פעם ניראה מה יקרה!
 
משה כהן
חברים לשמור על שפה נקיה אבל אם בורא עולם יזמן לידיי את השונא ישראל הזה שהדבר היחיד שהוא לא צילם זה את פני השטן שלו לא ניראה לי שאתפק מלהנחית לו איזה חמסה של הביוקר. מה לעשות יהודים מניחים תפילין יזבללללללל
 
Shay Alon
בן של זונה אם הייתי שם ורואה את.זה הייתי מעיף.אותו לכל הרוחות שמאלני מזדיין עדיף.ערבים ולא שמאלנים מזדיינים
 
David Franco
מה זה מפריע לתחת האשכנזי שמאלני והלבקן של אחותך חתכ׳ת אפס לך לסופרמרקט בעיסוויה תתנפל על העובדים הערבים ששולפים שטיחים כדי להתפלל
תמות
 
 
Avram Vagdani
השמאלנים צריך לעשות להם טרנספר הראשונים ולא לערבים חתיכת סירחון מסריח פח אשפה בן של זונה!!!
 
Noi Barzani
חתיכת מזדיין בתחת מניאק הומו שמולאני ניטחןןןן בוא אני יקנה לך כרטיס טיסה לעזה שיזיינו אותך קצת בתחת אם הייתי מולך לא רק שהייתי מניח תפילין הייתי מסתובב אם ספר תורה ומביא את הברסלבים שירקדו לידך יחתיכת מוצץ זין ישמולאני בגלל אנשים כמוך המדינה שלנו מתפוררת
 
David Suissa
את השמאלני הזה צריך לתלות בכיכר העיר ולסקול אותו באבנים או שנשלח אותו בחזרה לפולין או מאיזה חור שהוא בא אם לא מתאים לו לראות את זה
 
Eduard Gavrelov
שמאולני זבל עם היה נופל לידיים שלי היתי מכניס אותו למקום הטבעי שלו מאיפו שיצא זבל בן זבל עוכר ישראלי
 
עופר בנעים
בן זונה אותו צריך לגרש מהמדינה לא מהסופרמרקט לשלול לו אזרחות נבלה איפה כתוב בחוק שאסור לבן אדם להניח תפילין הבן אדם עושה מצווה לאנשים אין זמן בגלל העבודה להניח תפילין אז הוא מביא את התפילין אליהם חלאת אדם
 
רון נוריאלי
שמאלני בן זונה וכל השמאל שיש פה אני מאחל לכולכם מוות רע וכאוב אתם לא צריכים לחיות במדינה הזאת !!!
 
Elior Peretz
כל השמאלנים צריך להוציא להם צו גירוש מהמדינה הזאת זבלותתתת... אנחנו יהודים וזה חלק בלתי נפרד מהיהדות שלנו ומי שלא טוב לו שיזדיין
 
Michael Kalashnikov
בן של שרמוטה שמאלני קוקסינל אוכל בתחת הלוואי יאנסו אותו ערבים!!! עם ישראל חי!!
 
תמי בן טולילה כהן
שיפרסמו את הנאצי שצילם. שונא ישראל. חי במדינה יהודית אבל היהדות מפריעה לו. אז שילך לדעא"ש שיכרתו לא ת'ראש
 
עדן בן סימון לוי
שונא ישראל=נאצי להעיף מהארץ לא רק מהסופר
 
Or Amos
אמרו לי שהיה יהודים שעזרו לגרמנים בשואה לא האמנתי עכשיו שאני רואה תבן של אלף זונה הזה אני מתחיל להבין שהמצב במדינה חמור צריך לעשות משהו ומהר ואני לא מדבר על תגובות בפיסבוק תתחילו להתעורר ימניאק בכל מקום שאתם רואים דבר כזה תעמידו אותם במקום ותראב להם מה בדיוק אם שווים בני זונת בוגדים
 
Max Stirchevoy
אין אין אני פשוט לא סובל תחברה מתל אביב פח אשפה שמאלנים מגעילים מי אתה שתגיד לעובדים מה ואיך לעשות גועל נפש להביא צבע כחול לצבוע ולזרוק לים את כל השמאלנים המגעילים האלו
 
דני ורסנו
זה סוג האנשים שמצביעים למרץ והעבודה בבחירות האחראי היה צריך להעיף אותו בבעיטה מהסופר ולא לדבר אליו כול כך בנימוס
 
Doron Amar
מוות לו ולכל השמאלנים עוכרי ישראל אמן כן יהי רצון
 
Leon Ashurov
אני כאתאיסט מוצא תבנאדם שצילם אני שובר אותו בן זונה שמאלני בן אלף שרמוטה
 
שאול טויטו
למה לא נופלים עלי אנשים כאלה אני חונק אותו עם התפילין שמאולני מסריח
 
Sapir Dagan
בשואה רצחו יהודים על הנחת תפילין!!!!! חתיכת גזען עלוב שונא יהודים שיעוף מהמדינה.

מפה הטרור מתחיל. אחר כך שואלים למה קם אחד כמו היטלר ומצליח לרצוח בדם קר 6 מיליון יהודים על היותם יהודים.
 
יניב אברהם
ההייתי הורג את הכלב הזה במכות רק שהיה נופל לי ליד
 
Asaf Yakuti
אחי, הם לא שונים מהחמאס, שניהם שונאים יהודים. אז מה יש לצפות. הכי כיף זה להכניס להם מכות לחארות
 
Iris Erez Cohen
גרה ברמת אביב החדשה , הולכת לעשות לו פירסומת שהוא פשוט יקרוס וישפוט רגל הבן זבל הזה !!!!! לך תתאסלם יא נבלה .. חבל שבורא עולם עשה אותך יהודי ... אבל כנראה סיימו אותך בפיפי ... אבל כמו שבורא עולם נותן חיים הוא גם לוקח ... הלואי ועברו מלאכים וראו את מעשיך אמן ....
 
לב ברמן
חבל שלא הייתי שם. הייתי משבית את השמאלני זבל הזה. אינשאללה שאת כל תחלואי העולם הוא יקבל. זבל בן זבל!!
 
שחר קאקוב
אתה יותר גרוע מהיטלר חבל שלא יוכלנו להיפגש הייתי שורף אותך יבן זונה
 
Aviel Giat
איכס להקיא אותם כבר!!!
מה נשאר לנו בעולם הזה כבר?? ומה עושה אותנו יהודים אם לא טיפה חיבור למסורת וערכים!!
איך בנאדם כזה קורא לעצמו יהודי?!
איך בנאדם כזה קורא לחבדניקים מסיונרים?!

ולאותו בנאדם אני אומר:

אף אחד לא מנע ממך ללכת ולהפיץ את הכושיליאוחתוק שאתה מאמין בו.. תנסה בטיב טעם אולי תמצא שם כמה מפוקפקים או שתכניס לראש שלך טוב טוב שאנחנו חיים במדינה יהודית ומאוד שכיח שבנאדם יסתובב ויציע לעוברים ושבים להניח תפילין!!

יום אחד הילד/ה שלך תטייל בעולם ותפגוש באיזה חור את אותו חבדניק ״מסיונר״ שרק רוצה שתבין מאיפה באת ולפני מי אתה עומד.. ולעזור במה שאפשר..ויקבל אותה בסבר פנים יפות אבל הכי יפות שיש כמו שקיבלו אותי כשטיילתי ואת כל היהודים שמטיילים בעולם כי אלו החבדניקים!!!

אתה פשוט מסכן!!
 
מאיר שריקי
איזה בן זונה גדול אם לא הייתה לו אמא זונה כחבה לא היה גודל להיות משרמט! ואלק הייתי רואה אותו זה היה הגמר אחרת זה לא יהודי זה כופר
 
Adi Gayero
חתיכת זבללללללל היתי שורפת אותו חי...מה מפריע לו איכסהההה עליו. הפסקתי לצפות בסרטון מעצביםםםם
 
Anael Chemaryov
איזה אשכנזי מעצבן הוא נשמעעע!!!!!!! חבל שלא הייתי שםםםםםםם
 
Liran Sharvit
אני הייתי נכנס עליו לכלא בחיי
 
Morlin Dabush
חחחחחחחח בן שרמוטה מוצץ זיין משועמם כוס שלאמא שלו...מענין למה לא צילם את עצמו..אשכנזיפת מסריח חבל לא הייתי שם באותו רגע!!!שינאת חינם ובגלל אנשים כאלה,אין בית מקדש ועם ישראל בסבל,בדיוק בגלל זיין כזה!!!
 
Arie Yosef
מזל שאני לא הייתי שם יכול להיות שהייתי נכנס חזק בשמאלני בין תשפוכת הסטן
 
יוסי מימי
בני זונות כל השמאלנים האלה צריך להעיף אותם מהארץ לעזה
 
Elad Cohen
יש המון שאלות והערות שעולות על הבנאדם המטונף הזה, אבל תשובה לשאלה אחת יכולה לענות על כולם, מה זה מפריע לו? כשהוא יענה על השאלה הזאת בתשובה יותר עיניינית מאשר "מפריע לי" הופ, קיבלתם את הבעיה הכללית של השמאל האטום שיש לנו במדינה.
 
Dan Lev
הומו מטומטם!!! חולה נפש!!! חייב טיפול תרופתי!!! משועמם!!! סופר הנו מקום ציבורי!!! ואנחנו במדינה יהודית!!! איו בעיה עם אותו יהודי קדוש אשר מניח תפלין!!! ואין מקום לגרשו!!!
 
Ety Shlomo
שונא ישראל מהמיץ המיץ של הזבל!!!
שמאלני עלוב...היה שמח לראות פלשתיני נכנס לסופר אבל יהודי מפריע לו.
הוא ושכמותו חלאת המין האנושי.
זו מדינת יהודים לא טוב לך אתה יותר ממוזמן להסתלק לעזה ומשם לעזאזל
 
Meir Kataiev
כוס של אאממאמא שלך הזונה בת זונה הזאת ביזכות הבן אדם הזה שמניח תפילין אתה חי יזין
 
Izabella Mantzur
אמונה זה דבר אישי וזכותו של אדם לחיות באמונותיו כל עוד אינו פוגע באיש.... מי שרוצה להניח תפילין זכותו, והבהמה הזאת שהתלונן פשוט נאצי יהודי.
 
ירין חיים
באמא שלי אם הייתי בסופר שם הייתי רוצח את השמאלני הבן זונה הזה נותן לו לאכול את הביצים של עצמו
 
נעמה אלבס
השמאלנים יותר מסוכנים מהחמאס..ימח שמם
 
Lilach Ten
קודם כל הבחור הזה שצולם הוא שייך לבית חב"ד בת"א צפון והבחור שצילם מאחלת לך להתעופף מהמדינה יחד עם הסרטנים שדבוקים יא מסריח ואם אני יתפוס אותך את כל הפרצוף שלך אני ישחוט יא סמוי מלשין של הסרטנים אמן יזיינו אותך סודנים אותך ואת כל המשפחה שלך יא מושתן
 
OV Shaul
שמאלונאצים
 
נדב אדרי
הכוס של האמא הזונה שלו פעם הבאה אני יניח תפיליו להילוי נשמתו של הזין הזה..
 
עולם הרכב
מוות לשמאל !
 
צחי כהן
אשכנזי שמאלני מזדיין בתחת מתרומם!! שאלוהים יפיל עליך ועל כל צאצאיך מחלה קשה , אמן !!!!!!
 
Oshri Sheleg
טפייי בן של אלף לא מתבייש ואעלק היה באלי לתפוס אותו ולהרוג אותו במקום איך הוא לא מתבייש ואלה אני מניח תפילין כול יום ברוך ה ושם עליו אלף ...
 
Eran Buskila
תגיד לי יא שמאלני חרא גוש של חירבון מה זה מפריע לך שהוא מניח תפילין יא מזדיין בתחת רק בתל אביב היית יכול לחיות תבוא קצת אלינו ונלמד אותך שאת הראש שלך תדחוף רק לתחת שלך יא זבל נבלה שכמוך פשוט להציק בגלל נבלות כמוך המדינה ניראת כמו שהיא ניראת יא כלב
 
רם שירותי מחשב
שואה שנייה?? מה זה הדבר הזה? אסור להניח תפילין? שמאלני מניאק. זו מדינה דמוקרטית? סבלנו מאנטישמיות בחוץ, ואנחנו ממשיכים לסבול ממנה בבית שלנו? לא נתפס ולא מתקבל על הדעת דבר כזה. נאצי הוא פשוט נאצי.
 
יקיר אבוגזיר
שאמרו לי שלנצים היה יהודים שעזרו להם לא אמנתי היום אני מאמין זה נקרא שמאול
 
אסתר חזן
אדון עדי אביר שפירסם את הסרטון הסטה הזה מקומך לא במדינתנו פה זה דמוקרטיה לא דיקטטורה הבנתה חתיכת מטומטם אדם באמונתו יחיה
 
Ben Amano
איזההההה שמאולנייין בן שרמוטטטהה זבבללללל אנשיייםם כאללה צריךך להרוגג איכסססס בן של זונהההה למהה עלייי לא נופליםם אנשים כאלההה אני בימקום המנהל הפחדן הזה יוצא עליוו על 200 מיהו בכלל שיגיד לצדיק הזה איפה להניח תפילין לאנשייםם זההה רק האשכנזים הזבלים האלההה שחייבים להיותת שונים טפפייי על הפנים שלהם
 
אמי שמואלי
חולה נפש אדיוט - זבל של אדם , נאצי
 
Dana Nahon
שמאלני מסריח !!! על מה ולמה מגרד לו הגוף ?! שיחנק עוד היום . השמאלנים האלה יותר גרועים מהערבים
 
שרון ולימור אסרף אסרף
תקשיב ותקשיב טוב יבן של זונה בן שרמוטה שונאה יהודים תישרף באש הגהנום בעולם הזה ובעולם הבא בן של ערבי מנאיק אשכנזי דוחה מגעיל ימות לאק בואק ובוא דיבואק לחראם דיבואק למה אתה לא נופל לי בידים היתי יושב עליך בכלא בשביל תפלין של היהודי הצדיק הזה מי אתה בכלל תחשוף תזהות שלך יהומו .... ואתה אדון אלברט פחדן וקצין אלק תעיף תחלאה הזה מהסופר מי מה אתה מפחד עם ישראל חי וקיים אתה לא בצרפת תיתעורררררררררררר
 
Israel Ram
מההההה בן זונהה שיקבלל סרטןן אשכנזי קוקסינללל מטומטםםם אני בדרך כלל לא מקלל אבל השם שימור זה פשוט יוצא לי מהפה בכלל בלי להרגיש ממתי יש אנשים כאלהה חבל שהוא לא דחבר ככה בסופר שלנו היו קושרים אותו עם התפילין ומעלים אותו למזבח בתור קורבן ימח שמו וזיכרו שמאלניי הומו וכן גם אתה בן שחובר
 
Shu Shu
גועל נפש לשמאלני .ערבי .ערב רב .להכשיל אנשים מלקבל את מיצוות הנחת ציצית שזה בין המיצוות הכי חשובות בתורה .ומקווה שבעל החנות לא ישמע לשמאלני הערבי .כי אים ישמע לו זה כמו .להכשיל אנשים מלקבל את המצווה הנחת ציצית מאוד מאוד חשוב להניח כל יום .זה לוקח שתי שניות .וגם החנות ינצל מכל צרה .ובזמן הקשה לעם ישראל .לא צריך לשמוע למחבלים של השמאל שיודעים רק להכשיל ולהרוס את מדינתנו היקרה .איש חסד החרדי .הוא עושה לגברים את מיצוות הנחת ציצית .זה לא בשבילו ביכלל כל הכבוד לו שה' יאריך את חייב אמן
 
אצ״ה בופקא יחצל
זה סתם מסיונר שרוצה לעשות רעש מכלום סתם שונה יהודים שילך לגרמניה אולי שמה יקבלו אותו או ששמה גם יפרקו אותו
 
אסתי מנדלר
אנטי הדת שלנו שמאלני זבל סנאת חינם
שמאלני זבל!!!
 
Izic Yeger Maydan
כחילוני גמור אני מתבייש בהיותי יהודי חרד !! אם סמרטוט כזה נוהג כפי שנהג,מזלו שלא הייתי עד למחזה כזה,הוא היה עף החוצה מהסופר,ולעולם לא היה נכנס לשם יותר. איש טיפש עוקר ישראל. יש הרבה מקומות כמו רכבת ישראל תחנה מרכזית שהיהודים החביבים הללו מציעים מעוברים ושבים להניח תפילין.אשרינו שהם קיימים במחוזותינו,שיברך אותם אלוהים על מעשיהם. וצריך להוקיע יצורים אנשים כגון הזבל הזה מקירבינו.
 
Naama Elmadvi Hirsh
גם היטלר ימ"ש שנא יהודים!
 
אילן שושה שפוצים
מה כועב לא הלב לבן זונה שמצלם שיהודי מניח טפילין אשריי האדם אשר זכה במצווה כל הכבוד לצדיק
 
דודו בוזגלו
כלב אשכנזי שחצן שמאלני מסריח
 
שרה מילר
בן זונה שימות הוא וכל השמלאנים שונאי ישראל! כל הכבוד לחב"ד אנשי תורה ושליחים של הקדוש ברוך לעולם טוב יותר... הלוואי שהשמלאנים הפחי אשפה יתרמו כמו שהחב"דניקים תורמים לעם ישראל! טפיייי כוסימימישלהם ושל הצלם במיוחד- יש אלוהים בשמיים ותירקב בגיהנום עם כל החברים שלך יגועל נפש
 
Sheen Shimon Rivkin
איו כמו לראות איך חסרי החוליות השמאלנים מתפתלים מכאב !
 
shay michael
כוס אמא שלכם ערב רב אשכנזיים זונות בני זונות אתם כולכם גויים ...עוד מעט גוג ומגוג כמה כייף שימותו הגויים
 
סינה כהן
זה הפנים של המדינה המזויינת הזאת !! ירחמו על חיות ,ו יקבלו את הסטיות הכי מכוערות כחלק מהתרבות ה״נאורה״ שלהם !! אבל מסורת אבות פשוטה שלא ניכפתה עליהם ורק הוצעה להם על מנת לחבר אותם למורשת אבותם העתיקה מכל המורשות והמפליאה בתוצאות חינוכה בדברים שבין אדם לחברו לאורך כל ההיסטוריה , מפריעה ומקוממת אותם רק בגלל שהיא המראה לכיעור הגדול שיש בתרבותם הנלוזה......!!!!!!
 
אלעד ומזל פינטו
לאנשים כאלה דעאש צריך לערוף את הראש חתיכת שמאלני מסריח
 
אביאל לוייב
חתיכת מזדיין מה זה עיניינו ביכלל שילך לערבים ליתחנו אותו בתחת שמאלני מנייק ,,, אסור לתת לשמאל לקבוא עלינו חייבים לאצור את זה
 
Dov Sheli
ינעל כושלאמא שלך יערבי להניח תפילין במדינת ישראל אסור ... זבל שכמוך אתה נותן חופשיות לערבים במדינה שלנו(יהודית) אבל להניח תפילין אתה לא נותן בעזרת השם לא תראה את אור הבוקר של 04/02/2015 אמן !!!
 
אורלי חכמון
שילך לעזאזל שמאלני מסריח..מה הבעיה להניח תפילין זוהי זכות להניח תפילין
ב כ ל מ ק ו ם - שמאלני דוחה!!
 
לימור אלון
אלוהים ישמור מה זהההה צריך להיות?! זה אפילו לא בנאדם שמאלני זה חתיכת זבל שונא ישראל והוא ישראלי בעצמו איך הוא לא מתבייש הבהמה הזאת !!!!! חתיכת מסריח מה זה איכפת לך שאנשים רוצים להיות יהודים בארץ שלהם ולהניח תפילין!!! אנחנו בישראל וזו הארץ שלנו דביל!!!! וזכותו של כך יהודי להניח תפילין למה מי אתה בכלל שתמנע את זה?!!!! גועל נפשש חתיכת מסריח!!!
 
הילה אדיב
בגלל יהודים כמוך היית שואה ה" ישמרי משנאת חינם על יהודי שקם ועושה חסד שבזכותו אנשים כמוך חיים .תתביש לך אתה שמואלני שאוכל חזיר ושרצים אם הגעת לרמה כזו כדאי שתבדוק את השורשים כי ידוע שערב רב נכנסו אם ישראל
 
Liraz Cohen
האדם הזה לא אשם הוא צריך עזרה הוא לא שולט על עצמו הוא שקוע עמוק עמוק בעמקי הקליפה של הסטרא אחרא ר"ל והשטן בכבודו ובעצמו השתלט אליו ומדבר מפיו וגורם לו לעשות את הדברים האלה על מנת לעורר שנאה ומחלוקות בעם ישראל אבל אין מה לעשות לאורך כל ההיסטוריה של עם ישראל תמיד היה ערב רב בתוכנו וגם בדורנו זה מצוי הם זאת דעתו שישאיר אותה בבית החילול השם שהוא עושה אין תיקון על דבר כזה רק מיתה מכפרת! ואוי לו ולנשמתו מיום המיתה שבגלל אנשים כמוהו כל יום יוצאת בת קול משמים וצועקת "אוי להם לבריות מעלבונה של תורה" ואנחנו בתור יהודים צריכים להתחזק מזה ולשמוח ולברך בקול גדול ברוך שלא עשני גוי! הקדוש ברוך הואא אני אוהב אותך!!!
 
חיים לוי
חייב אבל פשוט חייב לקחת את אותו שמולאני מזדיין ולסרס אותו ביצה ימינית וביצה שמאלית הכלב שלי לא בטוח יוכל דבר כזה . אימח שימו ושם זיכרו שונה ישראל היה לך מזל שלא ראיתי את זה באותו רגע מה שהייתי עושה לך אלוהים היה עוזר..
 
יהודית יתח רביב
אני מאחלת לך שבאת לא תגיע יותר לראות את הצדיק שעושה עבודת קודש כי אלוהים יקח אותך בקרוב מאוד כמו את הבחורה שהתעתפהצעם תלית ערומה מאחלת לך את הדין שקבלה מלמעלה אמן ואמן
 
Moshe Yanetz
השמאלנים הם האנטישמים הכי גדולים.
הם השונאים האמיתיים של עם ישראל.
לא ערבים, לא נוצרים.
הכי פשוט, שמאלנים יהודיים.
הם בדיוק כמו תרבות יוון, דאגה להשכלה לפתיחות השכל ותרבות הגוף ובכך פעלה להשניא את היהדות. הם היוונים של תקופת המכבים בהתהוות
 
Aviran Suliman
מי שמונע מהארץ שלנו להתקיים כיהודים כמו השמאלני הבן של זונה הזה אני מאחל לו מכל הלב לקבל סרטן עם מוות איטי שיסבול ביסורים קשים !!
 
Shiran Talia Dayan
אנחנו במדינת ישראל, לא בערב הסעודית, ולפי מה שבדקתי, מדינת ישראל היא מדינה יהודית. חופש ביטוי הוא החופש שמותר רק לנו, הרי זו מדינתנו. לא תראה יהודי נוסע לאחת ממדינות ערב ומשכנע אותם להאמין באלוהים שלו, אז אין שום סיבה שניתן לערבי את התענוג הזה. אז לתשובתך, לנו מותר, אנחנו אזרחים, להם אסור, הם סך הכל עוברי אורח שחפצים להיות תושביי קבע.
 
Star Kaner
יש אלוהים בשמיים!!!! ולכל השמאלנים שמזלזלים ומקללים וכו׳ .. הקב״ה יעשה איתכם את החשבון! הלוואי שהייתי יכולה לראות את זה ולצחוק!!! מגעילים אתם חיים חיים של ריקנות!! אבל אי אפשר לשפוט אתכם כי או שככה חונכתם, או שאתם מדברים מתוך בורות ונותר רק לרחם ולקוות שהשם יעשה ע״י עימכם חסד. אדם צדיק מנסה לזכות את הרבים להניח תפילין- הא״ב של כל יהודי באשר הוא. הבוקר טוב של כל גבר. תתביישו לכם!!
 
Yagel Yarimi
חבל שפרסם את הסרטון.....סה"כ נתן לנו להבין עוד יותר למה צריך לקחת לו את הת"ז ולזרוק אותו עם כל החברים שלו שם בעזה, שיתנו לו שם את הפוטון שהוא ישן עליו כמו פה בתל אביב, שיתנו לו מים חמים להתקלח וספל תה חם לשתות ממנו...

אופס שכחתי, הם ערבים, הם גודלים לאלימות, הם שונאים אותו, הם יקשרו אותו לקיר קוצים ויחדירו לו דרך צינור בגרון מים רותחים לתוך הבטן.....טוב נו, מזלו שלפחות פה בסופר רק מענים אותו בהסתכלות כפייתית על הנחת תפילין.....חתיכת חמור בלי עגלה !
 
Bar Elbaz
אם הייתה קשור לדת איכשהו או שומע כמה דברי תורה היית מבין שכל מצווה קטנה שיהודי עושה בין היתר הנחת תפילין זו זכות שרשומה לו בלי שום קשר אם יש לו כיפה או אין לו כיפה אז בגלל סיבה זו החרדי שבסרטון מציע לאנשים להניח תפילין ואני חוזר מציע לא כופה אין פה שום כפייה דתית חביבי אבל אתה יכול לחשוב מה שאתה רוצה בגלל השנאה שלך לדת כל כך אתה כבר מתעב אנשים שקשורים לזה.
 
Yossi Bouganim
ימח שימו הלוואי דאעש יעשו איתו מה שעשו לטייס הירדני
 
בן פלח
בוקר טוב אחים ט״ו שבט שמח . חתיכת חרה שמולני נצי אתה גרוע מנצים , תעוף מאדמת ישראל בוגד ,אלפי שנים ויהודים מתו בגלל תורה ותפילין ,וחתיכות חרה כמוכם מתלוננים זבלים תמותו תמותו.
 
ילנה אפללו
זבל שכמותך שהשם יחתוך לך את הלשון שלא תדבר שתלך לך הראיה כך שלא תראה בקיצור שתמות ביסורים אנטי יהודים מסריח עם ישראל חי ובועט אנחנו חיים בדמוקרטיה
 
רויטל ביטון תורג'מן
זה בן אדם משועמם שמחרחר ריב במקום ציבורי ששם זכותו של כל אדם להיות . החבדניק לא הפעיל שום סיטואציה של כפיה לכן זו זכותם של האנשים להניח תפילין וחבל שזה כל כך כואב למצלם הסרטון אבל מה שהוא עשה בכך זה להראות את הישראלי המכוער עוכר ישראל שלא מבין שלפני הכל אנחנו יהודים ואנחנו גאים בזה אולי כדאי שמישהו יסביר לו את זה ואני יותר מאשמח להפגש איתו בסופר כי בטוח שהוא בעצמו לא יגיע לשום סופר יותר !!!
 
Izhar Zed
הוא ענה לי על השאלה "מי יותר מטומטם שמאלנים או טבעונים"
 
Rotem Peretz
בן כלב צריך לרצוח אותו הוא חי במדינה שהעם היהודי נלחם עלייה והוא מתלונן על זה שאנחנו מקיימים את היהדות שלנו הבן אדם הדתי עושה מצווה גדולה בכך שהוא גורם לאנשים להניח תפילין והכלב הזה שלא גאה כנראה להיות יהודי צריך להשמיד אותו ועוד 1000 כמוהו אין לאנשים כאלה מה לחפש במדינה שהיהודים עברו בשבילה מלחמות ושואה בשביל שנוכל להמשיך ולהתקיים פה ולהיות מאוחדים בתור עם יהודי
בושה !!!
 
לאה בריאם
נו הנה עוד תחת ייאלההההה הלוואי ניראה אתכם גוססים ואת השם של מי תוציא מהפה שיציל אתכם אה???? אולי להיטלר הבן זונה יבני כחבות
 
Neomi Yizhak
בעולם הבא ישרפו אותך בגיהנום בלי רחמים,חתיכת נאצי חולרעעע
בנאדם מזכה אנשים במצווה מה מפריע לאם אמא שלך שהם מניחים תפילין מאחא אסמעק
 
Tomer Avital
משפחתו שרדה מהנאצים כי הם היו רוצחים יותר גדולים מהנאצים והם יהודים/שמאלנים
 
חנה יפה
בגלל שנאה שיש לך שמאלן קטן נחרב בית המקדש, בושה!!! ולחשוב שכמוך מנסים לעלות לשלטון
 
Elad Ben-david
בן של זונה !!!! מרוב העצבים לא הצלחתי להביא את עצמי ולצפות עד הסוף! פשוט #להשמיד_לגמור_לרמוס_ולהרוג את החלאה הזה
וואלה לא הרפה ועשה בלאגן.... כאילו צ'ה מפריע לכוס של האמא שלך שהחבדני״ק מדרבן אנשים להנחת תפילין? מי שלא רוצה לא מוכרח שם בכוח להניח.
אבל אותך הייתי מכריח! אולי הקב״ה בזכות המצווה האדירה הזו היה חונן אותו בקצת בינה ודעת! טיפש!
 
Mercedes Cohen Épouse Torjman
אני הייתי זורקת אותך קודם , אולי ביזכות התפילות שלו שאתה עומד בכלל אולי אתה נצי מהשרשרת של היקלר אתה לו מתבייש חבל שאני לו בסופר ושומעת אותך יש לך מזל
 
Ariel Hai Zeldin
תראו מה זה ! ארץ ישראל מדינת העם היהודי ובן אדם שמניח תפילין רודפים אחריו כמו נאצים !! אני באמת מתבייש שככה נראת המדינה שלנו כמה כואב לכל השמאלנאצים המסכנים האלה לראות אהבה לדת היהודית עלאק אתם רוצים פה שוויון לכולם אתם משתפים של ערבים בושה לעם היהודי מקווה שתיכחדו מן העולם שלא נשמע ממכם יותר זבל עופות
 
מאיר תותיה
אתםזוכרים את האישה שהניחה את התפילין במקום לא ראוי היום היא משותקת .אתה נוגע במחמד עינו של אלוקים ראה הזהרת מלכת צדיקים נעשת בידי אחרים אם לא תחזור לאחוריך אתה תקבל מכה קשה יעוכר ישראל עם ישראל חייי .נ.ב אההה ולך תמצא לך חיים ימעפן מה אכפת לך מה עושים בסופר לפי מיטב ידעתי הוא לא של האמא שלך ימעפן
 
Guy Eitan
חתיכת מלקק גיפלטפיש. כמה נוראי ורדוד אדם יכול להיות. איש קטן ועלוב מממציאי הוופל לימון.
 
יעקב בן חמו
אוסיף ואומר זונה בן 1.000.000זונות אם אחד כזה נופל לי בידיים קציצות אני עושה ממנו וואלה יופי אנחנו נלחמים בצבא טובחים בנו בכל מקום והבן שרמוטה הזה מתלהם עלינו אם היה שם ערבי זה יותר בסדר מבחינתו יאללה דאעש יש לכם מועמד פוטנציאלי שיצטרף אליכם
 
Refael Bari
איפה אתה יכלב שמאלני מזדיין הומו שרמוטה נשתה לך תדם עם קש ונזרוק את הבשר שלך לנבלות ..
 
שלומי יוסף
מי שמפריע לו לראות אנשים שמניחים תפילין לא משנה באיזה מקום אמא שלו הבת של היטלר ..וזה שצילם ועשה את כל הטררם בסופר אתה הבן של מוחמד יבן אלף זונות ...ומי שיש לו בעייה עם הימנים שידחוף ועמוק יבני אלף שרמיט
 
יהודה יפרח
זאת ארץ ישראל מדינה של היהודים עם אין לך שום ערך לתורה ולאלוהים שלנו אז תחזיר את האזרחות הישראלית ותחפש מי יעשה לך טובה באחד הארצות יבן זונה אני בשביל בן אדם כמוך מוכן לחזור לבית סוהר ישרמוטה ביגלל אנשים כמוך ככה המדינה שלנו ניראת
 
Terez Cohen
פשוט זבל שאין לתאר!!! בפעם האחרונה שבחורה העלתה סרטון שלה שהיא מקשטת את גופה עם התפילין לאחר בדיוק שבועיים הבחורה עשתה תאונת דרכים והפכה למשותקת!!!!! ואתה שמולאני מנוול לך תמצא לך חיים אתה לא ראוי לקבל תלוש שכר של מדינת ישראל!!!! אם הייתי לידך בסופר הייתי נכנסת בך לעיניי המצלמה שלך שהיית מתבייש בכלל לעלות תסרטו הזה!!! ועכשיו אני אומר לך ברשותך עוד דבר!--- בגלל כל מה שיצא לך מהפה ועל זה שאתה מתנגד שיניחו תפילין בסופר דע לך שאת המכה שלך אתה תקבל ובקרוב! תתעשק בכל דבר לא עם התפילין!!!! אם היה לי תאפשרות לפגוש אותך הייתי יורקת עליך אפס מאופס!!!!!!!
 
Izidor Elia New
שישרפו כל הנבלות שמיתנגדים להנחת תפילין מהודרות ימח שמם שימותו בקבר הלוואי שהייתי שם הייתי נותן לשמאלני מכות של רצח שילכו לחתן את הילדות שלהם לערבים ואת הילדים שלהם לערביות שישרפו כל השמאלנים אמן בכבוד רב יגאל
 
עידית שלוש
אנשים כמוך שיתפו פעולה עם נאצים באירופה בזמן מלחמת העולם השנייה!בן אדם שפל ומגעיל!
 
Pinny Avichezer
אם היה איזה נוצרי או מוסלמי מתפלל בסופר מרקט אני בטוח שאתה בתור אדם שמתהדר להיות האור לא הייתה אומר מאומה הייתה אומר חופש הביטוי דיביל שכמוך עוכר ישראל להשקירך שהיטלר התחיל להשמיד את היהודים הוא התחיל אצל חצאי היהודים לא שינה לא כלום שהם מנים תפילין או לא אז יש לי עצה טובה בשבילך לך תמיר את דתך כי היהדות הקיאה אותך והקדוש ברוך ייתן לך את המכה שלך מלמעלה שונא יהדות ישראל ועכר ישראל צפה בעה בקרוב מאוד פגיעה מלמעלה נאור אבל שפל
 
Mooshon Par
עדי אביר, יהודון , לא שמת לב שאתה בעמדת מיעוט, היסטוריה פשוטה, עובדה כואבת. כמוך היו בכל דור ודור ונעלמו. לא פח זבל ולא מיץ של זבל פשוט יהודונים שמנסים להכחיש את האמת הנצחית, ה' מלך,ה' מלך,ה' ימלוך לעולם ועד. לדעתי אתה מסכן שאין בך טיפת זיקה ליהדות עד כדי סלידה,
 
Ilan Peleg
למה? הלכת רחוק מדי. בוא תשאל אותי מי אלה האנשים שבושה שיש כמותם במדינה. יופי ששאלת.. אותם אנשים הם אנשים כמוך. אנשים שרוצים שוויון. קיבוצניקים קיצר. תבין אחד ששונא חרדים בגלל שהם הולכים עם בגדים בצבע שחור ועם כובע מוזר אז הוא מהאנשים שבושה שיש כמותם במדינה. החרדים הם אלה שהקימו את המדינה השוממה הזאת לחיים! תקרא קצת היסטוריה!! זה שהם היום קצת עפים על עצמם זה משהו אחר! אבל עד שאתה לא תעשה משהו ברמה הזאת סתום תפה ותודה להם!! אתה לא שונה מהנאצים בכלל!! אתה שונא אותם בגלל שהם שונים ממך! לא נעים לך בצד שלך? לא נעים לך שנולדת בצד של העם שלנו? חופשי.. מדינה דמוקרטית לא? תעבור לצד השני. ! לאמריקה לגרמניה לעזה.. אם אתה מתבייש בעצמך תעבור צד! ואתה הוא חלק מהאנשים שבושה שיש כמותם במדינה! אנטישמי יהודי...
 
Adiel Elkalay
ספרדי בחיים לא יעשה את זה רק אשכנזי.
 
שלום אהרון
לאלו שמנסים להשוות בסירטון בין דת יהודית למסיון.
אנו במדינה יהודית ויהודים מניחים תפילין מסיון זה למסיונרים נוצרים שיש להם הרבה מדינות ואפי במדינה היהודית של העם הנבחר יש להם כמה פינות אז תישארו שם ותנו ליהודים לחיות באורח חייהם שקיים לפני שחשבתם על דתכם ב4000 שנה
אז כן. אין מקום למסיון נוצרי בסופר במדינה יהודית בדיוק כמו שאין להם מקום באל אקצא..
במילים אחירות צאו החוצא פולשים עלוקות..
 
Ayalla Lawson
חתיכת נאצי שמבקש שיזרקו יהודי דתי שמציע להניח תפילין בסופרמרקט בישראל גועל מפש להקיא מהצלם הנבלה איחחחסססס
 
Adiel kalayEl
אני גזען,רק אשכנזי יעשה את זה רק אשכנזי,כמו בצלם כמו הקרן החדשה רק אשכנזי,ואם אתה אשכנזי אז הגיע הזמן לבדוק מה דפוק אצל חלק מהעדה שלך,ותבדוק אותי אם אני טועה זה תמיד מישהו ממוצא אשכנזי.
 
Sigal Peri Levin
חתיכת אידיוט פאשיסט. מאחלת לך ולמשפחתך שואה פרטית אצלך בבית. חצוף שמאלני חרא!!!!
 
Jacky Amsellem
שנאה עצמית..שכחו מה הביא אותם לארץ הזו ..שכחו את ההיסטוריה היהודית שבזכותה אנחנו עם כאן ...פרט כמובן הנאורים מהקיבוצים הקומוניסטים מלאי שנאה ליהודים
 
תומר ביטון
כן זה כתוב בפוסט ימתחכם...על זה נרצחו אבותינו ואבות אבותינו במיליונים ...אז שאפס תת אדם כזה יבוא ויתנהג כך במדינה יהודית?!!?!?!??מה לעזאזל נסגר פה מהההה?!?זה כביכ7ל מה שמביאי איתו "חופש הביטוי"השמאל הארור בסיוע המפלגות השונות כגון הקלו קלאס קלאן או בשמם העדכני"המחנה הציוני"זה מה שהם יעודדו פה וזה מה שהם מביאים איתם במחנה ההשמדה שלהם!!!מכל התגובות שיש פה ויש המון ענייניות בחרת לכתוב רק את השטות שלך..מעניין למה? יש מצב אתה בצד של ההוא כנראה
 
Michael Menger
אני עד עכשיו לא מבין מה היה הבעיה של האדם מאחורי המצלמה? אני מסכים שלפעמים כל הנחמנים והמשיחיימים אלה מעצבנים ונמצאים בכל מקום , אבל מצד שני אני מלא גאווה כי אני מרגיש בארץ שלי ובמדינה היהודית היחידה שלי שפה אני מרגיש בטוח וציוני... אז באמת די כבר אם כל הדמוקטיה הזו לא בא לי להיות מדינה דמוקרטית,לתת יד לשמאלנים האלו יד להרוס אותי,יותר גרוע המפלגות הערביות לצפי של 14 מנדטים!!!????? איפה נישמע בעולם שהאויבים שלך הם נמצאים בממשלה בתור המפלגה השלישית הגדולה??? מה ניסגר איתנו? אנחנו ישנים בעמידה חברים לא רחוק היום שבו נאכל את הכובע שאנחנו בישלנו והם ישתלטו לנו על הארץ ויעיפו אותנו למקום אחר... אז בואו נתעורר ונרים הפגנה שתימשך עד שיקום האדם שיעיף וייתן לנו בטחון ושקט.
 
Tzlil Tammam
מאחל לכל השמאלנים מכת בכורות חחח
 
Keren Cohen
יהודים יקרים כל התגובות כאן מבטאים את אשר רציתי לכתוב בצורה כזו או אחרת .אני רותחת מעצבים על הנבלה שלא מגיע לו ולכמותו להיקרא יהודים .יהודי הוא קדוש .השמאלנים מטמאים את העם היהודי הקדוש. מול טומאה .בזוי שכמותו .מצצן לקקן. חולה נפש. רצה לבייש יהודי יראה שמים שכל מה שעשה לקדש שם שמיים .והנה בסופו של דבר הוא בעצמו יצא לביזיון וללעג. לך תתאסלם לא מגיע לך התואר יהודי .יבהמה
 
Noam Arusi Levi
הבעיה של אותם אנשים שהם מפרידים דת ממדינה. צריך להכניס טוב לאנשים לראש שהזכות שלנו פה על אדמת הקודש הזאת היא קודם כל זכות אבות, וכן זה רק על פי התורה! מי שכואב לו שיהודי טוב עובר ומנסה לקרב ולחזק את היהודים בארצם ולקרב אותם לשורשים שפשוט יעוף מפה עם כל שאר יפי הנפש. (וכן אני אדם חילוני)
 
Rafael Bahar
שונא ישראל- מי ישמע מאיפה באת ומי היה הסבא שלך, הסבא בטח מתהפך בקברו על שיוצאי חלציו הם לא פחות מכל שונאי ישראל האחרים -עצה ידידותית : לך תתאבד כי אם זה מה שמפריע לך אין לך זכות קיום!!!
 
Zeev Valani
השמאל ימכור את נשמתו לשטן ועל הדרך אותנו תזהרו להצביע שמאל או בוזי הוא ישב יחד עם מרץ והמפלגות הערביות תל אביב תהפוך לאום פחם ורמת אביב לקלקילייה וזאת לא הפחדה זאת מציאות לצערי
 
מיסטר צ'ראנו
אני כבר מתבייש במדינה שלי שיש אנשים כאלה פה.... אבל אנחנו אשמים שנותנים להם במה בפוליטקה ובטלוזיה וכל המצעדים האלו אני מאשים אך ורק את עצמנו כי כמו תמיד אנחנו יודעים רק לדבר ולא לעשות...
 
שני מרחום
הקב"ה מחכה לנו שנחזור בתשובה רק שלא נדע מצרות ואסונות שבאות על עם ישראל אנחנו חיים בזכותם של הצשיקים אם יום אחש לא נניח תפילין או יפסיקו ללמוד תורה אנחנו חס ושלום ניבלע כמו קורח ועדתו למה אנחנו צריכים חס ושלום לקבל מכות למה לא נילמד לבד ונבין שבורא עולם לא יחכה לנצח אז כולנו צריכים לקבל על עצמנו הנחת תפילין לישמור את השבת תדעו לכם חברים לא סתם נאמר כי אשמרה שבת אל ישמרני מניסיון אישי אני מאחלת לי ולכל עם ישראל שהקב"ה יחזיר אונו בתשובה שלמה ויבוא משיח צדקנו ויגאלנו במהרה בימנו אמו ואמןןן
 
איציק בוגי
שכנזי מניק חבל לא לקחו אותך בשועה יבן זונה על חשבונך שהוא מניח תפילין .עובד יקר תניח כל יוםם .
 
אבי אורן
יא חתיכת זבל..הנחת תפילין היא מצווה שיש שכרה בצידה..היא מגינה על האדם והיא הקשר לאלוהים וכותב את זה אחד לא דתי שמעשן ונוסע ומבשל בשבת..ורק לפני שנה היתה לי בר מצווה לילד ורכשתי 2 סטים של תפילין ב 5000 שח...לצערי אני לא מניח מחוסר זמן ושיכחה.. הילד כן מניח ...ודווקא בגלל ההתנשאות שלך אני אשתדל מהיום כן להניח...מה הבעיה של אימא שלך?....מי שלא רוצה מניחים לו...לא כופים על . אחד יא מטומטם...אלוהים יעניש אותך
 
Yair Tiram
אני יתפוס אותך יבנשלזונה ויגמור עלייך בשניה יחתיכת זונה בנשלאלף זונה סבתא שלך גם זונה ואמא שלך הזונה הכי גדולה שהקריצה אותך לעולם תן לי לראות אותך בסופר רק לראות מי אתה יפחדן עלוב .. רק מדבר תראה תפנים שלך ימיץ של זבל
 
Etay Bushary
לא יאמן עד כמה הם שונאי יהדות ימך שמכם ישמאלנים הייתי שורף אותכם כייף...
 
אברהם דהן
למה לא מעיפים את הזבל השמאלן מהסופר כואב לא שאנשים מניחים תפלין צריך לחתוך לא את הלשון שלא יוכל לדבר המנייק סונה ישראל זבל זה לא יהודי זבלה
 
Lidor Shamba
שמאלני בן זונה אשכנזי מניאק!
 
Avichai Doron
כמה שנאה יש לי לבנאדם שצילם את הסרטון הזה וואו. אדם שרע לו בחיים וכל מה שמחייה אותו זה הכפירה והרצון להתייפייף ולחיות כביכול בחופש. אף אחד לא מניח ׳בשבילו׳ תפילין. צריך להרחיק אותך* בכח מהמדינה שלנו חתיכת בהמה!!!!!
 
Elahanan Azoulay
כל כך מחפש לעשות רעש. פשוט בן אדם מסכן. לא מבין כמה השמלאנים האלו פשוט תמיד מחפשים את הרע. הם כאילו מדברים יפה מדברים מנומס. אבל בפועל פשוט מחפשים רק איפה רע, איפה לעשות את הרעש הבא. זה כמו שהיינו ילדים, והיו בבית ספר אץ הילדים הקטנים המעצבנים שתמיד היו מלשינים למורה . ממש אותו הדבר מחפשים תמיד איפה שונה ומיד יוכלו להפוך אותו לרע ומיד לסיפור. לצערנו זה ממש כמו הפוליטיקיה שלנו כרגע. עם המחנה הציוני. הילד כפות שם . שכל רגע מכפיש את בייביי ככה ובייבי ככה. נכון שוב ביבי עשה הרבה טעיות ויעשה. אבל מה אתם מעדיפים את הילד כפות הזה מהמחנה הציוני? או מישהו שמדבר כמו גבר שעושה מה שבא לו . שזה בייבי. בקיצור זה שצילם כרגע את הסרטון נשמע לי ממש כמו הרצוג לא חושבים? אשכנזי כזה טיפוסי נמוך שכזה וחסר חיים חסר חברים ושמחפש רק רעש.... אני לא גזעני לגבי .. אבל זה בפועל קורה ככה. רוב החסרי חיים הילדי כפות שמתבגרים הם האשכנזים לצערי הרב....
 
רפי וקנין
השמאלני משחק אותה אינטילגנט . מסיונר זה הגדרה של מישהו שמנסה להעביר אדם על דתו . בדיוק מה שהיה הרצל בן גוריון וכל ראשי הציונות שישרפו הם והוא ביחד
 
ורד ואהוד כהן
הנכד של היטלר !!
 
Davarashvili Samuel
אותי בכלל מפליא איך הוא יודע להשתמש במצלמה וגם לדבר?!. אבל, מדבר אחד אני לא אופתע, אם הוא בא לסופר בשביל לקנות בננות.
 
גבי סלמן
היה לי שכן שעשה פרובוקציה והתנגד לבניית בית כנסת בדיוק כמו הזבל שמתנגד לעניין הנחת התפילין ואחרי חודשיים השכן המסכן קיבל התקף לב ומת. המסקנה בחור זבלון קטן, שאסור להתעסק עם אלוהים. אני פוחד על ילדיך שהרי כתוב " אבות אכלו בוסר ושיני בנים תכהנה" אל תתעסק עם אלוהים. יש לו מצלמה יותר גדולה משלך וזרוע בטוח יותר ארוכה. אגב, אני אדם חילוני לגמרי אבל מכבד את בוראי.
 
Sari Alin Alin Torgeman
בן זונה שרמוטה מתרומם הומו מסריח . סופסוף יש לנו מדינה שאבות אבותינו בנו אותה לאחר מלחמות כה רבות וסבל ותלאות שעבר העם הז ה שלנו , והנה לצערנו הרב קם מתוכנו זרע עמלק עוכר ישראל שאני מתביישת שהוא בן העם שלי . לא להאמין בישראל מדינתנו בלי טיפת בושה ובעזות מצח הוא מעז להפיץ שנאת חינם בעם. קומו אחים והתעוררו צריך לעשות מעשה ודי לשתוק כבר לנבלות האלו. עוכרי ישאל תתנדפו לאלתר לכו לגרמניה או תצטרפו לדאעש שיערפו לכם ראשים ויאנסו את בנותיכם באכזריות. אתם לא רצויים אתם זרע עמלק!!!!!!
 
 
    (ללקט כל התגובות העויינות בפוסט של 'הצל' הקישו כאן)
 
 
 
נראה לכם שטעיתי, עיוותי, השמטתי, סילפתי, שכחתי, הולכתי שולל, לא הבנתי או לא הצגתי תמונה מלאה? נצלו את מנגנון התגובות שבהמשך בכדי להעיר על המאמר, להפנות את תשומת לב הקוראים לטעויותיי ולהוסיף כל מידע שנראה לכם חשוב או רלוונטי. אינכם חייבים אפילו להזדהות בשמכם האמיתי אבל אודה לכם אם תספקו כתובת מייל תקינה. דעותיכם חשובות לי אז אנא הגיבו למאמר ודרגו אותו.
 
 
 
 


[א]             
רבים מסתייגים מהמונח 'מיסיונר' בתואנה שהוא מתייחס רק למטיפים נוצריים שמנסים להעביר אדם על דתו ואין להחילו על יהודי שמנסה להחזיר יהודי אחר לשורשיו ולתורת אבותיו. בטענה זאת טמונה לא רק אי הבנה אלא גם מידה גדושה של אחיזת עיניים. מיסיונר הוא כל אדם שמנסה לשנות את אמונותיו ודעותיו של האחר במטרה לצרפו לקבוצה אליה הוא משתייך, בין אם זאת מפלגה, תנועת נוער, זרם דתי, כת וכדומה, באמצעות שיטות שיכנוע פסולות דוגמת מתן טובות הנאה, הבטחות לגמול בעולם הזה או בעולם הבא, הענקת חום מזוייף, חברות מזוייפת, תחושת חשיבות מזוייפת וכדומה.

אף דת אינה יכולה להתרחב ללא פעילות מיסיונרית ולכן אנו מוצאים מיסיונרים (הנקראים שליחים) כבר בימיה הראשונים של הנצרות. בהמשך המיסיונרים הנוצריים הביאו את הבשורה לאיזורים הנידחים בצפונה ומזרחה של אירופה ומאוחר יותר גם לאסיה, אפריקה ודרום אמריקה. לא רק הנצרות הופצה באמצעות מיסיונרים וגם דתות אחרות התפשטו בדרכים דומות. מיסיונרים בודהיסטים הביאו את אמיתותיו של הבודהה למחוזות רחוקים דוגמת סין, טיבט, נפאל, הודו-סין ואפילו אפגניסטן. מיסיונרים אחרים, חלקם סוחרים וחלקם אנשי דת, הפיצו את בשורת האסלאם מגבולות רוסיה בצפון ועד לאינדונזיה בדרום וממרוקו במערב ועד לסין במזרח. הכנסייה המורמונית שולחת את כל צעיריה לנהל פעילות מיסיונרת באחד מ-405 המיסיונים שהיא פתחה ברחבי העולם והיא אכן גדלה בקצב מהיר ביותר. הכתות הפחות מרכזיות (סינטולוגים, עדי יהוה, חסידי הכומר מון ומאות כתות דומות) מתמחות בפיתוח שיטות שיכנוע שיסייעו למיסיונרים שלהם לצוד מספר רב יותר של תמימים שבעתיד ירתמו את זמנם, כישוריהם וכספם להעשרת ראשי הכת שגייסה אותם. גם החסידות לא הייתה יכולה להתפשט ללא מיסיונרים שעברו ברחבי מזרח אירופה ושיכנעו יהודים לאמץ את רעיונותיו של הבעל שם טוב ובאותו אופן, חב"ד לא הייתה יכולה להפוך מחסידות שבורה ומעוכה שבקושי שרדה את מלחמת העולם השנייה לאחת החסידויות הגדולות והעשירות העולם היהודי ללא ה'שלוחים' שהרבי מליובאוויטש שלח לרחובות במטרה ל'קרב' לכת שלו את היהודים שהם ימצאו בדרכם.

למען ההגינות יש להודות שתופעת המיסיונריות אינה מוגבלת למרחב הדתי ובמהלך ההיסטוריה אנו מוצאים גם מיסיונרים של מפלגות שונות, דוגמת מפא"י ההיסטורית, הליכוד וש"ס שהשתמשו בלחצים ופיתויים פסולים בדרכם לשכנע אנשים לאמץ את האידיאולוגיות שלהם ולהצביע עבור רשימותיהם. 
[ב]             
ההפגנות הפומביות ללא ספק משרתות את מטרותיה של הכת אבל האם מישהו נעצר לחשוב מה הן עושות לדת היהודית? כך נראית היהדות שלהם? טכסים של 15 שניות בהם איש אינו מנסה לקיים כהלכתה את מצוות הנחת התפילין? פנייה לקטינים מאחורי גבם של הוריהם? התגנבות למקומות בהם נאסר על המיסיונרים לערוך את טקסיהם והוצאתם מהמקומות הללו על ידי אנשי ביטחון? שידול קטינים ליד הכניסה לתיכון שלהם? שימוש בדת ככסות לגיוס שפוטים חדשים לכת? אף זרם ביהדות, חוץ מחב"ד, אינו מנהל פעילות מיסיונרית כה אגרסיבית. האם כל הזרמים האחרים אוהבים את דתם פחות מחב"ד או שחב"ד היא היחידה שמוכנה לגרור את הדת בבוץ בדרכה להשיג את מטרותיה?
נקרא 7247 פעמים

השאר תגובה

אנא ודא שהינך מקליד השדות המסומנים ב-*

26 תגובות

  • קישור לתגובה שלישי, 17 אפריל 2018 17:57 הוסף ע״י עדי אביר

    תמיר,

    לא הבנתי את שאלתך. השופטת דיסקין שופטת רק לפי חוקי המדינה, כלומר חוקים שבני אדם קבעו במועצותיהם.

    האם אי פעם טענתי שהיא משתייכת לאנשי הדת האינטרסנטים שרותמים את האל לצרכיהם?

    האם אי פעם הצדקתי את המעשים של ירון ידען שבגינם הוא נשפט?

    עדי אביר

  • קישור לתגובה שלישי, 17 אפריל 2018 11:27 הוסף ע״י תמיר

    דן שמיר,

    תכתוב זאת לשופטי המחוזי שדחו את תביעת הדיבה של ידען ונראה איזו תגובה תקבל.

    הייתי מציע לך תחילה לקרוא את פסקי הדין של ידען וחבריו לפני שאתה משחרר הצהרות מטופשות. לפני שאתה בא בטענות לחרדים על כך שהם לא עומדים בצפירה כדאי שתעשה אצלך בדק בית ותלמד קצת על השואה.

    אני אשאל שוב את בעל האתר אחד נגד הדת האם גם השופטת מרים דיסקין משתייכת לאותם אנשי דת אינטרסנטיים שרותמים את האל לצרכיהם ולכן רק בני אדם במועצותיהם רשאים לקבוע את קני המידה המוסריים שמחייבים את כולם.

    תמיר

  • קישור לתגובה שני, 16 אפריל 2018 13:01 הוסף ע״י דן שמיר

    אני חייב לציין שכל הדיון הזה יכול להוות חומרים מצויינים לסטנדאפ, להאשים אב שגזר את פאותיהם של בניו בהתעללות זאת אחת הבדיחות הטובות ששמעתי בחיי, הרי על פי דרך חשיבה זו, אני יכול להשוות מספרת ילדים לגולג ולחזור מצומרר כולי לאחר שהיה שם של כמה שעות.
    הנני גם מסכים שלצערי חילונים תמיד שפיטים בהפרעתם לעולם החרדי, אבל שזה מגיע מהצד השני, אף אחד לא פוצה פה והכל מקובל.
    לומר שחברי דעת אמת הינם עבריינים זאת בדיחה רעה, היו יכולים להסתפק בנזיפה.

  • קישור לתגובה ראשון, 15 אפריל 2018 14:35 הוסף ע״י חילוני (מעגלתו של)

    במילים אחרות:
    שום דבר במשפט הזה לא מובן לך.

  • קישור לתגובה ראשון, 15 אפריל 2018 14:32 הוסף ע״י תמיר

    אני מבין שאין לך מענה לדברי או יותר נכון לדברי בית המשפט לכן עדיף שתשתוק.

  • קישור לתגובה ראשון, 15 אפריל 2018 14:27 הוסף ע״י חילוני (מעגלתו של)

    תמיר:
    מה במשפט "לא אבזבז את זמני על שקרן מקצועי שכמותך." לא מובן לך?

  • קישור לתגובה ראשון, 15 אפריל 2018 14:16 הוסף ע״י תמיר

    רוטשילד יקירי,

    את הבכיינות שלך תשמור לבתי המשפט.

    ושוב אין לך זכות להטיף לנו בנוגע לאלימות בתור אדם שמצדיק התעללות בחסרי ישע.

    ואני שוב אעתיק כאן את דברי השופטת מרים דיסקין בוגרת תיכון עירוני "בליך" בר"ג. בפברואר 2008 מונתה לכהונת שופטת של בית המשפט המחוזי תל-אביב, לגבי ארגון דעת אמת שמוצג כאן באתר "אחד נגד הדת" כאתר ידידותי:

    מצוטט מתוך פסק הדין בו הורשעו 4 חברי עמותת דעת אמת.

    קשה שלא לפקפק בטוהר מניעיהם של הנאשמים שהוצגו בכסות של קידמה, סובלנות ופתיחות לעומת "חשכת ימי הביניים" השוררת בישיבות. העמדת ידע, לעומת כפיית דעות. ברם, אין הדברים כפי הצגתם. קול הקידמה בגרונם ובמעשיהם יוהרה, התנשאות ופגיעה. מרימים הם את נס הליברליות ודגל הסובלנות, ובה בעת אינם מכבדים את זולתם- מזלזלים באמונתם וקודשיהם, ומבטלים כלאחר יד דעות והשקפות עולם שונות ואחרות. מתיימרים לחנך ולהאיר עיניים ומגלים בורות וחוסר ידע בסיסי בעולם שבאו לתקן. לעיתים, היו הסבריהם מביכים בילדותיותם. כך למשל, התאמצו לשכנע להגדיר את פעילותם זו כדו-שיח, פוקח עיני עיוורים. אלא שהתמונה שהתגבשה בפני בית המשפט הפוכה. דומה, כי נשתכח מהם טיבו של דיאלוג. תמהני, כיצד סברו הנאשמים, צעירים פקחים ומפוכחים, אנשי העולם הגדול, כי פעילות הנעשית במחשכים תתקבל כאקט של החלפת דעות. הלזה יקרא דיאלוג ואפילו מונולוג אינו. אם אכן רצו לקיים דו-שיח מפרה, היכן הם בני שיחם? לאן נעלמו בני הפלוגתא מולם אמורים היו להתייצב? ואם בחינוך עסקינן, מדוע זה יסתתרו ה"מורים", מפיצי "דעת אמת", מעיני חניכיהם? מחנכים בקשו להיות. היעלה על הדעת, להרביץ תורה ולהפיץ דעת וחוכמה בלי לפגוש את תלמידיך ולראות את פניהם? את מי ישאלו שאלות, וממי יקבלו תשובות? והיכן הסובלנות בשמה הם כה מתהדרים? האם מסתתרת היא בחשכת הליל? והיכן אומץ הלב האינטלקטואלי שהוביל אותם בנתיב זה, אותו אומץ לב הנדרש ממי שמבקש לשכנע בצדקת דעותיו? כיצד יעזו לחנך בלי להכיר ולדעת את הדברים הבסיסיים ביותר באמונה שהם מלגלגים, כופרים ומערערים על יסודותיה?

    כאמור ארבעת הצדיקים הורשעו בעבירת הסגת הגבול [פסק דין 2623/03].

    האם גם השופטת מרים דיסקין משתייכת לאותם אנשי דת אינטרסנטיים שרותמים את האל לצרכיהם ולכן רק בני אדם במועצותיהם רשאים לקבוע את קני המידה המוסריים שמחייבים את כולם.

    יוסף היקר,

    עדי אביר כתב לך: "אבל אסור לך להניח שאתה רשאי לכפות את ההגדרות שלך על אחרים ולהכתיב להם כיצד עליהם לנהוג" מעניין אם הוא דורש זאת גם מאנשי דעת אמת למשל.

    אתה מתעסק עם אנשים שקרנים וצבועים ולכן חבל על זמנך

  • קישור לתגובה ראשון, 15 אפריל 2018 14:04 הוסף ע״י עדי אביר

    יוסף,

    אם הבנת מדבריי של'אדם חילוני אתיאיסט אין שום חשיבות למה שהוא עושה' אז כנראה לא הסברתי את עצמי מספיק טוב.

    ההבדל בינינו הוא באשר לסמכות המחייבת מבחינה מוסרית וערכית. אתה חושב שהאל הוא הסמכות המחייבת היחידה בעוד שאני טוען שדברי האלוהים תמיד בוקעים מפיות של אנשי דת אינטרסנטיים שרותמים את האל לצרכיהם ולכן רק בני אדם במועצותיהם רשאים לקבוע את קני המידה המוסריים שמחייבים את כולם. משתמע מכך שלא 'כל אחד רשאי לחיות איך שמתחשק לו' ועל כולם להישמע לתכתיבי החוק שנגזרים מאמות המידה המוסריות שבני האדם אימצו במועצותיהם הנבחרות. מושגי ה'טוב' וה'רע' באמת אינם אובייקטיביים אבל אחרי שרוב הציבור החליט להגדיר התנהגויות מסוימות כ'טובות' ואחרות כ'רעות', וקיבע את ההגדרות הללו בחוקיו, ה'טוב' וה'רע' כבר אינם נתונים לפרשנות של הפרט וכל הציבור חייב לאמץ את ההגדרות שנקבעו על ידי הרוב.

    מובן שגם הרוב אינו רשאי לחוקק חוקים בצורה שרירותית והוא חייב לוודא שחוקיו אינם מתנגשים בהתחייבויות שהמדינה נטלה על עצמה בעת שהיא חתמה על אמנות בינלאומיות. למשל, אם המדינה חתמה על אמנות בינלאומיות שעוסקות בזכויות האדם היא אינה רשאית לחוקק חוקים שעומדים בסתירה לאמנות הללו ואם היא מחוקקת חוק שסותר את התחייבויותינו הבינלאומיות חזקה על הבג"צ שיבטל את החוק הזה. זאת, לשם דוגמה, הסיבה שבג"צ אינו מתיר לגרש פליטים ומהגרי עבודה למרות שרוב חברי הכנסת אולי רוצים לעשות זאת.

    כיוון שרוב החוקים בארץ נחקקו על ידי אנשים בעלי גישה ליברלית הם עומדים בכלל שמותר לעשות כל דבר שאינו פוגע בזכויותיו של האחר וכאשר יש התנגשות של זכויות, בית המשפט הוא זה שצריך להכריע זכותו של מי עדיפה. אם נתייחס לדוגמאות שאתה עצמך העלית הרי שאין חוק שאוסר על אדם להפוך לחרדי ואין חוק שכופה עליך לאכול חזיר ולשמור שבת. מאידך אין גם חוק שמחייב אותך לשמור שבת ולאכול רק מאכלים כשרים ולמעשה איש כישר בעיניו יעשה ובתנאי שהוא לא פוגע בזכויותיהם של אחרים. למרבה הצער, החרדים והדתיים אינם מקבלים את העיקרון של 'חייה ותן לחיות' והם מנצלים את כוחם הפוליטי כדי לכפות על הציבור חוקים מגבילים שפוגעים בזכויותיו של הרוב, למשל איסור הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, איסור הפעלת מרכולים בשבת (חוק המרכולים) וכדומה.

    גם אני מאמין שאין טוב ורע מוחלטים, והכל מתחיל מהחלטת בני אדם. ההומניזם, הליברליזם, הפלורליזם, החילוניות והציונות הם ערכים חשובים בעיניי ומשתמע מכך שאני שולל את כל האידיאולוגיות האחרות. אני מכיר בזכותך להאמין בכל אשר תרצה בו אבל אני עצמי פוסל מכל וכל את דעותיך. אתה גם רשאי, כמובן, להגדיר עבור עצמך מה מהווה 'טוב' ומה מהווה 'רע', ולשמור את עצמך שלא להתקרב למה שלדעתך הוא 'רע', אבל אסור לך להניח שאתה רשאי לכפות את ההגדרות שלך על אחרים ולהכתיב להם כיצד עליהם לנהוג. אני לא הבן שלך ואין לך שום רשות להתערב בחיי אפילו אם אתה רואה אותי נגרר לפשע או לסמים. אתה יכול להתלונן עלי במשטרה, אתה יכול לערוך הפגנות חוקיות ואתה כמובן יכול להפיץ את דעתך בכל אמצעי חוקי שעומד לרשותך אבל אינך רשאי לעשות שום פעילות אחרת – לא לירוק עלי, לא לשרוף את חנותי, לא לזרוק עלי אבנים, לא לתלות בובה שלי מהמרפסת, לא להסית נגדי, לא לכפות על אשתי לעבור למדרכה השנייה. כלום. הזכויות שלך אינן מבטלות את הזכויות שלי ואסור לך להפעיל עלי אמצעים שהחוק אוסר עליך להפעילם.

    במאמר הבא תמצא את רשימת האמנות הבינלאומיות שנוגעות לזכויות האדם שמדינת ישראל חתמה עליהן:
    http://1vsdat.org/index.php/2010-07-21-07-51-46/2011-04-23-12-55-44/2012-02-09-14-05-11/item/1412-%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA-%D7%90%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%94%D7%9B%D7%A8%D7%96%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%96%D7%9B%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%93%D7%9D-%D7%A9%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%AA-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%97%D7%AA%D7%95%D7%9E%D7%94-%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%94%D7%9F

    את ההכרזה האוניברסלית בדבר זכויות האדם, שמחייבת גם את מדינת ישראל, תמצא בכתובת הבאה:
    http://1vsdat.org/index.php/2010-07-21-07-51-46/2011-04-23-12-55-44/2012-02-09-14-05-11/item/935-%D7%94%D7%94%D7%9B%D7%A8%D7%96%D7%94-%D7%9C%D7%9B%D7%9C-%D7%91%D7%90%D7%99-%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%91%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%96%D7%9B%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%93%D7%9D


    עדי אביר

  • קישור לתגובה ראשון, 15 אפריל 2018 13:46 הוסף ע״י חילוני (מעגלתו של)

    ולמי שבוחר להתעלם מן הצביעות הדתית הבאה לידי ביטוי בהבדלים בין יחסם למיסיונרים החרדים לבין יחסם לירון ידען:
    הנה העובדות בצורה פשוטה:

    סיפור ראשון:

    ארגון דעת אמת הפיץ בישיבות קונטרסים החושפים את ערוות הדת.
    תגובת החרדים לכך התבטאה בכמה אופנים:
    1. במקרים מסוימים הם הכו את פעילי דעת אמת מכות רצח
    2. במקרים אחרים הם תבעו את ארגון דעת אמת על הסגת גבול.

    ההנהגה החרדית אף גיבתה את האלימות שננקטה כלפי הפעילים.
    למשל – האדמו"ר מסלונים אמר:
    "אמרה תורה בפרשת מסית (דברים יג, ט): 'לא תאבה לו ולא תשמע אליו ולא תחוס עינך עליו…' וכתב רש"י: 'לא תאהבנו, לפי שנאמר ואהבת לרעך כמוך את זה לא תאהב…' ואין ספק שעל מסיתים ומדיחים כגון אלו אמר נעים זמירות ישראל בספר תהילותיו, 'הלא משנאיך ה' אשנא [השונא את אלהים לשיטת החרדים הוא הכופר והמומר, ומצווה לשנאותו] ובמתקוממיך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי'. וכי מה יעשה אדם הגון וישר, כאשר נחשים צפעונים חודרים אל ביתו וחרבם שלופה בידם, ומאיימים על נפשות ביתו, האם עליו לקבל זאת בשוויון נפש, או שעליו לעמוד על נפשו ונפשות ביתו? ולכן אלו שהגיבו [אנשי חב"ד] כפי שהגיבו, אינם חמומי מוח, ואין בהתנהגותם לא אלימות ולא פזיזות, אלא תגובה בריאה של אדם כאשר נוגעים בבת עינו ומתעללים בקדוש והיקר לו…" (שבועון חסידי חב"ד גליון 870)

    תגובת החילונים לתגובת החרדים הייתה תגובה רפה ביותר.

    סיפור שני:
    מיסיונרים דתיים מנסים ללמד את שטויותיהם ולהטיף למנהגיהם המשונים במרכולים, בבנייני ציבור, ביציאה מבתי ספר חילוניים ועוד כהנה וכהנה.
    תגובת החילונים היא חשיפת העובדות והבעת מחאה בלתי אלימה. לא אלימות פיזית ולא תביעות משפטיות.

    תגובת החרדים לתגובת החילונים היא אלימות מילולית חובקת כל וחסרת רסן.

    אחרי כל זה, הם באים ומטיפים לנו על צביעות.


    תמיר:
    לא אבזבז את זמני על שקרן מקצועי שכמותך.
    איש לא מבזבז את זמנו עלי - הרי אני שואל שאלות רציניות שלעדת המוסתים המגיבה כאן אין כל תשובה עליהן ולכן הם מתעלמים מהן.

  • קישור לתגובה ראשון, 15 אפריל 2018 12:52 הוסף ע״י תמיר

    יוסף היקר,

    אתה מבזבז את זמנך על אדם שלא מוכן לקבל פסיקות של בתי משפט חילוניים כי הם לא מתאימים לאג'נדה שלו. כמו כן הוא מצדיק גזיזת פאות של ילדים בניגוד לרצונם בטענה שמדובר בהצלת חיים. לא היית מציע לך לנסות וללמוד ממר רוטשילד מהו מוסר.

  • קישור לתגובה ראשון, 15 אפריל 2018 11:06 הוסף ע״י חילוני (מעגלתו של)

    יוסף:
    אתה שוב מגלה את חוסר יכולתך להבין שכל מה שאתה רואה כ"מוסר" מגיע ממך עצמך ולא משום מקור אחר.
    כתוצאה מכך אתה פשוט יוצר את אלוהים בדמותך ובצלמך, כפי שמתואר במחקר הבא:
    https://www.hayadan.org.il/believers-estimates-of-gods-beliefs-are-more-egocentric-0612099

    אם קודם סתם התרסת בעניין ולכן לא הייתה חשיבות ממשית להתחמקותך החוזרת ונשנית מן השאלה איך אתה "יודע" מה מוסרי ("אובייקטיבית"!!!) ומה לא, הרי שדבריך כאן מראים עד כמה השאלה הזאת חשובה.

    אני חוזר ומבקש: הסבר איך אתה יודע מהו אותו "מוסר אובייקטיבי" ואני מודיע מראש שהתשובה "אני יודע מהו כי אני דתי" לא תתקבל בהבנה (משום שלא תיכתב על בסיס הבנה)

    אם אי פעם תרצה להבין ברצינות מדוע המוסר לא יכול להיות מוגדר אלא על ידי בני האדם וכיצד לדעתי עליהם להגדירו אתה מוזמן לקרוא שוב (והפעם ברצינות, כדי להבין ולא כדי להתריס) את המאמרים שכתבתי בנושא.

  • קישור לתגובה ראשון, 15 אפריל 2018 09:20 הוסף ע״י יוסף

    עדי,
    ברור שיש הבדל, הסיבה לזה ברורה, לגבי אדם חילוני אתיאיסט אין שום חשיבות למה שהוא עושה, שהרי לשיטתך, אין שום משמעות למעשה שלך או של אדם דתי, לכל היותר אתה חושב שדעותיך יותר נכונות, אך בלא"ה כל מושגי הטוב והרע אינם אובייקטיביים, וכל אחד רשאי לחיות איך שמתחשק לו, א"א להגדיר בכלל מעשה מסויים כמעשה "רע" או "טוב",
    אם מישהו יהפוך להיות חרדי האם הוא עשה דבר "רע"? לא,
    האם לדעתך יש איזו מצוה לאכול חזיר ולחלל שבת? לא,
    האם לדעתך יש מצוה לגלות עריות? לא,
    (וכמו שהאריך כבר ידידנו מיכאל לבאר, שלדעתו אין טוב ורע מוחלטים, והכל מתחיל מהחלטת בני אדם)
    כפי שציינת, מבחינת החילונים הערך הוא הליברליזם והפלורליזם, ואין שום סיבה לגלות סגירות כלפי דעה מסויימת,
    לעומת זאת, האדם הדתי מאמין בערכים של רע וטוב, ומה שחורג מאמונתו הוא דבר רע, ובודאי שאדם צריך לשמור את עצמו שלא להתקרב למה שלדעתו הוא רע, נניח שתראה את הבן שלך נגרר לפשע או לסמים וכי לא תמנע זאת ממנו?

    מיכאל, כשתתחיל להתייחס לבני אדם בצורה קצת יותר מכובדת אולי גם הם ירצו להתייחס לדבריך,

  • קישור לתגובה שבת, 14 אפריל 2018 23:47 הוסף ע״י עדי אביר

    יוסף,

    אני יודע על האירוע רק מה שקראתי בפסק דינה של השופטת ולאור פסק הדין הזה אני מסכים שאין כל הצדקה לחלוקת חומר הומניסטי-ליברלי-חילוני בתוך ישיבות חרדיות. אם המעשה לא היה חוקי לא היה צריך לבצעו מלכתחילה.

    עם זאת, החבדניקים מנצלים את הפתיחות, הליברליות והפלורליזם של החילונים ומפיצים את דעותיהם באין מפריע בעוד שהרבנים החרדים אוסרים על קהלם להחשף לדעותיהם של החילונים. חברים חרדים שלי אינם רשאים לקרוא את המאמרים שלי ורובם מנויים על שירות שמונע מהם גלישה לאתר שלי. כשאני רוצה שהם יקראו מה שכתבתי עלי לשלוח להם את המאמר עצמו ולא רק הפנייה אליו. ברור שירון ידען לא היה מסוגל להיכנס למעוזים החרדיים ואם היה מנסה לךחלק את החומר שלו ברחוב החרדי ספק אם היה יוצא בשלום. להערכתי ידען החליט לפעול בדרך היחידה שעמדה לרשותו ואני משוכנע שהוא לא היה פועל כך אם הוא היה יכול לתקשר עם תלמידי הישיבות באותה נינוחות בה החבדניקים פונים לצעירים בשכונות החילוניות.

    בכל מקרה, אני נאמן לשיטתי שהחוק מחייב את כולם - גם את אלו שמתנגדים לדעותיי וגם את אלו שחושבים כמוני.


    עדי אביר

  • קישור לתגובה שבת, 14 אפריל 2018 23:35 הוסף ע״י חילוני (מעגלתו של)

    יוסף הקשקשן:
    אולי לא ידוע לך אבל אנחנו לא תבענו את ידען וגם לא את החבדניק.
    החבדניק מפריע לנו ולכן אנחנו מבקשים שלא יתנו לו לעשות זאת.
    זה מה שהיינו עושים לידען לו היה ידען מפריע לנו.
    אתם מפגינים את מיטב הצביעות בכך שאתם תובעים את ידען ואף משקרים בנושא בכל הזדמנות ובה בעת אתם מצדיקים את החבדניק ומתלוננים על הפעולה שננקטת נגדו למרות שהיא עשרת מונים פחות אגרסיבית מזו שננקטה כלפי ידען.

    אבל ברור לי שלא תבין.

  • קישור לתגובה שבת, 14 אפריל 2018 22:57 הוסף ע״י יוסף

    מיכאל, תודה שהזכרת את ידען, בדיוק בזמן,

    עדי ומיכאל, אני מבקש שתכתבו גינוי גם לגבי פעילותו של ידען בדיוק כמו זו של החבדניק, האם אפשר למצוא באתר שלכם גינוי למעשהו של ידען?

    מיכאל, אין מה להאשים אותי בצביעות, אני לא אחראי למעשי אף אחד, ולא הקמתי אתר שמטרתו לגנות או לשפוט אנשים מסויימים, לכל היותר תוכל להראות לי את מקום טעותי, כדי שאדע לתקן את דעותי,

    אם לא נתייחס לחוק היבש (שהוא לא הסמכות העליונה בעיני) אלא להבדל הערכי, לפי גישתי, פעילותו של ידען היא שלילית מפני שהיא נועדה לקדם דרך רעה ושקרית, ואילו פעילותו של החבדניק טובה נכונה וחיובית, זה כל ההבדל,

    אני מסכים שצריך להשתדל לפעול במסגרת החוק, אך חוששני שזו לא הנקודה, עדי הסכים שגם החילוניים פוגעים בדתיים בכך שנוסעים ברחובותיהם בשבת, אלא שלדעתו הדבר המכריע הוא החוק,
    מיכאל, השאלה הופנתה דוקא לעדי מפני שהוא סובר שהכל תלוי בחוק כפי שכתבתי, עדי דוקא השיב בטוב טעם על מה שכתבתי מקודם, עד שבאת אתה והזכרת את ידען, ועכשיו עדי יהיה מוכרח לגנות את מעשהו של ידען, למה סיבכת את הענין?

    מבחינתי ממש לא נראה נורא אם בכפר ערבי יעמוד איש דת זקן במכולת המקומית ויחלק ספרי קוראן לערבים החילוניים המודרניים, כנ"ל לגבי הנצרות, בהחלט נראה מעשה צורם אם מישהו ייכנס לטריטוריה שלהם (מסגד או כנסיה) ויכניס חומר כפרני, אני מתפלא שאתה לא מרגיש בהבדל,
    מלבד זאת, יש הרבה אנשים (חילוניים) שתומכים בפעילותם של החבדניקים, כמו שנראה מהתגובות הנזעמות שזכה עדי לקבל
    בכל אופן, ברור שפעילותו של ידען היא סתם התגרות, מטרתם של החבדניקים אינה כזו, בין אם תסכים ובין אם לא תסכים עם פעולותיהם,

    ובכל אופן, אני מצפה לראות כיצד מנהלי האתר אינם נוהגים איפה ואיפה, ומפרסמים גינוי למעשהו של מר ידען, (אין ספק שזה יוסיף רייטינג לאתר),
    (הבהרה: ייתכן שכבר פורסם באתר זה גינוי בענינו של ידען, אך כעת לא מצאתי ואשמח לקבל הפניה)

  • קישור לתגובה שישי, 13 אפריל 2018 23:58 הוסף ע״י חילוני (מעגלתו של)

    רק לאחרונה דובר כאן בכך שירון ידען נתבע על הסגת גבול בגלל פעילות דומה (ומנוגדת) בכולל.
    משום מה, מתחיל לעלות באפי ריח של צביעות.

  • קישור לתגובה שישי, 13 אפריל 2018 15:05 הוסף ע״י עדי אביר

    יוסף,

    להזמין משטרה לתוך סניף של שופרסל? השתגעת? כשהם מעמידים דוכן ברחוב אני מזמין פקחים ומבקש שיטפלו בהם על פי הוראות חוק הרוכלות. הפקחים לרוב רק מגרשים אותם אבל בעיתונים התפרסמו כמה כתבות על קנסות שהם קיבלו. אכן יופי של שיטה לרומם, לפאר ולקלס את האל שלכם.

    למשטרה אין מה לעשות בתוך הקניונים וסניפי הסופר. האחריות חלה על בעלי העסקים הללו והם אכן לרוב מוציאים את החבדניקים מתחומם. אם מסתבר לי שהחבדניקים פועלים בסמכות וברשות אני מציף את הבעייה לציבור הרחב ומבקש ממנו ללחוץ על בעלי ומנהלי העסקים. פעם הפצתי ל-9,500 תיבות דואר,על חשבוני, צילום של חבדניק מניח תפילין על קטין. בשולי התצלום ביקשתי מההורים לשמורא על ילדיהם. פעם אחרת אפילו פניתי למנהלי הרשתות ששוכרות חנויות בקניון והסברתי להם שאם הקניון מאפשר לחבדניקים להציע את מרכולתם אזי הוא לבטח לא יתנגד אם גם אני אסתובב שם ואציע למבקרים לנופף בדגל ישראל ולהצטרף אלי בשירת התקווה.

    לאחרונה לא יוצא לי לראות חבדניקים נושאי תפילין מסתובבים בתוך הקניון השכונתי וסניפי רשתות השיווק. ייתכן שזה מקרי ומי שייחפש טוב עדיין יוכל למצוא אותם אבל נראה לי שהתופעה קצת נרגעה.

    החבדניקים מגייסים לעזרתם גבירים ותומכים בעלי השפעה והללו לוחצים על בעלי העסקים לאפשר הנחות תפילין פומביות בשטחן. תושבי השכונה, לאחר מספר נסיונות, גילו שהם אינם מסוגלים לגייס אותה מידה של השפעה ולכן אני נאלץ לעורר בעצמי דעת קהל נגד התופעה הזאת.
    זה חוקי לחלוטין ואין בזה ולו טיפה של צביעות.


    עדי אביר

  • קישור לתגובה שישי, 13 אפריל 2018 11:00 הוסף ע״י יוסף

    עדי:

    חשבתי שאמרת שמבחינתך כל מה שחוקי הוא בסדר, אם אתה חושב שהחבדניק עבר על החוק היה עליך להזמין משטרה, אני מבין שכנראה הוא לא עבר על החוק,

    עליך לזכור, שבדיוק כמו שלך מפריע החבדניק בסופר כך מפריע לדתיים שאתה נוסע בשכונות שלהם בשבת, האם אתה מקפיד שלא לעשות זאת? מדוע אין שומעים ממך שום גינוי כלפי התנהגות זו?

    משום מה, מתחיל לעלות באפי ריח של צביעות...

  • קישור לתגובה רביעי, 22 יולי 2015 14:41 הוסף ע״י א. מינצקובסקי

    רוני אבקין,
    הצהרת זכויות האדם לא אומרת שמדינות לאום צריכות להפוך למדינות "כל אזרחיה", או שהרכוש שלך הוא ציבורי.

    למעשה, נראה לי שיש אולי שני דברים בישראל שההצהרה הזאת מתנגשת בהם: (1) הסטטוס של הפלסטינים בגדה המערבית (כל הדברים שנובעים באופן טבעי מהשלטון הצבאי - מעצרים מנהליים, היעדר הגדרה עצמית לאומית, אי מתן חופש התאספות וכאלה). (2) אולי - *אולי* שליטת הרבנות במוסד הנישואים. למרות שאפשר לטעון שזה פשוט אחד מחוקי המדינה ושכל האזרחים שווים בפניו, כלומר שזה מתיישב עם הצהרת זכויות האדם.

    בתוך החברה החרדית יש יותר התנגשויות, כנראה הרבה יותר.

  • קישור לתגובה רביעי, 22 יולי 2015 14:32 הוסף ע״י עדי אביר

    רון,

    אני מבין על מה אתה מדבר וגם אני מסייג את העקרונות הליברליים אותם אני מאמץ. כשם שיש 'דמוקרטיה מתגוננת' אני חושב שצריך להיות גם 'הומניזם ליברלי מתגונן'.

    כתבתי על כך במאמר 'במה אני מאמין' בפרקון בשם 'אני הומניסט ליברלי לא מושלם':

    http://www.1vsdat.org/index.php/2010-07-21-07-44-28/2011-04-14-13-22-12/item/497-%D7%91%D7%9E%D7%94-%D7%90%D7%A0%D7%99-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%99%D7%9F

    עדי אביר

  • קישור לתגובה שני, 20 יולי 2015 23:55 הוסף ע״י רוני אבקין

    עדי
    ההכרזה היא באמת פסגת המוסריות של העולם החופשי.אבל לצערי אני לא חי בעולם כזה... המדינה היא קטנה וחייבת להישאר יהודית - כאן החופשיות שלי נגמרת. מאוד היתי רוצה לתת קורת גג לכול ההומלסים המסכנים..אבל לא יכול מכל מני סיבות מפגרות. צר לי לאכזב אותך. הדבר יכול להכניס אותי לדמגוגיה פוליטית ואני לא חושב שזה הזמן והמקום. לעומת זאת, חרדים ודתיים לא רוצים לשמוע על סעיפים כמו "זכות להשתייך לדת כלשהי לפי רצוננו ולהמיר אותה כרצוננו" - ופה אני כמוון אתך. זאת אומרת הייתי חותם בשמחה על כול ההכרזה , אבל אני לא מרגיש מספיק מוגן בשביל זה..

    רוני

  • קישור לתגובה שני, 20 יולי 2015 20:09 הוסף ע״י עדי אביר

    רוני,

    אני כמובן דיברתי בציניות כשאמרתי שהחילונים הם חסרי עקרונות. להערכתי העקרונות ההומניסטים, ליברליים ופלורליסטים הם נעלים בהרבה מכל הערכים הדתיים גם יחד.

    לחילונים יש את 'ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם', אותה החרדים והדתיים פוסלים על הסף. אני חושב שהכרזה הזאת היא פסגת המוסריות, אליה הדת לעולם לא תצליח להעפיל.

    http://www.1vsdat.org/index.php/2010-07-21-07-51-46/2011-04-23-12-55-44/2012-02-09-14-05-11/item/935-%D7%94%D7%94%D7%9B%D7%A8%D7%96%D7%94-%D7%9C%D7%9B%D7%9C-%D7%91%D7%90%D7%99-%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%91%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%96%D7%9B%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%93%D7%9D

    עדי אביר

  • קישור לתגובה שני, 20 יולי 2015 19:09 הוסף ע״י רוני אבקין

    תרשה לי לא להסכים אתך עדי. בדומה לספק שירותי התקשורת, היעד הסופי שלהם זה שליטה וכספים. מה הם מוכרים..?! הם מוכרים את אלוהים. תמורת שמירה על מצוות תורה ועוד דבר מה...תקבל שמירה מלמעלה, בריאות וגאולה (אין לי מוסג מה זה בכלל). אבל בפועל אתה נכנס לפירמידה עסקית. מה זה עושה לנפש אדם - לעף אחד לא באמת "מזיז". לשנות את השקפת עולמך ואת התייחסותך לחיים בכללם, זה עמוק יותר מלעבור מתנובה לטרה כמוון ולכן אנחנו בדיון פה. אני מתנגד לאלימות בכלל ושבירת העצמות שלי בפרט. אבל זה עדיין לא עושה אותי סתם חילוני חסר עקרונות מקודשים. מדינה יהודית ציונית זה מספיק קדוש בשבילי כדי לקחת סיכון(מחושב כמוון). אני מסכים שבני ברק ומאה שערים - הם קצת הגזמה , אבל לפעול נגדם בשכונות שלך ושלי, פשוט להגיע ולחלק פליירים מולם כאשר הם בפעילות מסיונרית - זה כן , אולי, מה שניתן לבצע ..חייבים לחשוב טוב על מה שעושים ומה כותבים, לאיזה חברי כנסת ומפלגות פונים לפני הצעד. אבל לעשות את הצעד - הכרחי לא פחות מלשמור על גבולות המדינה.

    בכבוד רב רוני

  • קישור לתגובה שני, 20 יולי 2015 15:28 הוסף ע״י ע

    רוני,

    כמו בכל דבר אחר בחיים גם כאן אנו עוסקים בהגדרות. אני מגדיר כמיסיונר כל מי שרוצה לשנות את השקפת עולמך ואת התייחסותך לחיים בכללם ולא רק לשכנע אותך לעבור לספק שירותי התקשורת אחר.

    הבחור המזוקן מהסרטון מנסה לגרום לאנשים אחרים לזנוח את אמונותיהם הקודמות ולאמץ את האמונות שלו, המנהגים שלו והסיסמאות שלו. זאת אינה סתם עוד פעילות שיווקית אלא פעילות מיסיונרית לשמה ופעילות זאת אינה לגיטימית, במיוחד לאור העובדה שהוא אינו מצהיר מראש על כוונותיו אלא מנגן על תת-תודעתך (זיקה חבוייה לאידישקייט, לשם דוגמה) כדי לגרום לך לקבל החלטות מהן היית נזהר אם היית מבין שינסו לפתות אותך לעבור שטיפת מוח שתהפוך אותך, בסוף התהליך, לחרדי אנטי ציוני שיתבקש לנהל פעילות מיסיונרית משל עצמו (חב"ד עובדת בשיטת מיסיונר מביא מיסיונר).

    אתה לא יכול לחלק פליירים בבני ברק או מאה שערים כי המקומיים ישברו לך את העצמות. להם מותר כי הם לא ליברליים פלורליסטים ואיש אינו מצפה מהם שימנעו מאלימות בעת שהם מגינים על קדשי אמונתם. אנחנו, לעומת זאת, סתם חילונים חסרי עקרונות מקודשים ואף שוטר או שופט לא יתייחס אלינו בהבנה וברחמנות אם נפעיל אלימות כנגד צדיק כלשהו.

    עדי אביר

  • קישור לתגובה שני, 20 יולי 2015 11:24 הוסף ע״י רוני אבקין

    אין שום דבר מחריד בתגובות של ילדים שטופי מוח וקצת טמבלים מבוגרים. למודי תורה זה דבר חשוב כחלק בלטי נפרד מההיסטוריה של העם שלנו. מסיונרים הם חלק מאוד גדול בחיים של היום - למשל בצעירותי הייתי מסיונר של תנובה וסלקום..
    התוכי הירוק וגידי גוב - מסיונרים של בזק..רמי הויברגר של הארץ. והבחור המזוקן מהסרטון שלך הוא פרסומאי של חב"ד. וזה לגיטימי. השאילה הי למה אנחנו לא עומדים ברחובות בני ברק ומאה שערים , ולא מחלקים פליירים של " דעת קיצונית = פאשיזם"..!?

  • קישור לתגובה ראשון, 17 מאי 2015 09:54 הוסף ע״י אדי

    התגובות של אוהדי "הצל" מחרידות ואין להמעיט בסכנתם של הכותבים ולפטור אותם בכינוי "פסיכים" אבל מפחידים מהם הם החב"דניקים שבתי חב"ד שלהם, מוצבים קדמיים של שטיפת מוח נמצאים בכל קצווי תבל. מהם וממתק שפתיהם צריך להיזהר במיוחד

התגובות האחרונות