Skip to content

1VSDAT

רביעי, 09 נובמבר 2016 14:08

האנטישמיות של השחורים והאנטי-אשכנזיות של המזרחיים

דרג מאמר זה
(0 מדרגים)
היחס של חלק מהאפרו-אמריקאים ליהודי ארצות הברית זהה במהותו ליחס של חלק מבני עדות המזרח לאשכנזים. השחורים שומרים טינה בשל היחס המשפיל שהם קיבלו מהיהודים והניצול בו הם נתקלו בעת שהם קנו בחנויות יהודיות, שכרו דירות מבעלי בית יהודים ולוו כספים בבתי עבוט של מלווים בריבית בני דת משה. המזרחיים שומרים לאשכנזים טינה בשל שורה ארוכה של עוולות, ממשיות או מדומיינות, שהם חוו בשנותיהם הראשונות במדינת ישראל, ואולי עדיין חווים אפילו בימינו אנו. דמגוגים כושים ניצלו למטרותיהם את תחושות הקיפוח וההשפלה של השחורים ורבנים חרדים מינפו את העויינות של בני עדות המזרח ובנו עליהם תנועה פוליטית שלמה. במאמר זה אני טוען שמנהיגי השחורים באמריקה חייבים לדכא את האנטישמיות שפשטה בקהילותיהם ולהתפייס עם הציבור היהודי בארצם. באותו אופן, אני דורש מההנהגה הימנית-רבנית להשיב לבקבוק את האנטי-אשכנזיות ולהסביר לציבור שלהם שהשנאה והפירוד הם אלו שמאיימים על עתיד מדינת ישראל ולא האשכנזים והשמאלנים שהקימו את המדינה הזאת ופועלים לחיזוקה ושגשוגה.
 
במאמר 'סיבה קטנה לאנטישמיות גדולה' שחזרתי שיחה שניהלתי לפני כמעט חמישים שנה עם חבר לשמירה שהתגאה בכך שאביו שהצליח להתעשר בעת שמכר קופסאות שימורים שתוקפן כבר פג לשחורים ברובע הארלם של ניו-יורק. משיחה זאת הסקתי שלפחות חלק מהאנטישמיות של השחורים בהארלם, ומן הסתם גם ברובעי עוני אחרים בארה"ב, נבעה מיחסם המזלזל והמנצל של היהודים כלפי הכושים הנבערים שעבדו אצלם, קנו אצלם, הלוו מהם כספים ושכרו מהם דירות.

בסוף המאה התשע עשרה ובשלושת העשורים הראשונים של המאה העשרים התגוררו בהארלם מספר רב של מהגרים יהודים. כשהיהודים הללו התבססו הם עברו לשכונות מכובדות יותר ואת מקומם תפסו משפחות של שחורים שברחו מהעוני, הדיכוי וההשפלה שרווחו במדינות הדרום. עם זאת, לא כל היהודים מכרו את רכושם ורבים המשיכו להפעיל את עסקיהם ולהשכיר לתושבים החדשים את נכסי הדלא-ניידי שהיו ברשותם. את הקף הנכסים הללו הם הגדילו כאשר השפל הגדול של שנות השלושים פגע קשות בשחורים ויהודים רבים ניצלו את המצב וקנו נכסים במחירי רצפה. החוקרים מעריכים שבשנות הארבעים של המאה העשרים יהודים שלטו בכמעט ממחצית הנכסים בהארלם והפעילו אחוז ניכר מבתי העסק ששירתו את האוכלוסייה המקומית.
 
בשנות השלושים, הארבעים והחמישים של המאה הקודמת כשליש מתושבי העיר ניו-יורק היו יהודים ורבים מהם היו משכילים, מבוססים ובעלי עסקים ורכוש. לעומתם, רוב השחורים היו עניים חסרי השכלה שהתפרנסו בעיקר ממשרות זוטרות ששילמו שכר זעום. שחורים רבים היו תלויים ביהודים לפרנסתם: עוזרות בית שחורות עבדו עבור נשים יהודיות; שוערים, שליחים, אנשי נקיון ומפעילי מעליות שחורים עבדו במשרדים ועסקים שהיו בבעלות יהודית או נוהלו על ידי מנהלים יהודים; מוזיקאים שחורים היו תלויים בחסדיהם של בעלי מועדונים יהודים וכדומה. יתר על כן, בעתות מצוקה, השחורים נאלצו למשכן את רכושם בבתי עבוט של יהודים ולקנות בהקפה בחנויות של יהודים.

המצוקות הכלכליות של ימי השפל חייבו את בעלי החנויות והדירות לנקוט באמצעים שיפחיתו את הסיכונים וייצבו את הרווחים: הם גבו ריבית גבוהה על האשראי שהם העניקו ללקוחות שקנו בהקפה ולמוכי גורל שנאלצו למשכן את חפציהם; הם דרשו שכר דירה גבוה וחסכו בתחזוקת הדירות והם נקטו בשיטות סחר לא הוגנות דוגמת מכירת תוצרת פגומה, שימוש במשקלות מזוייפים וכדומה. בנוסף, רבים מיהודי ניו יורק, כשאר שכניהם הלבנים, בזו לשחורים, התנשאו מעליהם והתייחסו אליהם בחוסר כבוד מופגן. הניצול, ההתנשאות והזלזול יצרו בלב השחורים תחושות של עלבון וקיפוח ועוררו בהם טינה שהתפרצה במלא עוזה כשדמגוגים שחורים החלו ללבותה.

האם כל היהודים בהארלם ניצלו את השחורים והתייחסו אליהם בזלזול? כמובן שלא. האם גם לבנים אחרים עשקו את השחורים והתנשאו מעליהם? בהחלט כן. האם כל הטינה של הכושים הייתה צריכה להתמקד ביהודים? חלילה, אמריקה הלבנה התייחסה לכהי העור בצורה מחפירה ולא הייתה שום סיבה להפוך את היהודים לשעירים לעזאזל ולהפנות אליהם את כל העויינות שהתפתחה במשך מאות שנות דיכוי והשפלה. האם, לעומת זאת, נוכל להגיד בכנות שכל הסיפורים על יהודים נצלנים ומשפילים הם לא יותר מאשר שקרים אנטישמיים? למרבה הצער לא. חוקרי התקופה מסכימים שבשנות הארבעים היהודים העלו את מחירי השכירות והאשראי והורידו את רמת המוצרים והשירותים. הארגונים היהודיים עצמם אישרו שיש ממש בטענות נגד בעלי הבתים והעסקים היהודים בהארלם:
 
... כפי שהליגה נגד השמצה דיווחה ב-1941, "בדיקה מדוקדקת מגלה ניצול ניכר של כושים בידי יהודים בתחום השיווק, והוא ניכר במיוחד בכל הנוגע לנכסי חכירה והשכרה. אפליית הכושים על ידי המעסיקים היהודים, שרבים מהם עושים עסקים ניכרים עם הכושים, אף היא בולטת במיוחד."[א]
 
ההתנשאות של הלבנים, והיהודים בכללם, וניצולה של הקהילה השחורה בידי בעלי בתים ומפעילי עסקים שרצו למקסם את רווחיהם לא יכלה שלא לגרום לרגשות טינה עזות כלפי הלבנים ולתחושות אנטישמיות כלפי היהודים, כפי שמסביר היטב הסופר ואיש הרוח השחור ג'יימס בולדווין במאמר שהוא פרסם בעיתון הניו-יורק טיימס[ב]. האנטישמיות הזאת נוצלה על ידי מסיתים שחורים שרצו לשלהב את היצרים; לגבש את השחורים לכוח שיוכל להשיג את זכויותיו בכח ובאיומים ולבסס את מעמדם כמנהיגי הציבור השחור. מסיתים דוגמת מלקולם אקס ולואיס פרחאן ביקשו להיבנות על השנאה שהשחורים פיתחו כלפי הלבנים והיהודים ולשם כך הם הלהיטו את האנטישמיות, שממילא קננה בליבותיהם של שחורים רבים, והפכו את המוסתים לאנטישמיים מובהקים ואוייבים בנפש של היהודים.

קשה להבין כיצד ניתן לפקפק בנתונים הללו. האם אין אנו עדים לתופעות דומות גם היום? האם אין בתל אביב בעלי בתים שמשכירים דירות פצפונות ולא מתוחזקות במחירים גבוהים עד מופקעים? האם אצלנו אנשים קשי יום אינם נדרשים לשלם ריבית מופרזת? האם אף יהודי יוצא אתיופיה מעולם לא הושפל (שלא לדבר על אריתראים וסודנים)? האם יהודים, חלקם הגדול חרדים, אינם ממשיכים לנצל את דייריהם בשכונות העוני של אמריקה ואירופה, כפי שניתן ללמוד בנקל מפרסומים זמינים באינטרנט
[ג]?
 
בדומה לכושים בארה"ב, גם רבים מיוצאי ארצות המזרח נוצלו בשנותיהם הראשונות בארץ וזכו ליחס מזלזל ומשפיל מצד האוכלוסייה הוותיקה, שהייתה ברובה אשכנזית. כתוצאה מכך רבים מהם פיתחו עויינות לאשכנזים והורישו את האנטי-אשכנזיות הזאת לילדיהם שבתורם הורישו אותה גם לילדיהם. האם כל האשכנזים ניצלו והשפילו את בני עדות המזרח? כמובן שלא. רבים תמכו בהם וניסו להקל על קליטתם בארץ. האם גם וותיקים לא-אשכנזיים ניצלו והשפילו את העולים מארצות המזרח? סביר להניח שכן – בצע הכסף אינו תכונה שמוגבלת רק לעדה אחת. האם התסכול של יוצאי ארצות המזרח צריך להתמקד דווקא באשכנזים? ברור שלא - אבל איש לא טרח לערוך מחקרים היסטוריים ולנתח את המצב לאשורו לפני שהוא הטמיע בילדיו את השנאה שממשיכה לבעבע בקרב הצעירים המזרחיים גם בימינו, כפי שניתן לראות בלקט התגובות לפוסט של ה'צל' שדאג לתקוף אותי באופן אישי.[ד]

בני עדות המזרח תרמו למדינת ישראל שרים, חברי כנסת, רמטכ"לים, קצינים בכירים, אקדמאים, מדענים, חוקרים, יזמים, מנהלים, בעלי מקצועות חופשיים, אנשי רוח ויוצרי תרבות. אחרים, לעומתם, בחרו לעקוף את המסלול המפרך של לימודים, שירות, עבודה והשגים ולקרב את עצמם למנעמי השלטון, ולתקציבי הענק שלו, על גב השנאה לזר, לשונה ולאשכנזי. דמגוגים ממולחים זיהו את הטינה שבני עדות המזרח חשו כלפי האשכנזים וליבו אותה בנסיון לקרב את המזרחיים למפלגה שקמה במטרה להשיב עטרה ליושנה, להפוך את בני עדות המזרח לחיילים ממושמעים בצבאותיהם של הרבנים הספרדיים ולהחזיר אותם לזרועות הבורות והבערות, אותן ניתן לרכוש רק בתוככי הישיבות והכוללים.   
 
השנאה לאשכנזים, ולשמאל הישראלי, שבמידה רבה מזוהה עם ה'אליטות' האשכנזיות, דחפה את הצעירים לכיוונה הימני של המפה שם שולטים הפחד מפני כל מי שאינו מאמץ את הנרטיב הלאומני-רבני והשנאה כלפי כל מי שמעז לפסול את דרכם ומטרותיהם של אדוני הארץ ושל העדרים המוסתים שסרים למרותם וחושבים את מחשבותיהם.

הבורות כופה על 'אוהבי ישראל' רבים לתייג כ'אנטישמי' כל מי שחושף את הפנים הפחות מחמיאים של עם ישראל ולכן זכיתי בלא מעט תגובות עויינות כשטענתי שהבוז והניצול של היהודים תרמו רבות לאנטישמיות שהתפתחה בקרב האוכלוסייה השחורה בארה"ב. האנטישמיות השחורה, כך טוענים המגינים על כבודו של העם היהודי, נעוצה במסורות הנוצריות מחד ובהסתה של דמגוגים שחורים מאידך ואין לה שום קשר להתנהגותם של סוחרים ובעלי בתים יהודים. זהו טיעון מעניין מאד אבל אם את האצבע המאשימה יש להפנות רק לאמונות דתיות ולהסתה דמגוגית כיצד נוכל להסביר את האנטי-אשכנזיות שרווחת בקרב הציבור המזרחי? האם דתם מצווה עליהם לשנוא את כל מי שאינו חושב כמוהם? האם גם בקרבם פועלים דמגוגים שמסיתים קהל בקהל, עדה בעדה?

אני מניח שהאשכנזים אכן השפיל לעיתים את העולים שבאו מארצות המזרח ואיני מנסה לתרץ את מעשיהם אבל כשם שאני מצפה מהשחורים בארצות הברית להתנער מהדמגוגיה ולוותר על השנאה שהיהודים אולי עוררו בקרבם לפני שבעים שנה כך אני מבקש מבני עדות המזרח להיפרד מהשנאה והשטנה כלפי האשכנזים שבשעתו קלטו אותם וניסו להפכם לחלק אינטגרלי מהחברה הישראלית. השנאה כלפי האשכנזים עשתה את שלה ועתה היא יכולה כבר ללכת. הגיע הזמן שנבין שהשנאה המפרידה והמפרקת היא האיום הגדול ביותר על עתידו של עם ישראל ועל גורלה של המדינה שעדיין זקוקה לתרומתם של כל אזרחיה, ובכללם גם האשכנזים והשמאלנים.       
 
 
טעיתי, עיוותי, השמטתי, סילפתי, שכחתי, הולכתי שולל, לא הבנתי או לא הצגתי תמונה מלאה? במנגנון התגובות שבהמשך תוכלו להעיר על המאמר, לחשוף את טעויותיי ולהוסיף כל מידע שנראה לכם חשוב או רלוונטי. אינכם חייבים להזדהות בשמכם האמיתי אבל אודה לכם אם תספקו כתובת מייל תקינה. את ההשמצות אבקש לשלוח לדף התגובות הכלליות. דעותיכם חשובות לי אז אנא הגיבו למאמר, דרגו אותו ועשו לייק לדף האתר בפייסבוק.
 


[א]             
... As the ADL reported in 1941, “Careful investigation does reveal considerable Jewish exploitation of Negroes in the field of merchandizing, and in the areas of property for lease and rent, this exploitation becomes most apparent. Discrimination against Negroes by Jewish employers, many of whom do substantial business with Negroes, is also marked.”
 
'Troubling the Waters - Black-Jewish Relations in the American Century, Cheryl Lynn Greenberg, Princeton University Press, 2006, p63.
[ב]             
ראו מאמר שנכתב על ידי ג'ימס בולדווין והתפרסם בניו-יורק טיימס בתאריך 9 באפריל 1967. מפאת חשיבותו אני מביא את תחילת המאמר כלשונו:
 
Negroes Are Anti-Semitic Because They're Anti-White
 
By JAMES BALDWIN
 
When we were growing up in Harlem our demoralizing series of landlords were Jewish, and we hated them. We hated them because they were terrible landlords, and did not take care of the building. A coat of paint, a broken window, a stopped sink, a stopped toilet, a sagging floor, a broken ceiling, a dangerous stairwell, the question of garbage disposal, the question of heat and cold, of roaches and rats--all questions of life and death for the poor, and especially for those with children--we had to cope with all of these as best we could. Our parents were lashed to futureless jobs, in order to pay the outrageous rent. We knew that the landlord treated us this way only because we were colored, and he knew that we could not move out.
 
The grocer was a Jew, and being in debt to him was very much like being in debt to the company store. The butcher was a Jew and, yes, we certainly paid more for bad cuts of meat than other New York citizens, and we very often carried insults home, along with the meat. We bought our clothes from a Jew and, sometimes, our secondhand shoes, and the pawnbroker was a Jew--perhaps we hated him most of all. The merchants along 125th Street were Jewish--at least many of them were; I don't know if Grant's or Woolworth's are Jewish names--and I well remember that it was only after the Harlem riot of 1935 that Negroes were allowed to earn a little money in some of the stores where they spent so much.
 
Not all of these white people were cruel--on the contrary, I remember some who were certainly as thoughtful as the bleak circumstances allowed--but all of them were exploiting us, and that was why we hated them.
 
But we also hated the welfare workers, of whom some were white, some colored, some Jewish, and some not. We hated the policemen, not all of whom were Jewish, and some of whom were black. The poor, of whatever color, do not trust the law and certainly have no reason so, and God knows we didn't. "If you must call a cop," we said in those days, "for God's sake, make sure it's a white one." We did not feel that the cops were protecting us, for we knew too much about the reasons for the kinds of crimes committed in the ghetto; but we feared black cops even more than white cops, because the black cop had to work so much harder--on your head--to prove to himself and his colleagues that he was not like all the other niggers.
 
We hated many of our teacher at school because they so clearly despised us and treated us like dirty, ignorant savages. Not all of these teachers were Jewish. Some of them, alas, were black. I used to carry my father's union dues downtown for him sometimes. I hated everyone in that den of thieves, especially the man who took the envelope from me, the envelope which contained my father's hard-earned money, that envelope which contained bread for his children. "Thieves," I thought, "every one of you!" And I know I was right about that, and I have not changed my mind. But whether or not all these people were Jewish, I really do not know.
 
The Army may or may not be controlled by Jews; I don't know and I don't care. I know that when I worked for the Army I hated all my bosses because of the way they treated me. I don't know if the post office is Jewish but I would certainly dread working for it again. I don't know if Wanamaker's was Jewish, but I didn't like running their elevator and I didn't like any of their customers. I don't know if Nabisco is Jewish, but I didn't like clearing their basement. I don't know if Riker's is Jewish, but I didn't like scrubbing their floors. I don't know if the big, white bruiser who thought it was fun to call me "Shine" was Jewish, but I know I tried to kill him--and he stopped calling me "Shine." I don't know if the last taxi driver who refused to stop for me was Jewish, but I know I hoped he'd break his neck before he got home. And I don't think that General Electric or General Motors or R.C.A. or Con Edison or Mobil Oil or Coca Cola or Pepsi-Cola or Firestone or the Board of Education or the textbook industry or Hollywood or Broadway or television--or Wall Street, Sacramento, Dallas, Atlanta, Albany or Washington--are controlled by Jews. I think they are controlled by Americans, and the American Negro situation is a direct result of this control. And anti-Semitism among Negroes, inevitable as it may be, and understandable, alas, as it is, does not operate to menace this control, but only to confirm it. It is not the Jew who controls the American drama. It is the Christian.
 
The root of anti-Semitism among Negroes is, ironically, the relationship of colored peoples--all over the globe--to the Christian world. This is a fact which may be difficult to grasp, not only for the ghetto's most blasted and embittered inhabitants, but also for many Jews, to say nothing of many Christians. But it is a fact, and it will not ameliorated--in fact, it can only be aggravated--by the adoption, on the part of colored people now, of the most devastating of the Christian vices.
...
All racist positions baffle and appall me. None of us are that different from one another, neither that much better nor that much worse. Furthermore, when one takes a position one must attempt to see where that position inexorably leads. One must ask oneself, if one decides that black or white or Jewish people are, by definition, to be despised, is one willing to murder a black or white or Jewish baby: for that is where the position leads. And if one blames the Jew for having become a white American, one may perfectly well, if one is black, be speaking out of nothing more than envy.
 
If one blames the Jew for not having been ennobled by oppression, one is not indicting the single figure of the Jew but the entire human race, and one is also making a quite breathtaking claim for oneself. I know that my own oppression did not ennoble me, not even when I thought of myself as a practicing Christian. I also know that if today I refuse to hate Jews, or anybody else, it is because I know how it feels to be hated. I learned this from Christians, and I ceased to practice what the Christians practiced.
 
The crisis taking place in the world, and in the minds and hearts of black men everywhere, is not produced by the star of David, but by the old, rugged Roman cross on which Christendom's most celebrated Jew was murdered. And not by Jews
 
[ג]              
[ד]              
את התגובות האנטי-אשכנזיות הבאות ליקטתי מתוך אלפי התגובות לפוסט שיטנה שה'צל' העלה לפייסבוק. בפוסט זה הוא תקף אותי אישית משום שפירסמתי סרטון בו רואים מיסיונר חבדי מניח תפילין באמצע סניף של שופרסל, לעיני כל הקונים האחרים. הניסוחים העילגים ושגיאות הכתיב הם מקוריים והשמות הם השמות בהם המגיבים מזדהים בפייסבוק ויש להניח שאלו שמותיהם האמתיים. ייתכן שבינתיים אחדים מהם החליטו לסגת מדבריהם ואני מתחייב למחוק את שמו של כל מגיב שישלח לי מכתב התנצלות. התגובות ממחישות את עומק השנאה לאשכנזים. מאות תגובות אחרות תוקפות את השמאל הישראלי שהמגיבים הללו מזהים בעיקר עם האשכנזים.
הקישו כאן לצפיה בסרטון.
הקישו כאן לקריאת הפוסט של הצל
הקישו כאן לקריאת המאמר 'טרגדיה ישראלית עם חמישה גיבורים' שכתבתי בעקבות הפוסט של הצל.
 
שם המגיב
התגובה
Dolev Avigdor
חתיכת זבל מסריח אשכנזי מגעיללל
ערן אפללו
אני מאחל לו מחלה קשה ונראה אותו מתפלל לקדוש ברוכו ונקווה שה׳ לא יעזור לו האשכנזי המסריח
אביהו אבו
אשכנזי בן זונה עוכר ישראל למה אף פעם לא יוצא לי לראות אנשים כאלו..סעמק איזה יצור
צחי חסון
בדוק זה אשכנזי זיין שכואב לו שעושים את זה הוא בכלל מתפלל לקוראן ואוכל זיין של ערבים
אברהם יוסף
לפי הקול אפשר להבין את סוג הבנאדם: אשכנזי שמאלני מצביע מרץ או שיש אפשרות גם רע"מ- תע"ל, גר בצפון תל אביב, צמחוני/ טבעוני ו"יפה נפש", אין אפשרות אחרת
David Franco
מה זה מפריע לתחת האשכנזי שמאלני והלבקן של אחותך חתכ׳ת אפס לך לסופרמרקט בעיסוויה תתנפל על העובדים הערבים ששולפים שטיחים כדי להתפלל
תמות
רמי סבח
מי זה הזין האשכנזי המתנשא הזה
טלי דריי פרץ
כולם מהמרים שהוא אשכנזי לפלף מנופח ושמאלני חחחח האמת זה הכי הגיוני !
Chen Dahan Shriki
שני דברים שמסכמים הכול..
1. לקראת סוף הסרטון הוא אמר משפט שמסכם הכול.. גם "ההאוהב ישראל הזה" האדם הזה לא חלק מאיתנו , לא חלק מהעם לא חלק משלנו.. הוא מזכיר לי גוים שונאי יהודים שמתאים להם לצלם סרטון כזה בסופרמרקט בגרמניה כשבא יהודי לשם.. לא ייאמן שזה חלק מהעם הזה.. בלי בושה הוא משתמש בגנאי "האוהב ישראל הזה" מבינים זה קללה עבורו.

2. לא יכול להיות שזה הגיע לאינטרנט בלי שהוא פירסם את זה מהטלפון שלו בפייסבוק שלו אני מתחנן בבקשההה שמישהו ימצא מי הבן אדם הזה מה השם מי הוא קובי וריקי מורי אשכנזי מזדיין צריך לשבור לו את כל העצמות בגוף מניאקמה הוא.. חייבים למצוא אותו..כדי שנשמע מה התגובה שלו על זה
Dudu Asor
אין על חב״ד .. היום חבדניק הניח לי תפילין ברכבת אם הוא לא היה מניח לי תפילין הייתי שוכח להניח ... אשריכםםםםםם
עוכרי ישראל שמאלנים אם זה היה ערבי מתפלל באמצע הסופר הוא היה אומר לבן שלו :״ תראה אותו איזה חמוד מתפלל ממש יפה ״ ( במבטא אשכנזי מעצבן )
Lior Adrian
כואב לו הכוס מסכן...חחח טיפש אף אחד שם לא מסכים איתו גם החילונים. אשכנזי טמבל
Anael Chemaryov
איזה אשכנזי מעצבן הוא נשמעעע!!!!!!! חבל שלא הייתי שםםםםםםם
חנה סיסאי
ה' ישמור...סדום ועמורה=תל אביב.... אני לא מאמינה יהודי מונע מיהודים להניח תפילין..דור שני לניצולי שואה....צודק הרב מהמפלגה של אלי ישי שאמר"שה' שלח את השואה לאשכנזים ולא ספרדים בגלל מעשהים( לא כולם...אנשים כמו האיש הזה) אפשר להיות שמולאני יהודי זה לא סותר....
Morlin Dabush
חחחחחחחח בן שרמוטה מוצץ זיין משועמם כוס שלאמא שלו...מענין למה לא צילם את עצמו..אשכנזיפת מסריח חבל לא הייתי שם באותו רגע!!!שינאת חינם ובגלל אנשים כאלה,אין בית מקדש ועם ישראל בסבל,בדיוק בגלל זיין כזה!!!
Tzur Dadon
בואנה יאשכנזי מה יש לאממא שלך?!?! בא להם לעשות מה שהם רוצים חופש הביטוי.. יאללה תמשוך קוקיות יבן בליעל
בני ורחל חקק
זה לא שמאלני זה איזה מעאפן מסכן שמחפש תשומת לב מה שבטוח הוא וכל המתנגדים היו אשכנזים!!!!
Mor Cohen
זה בדיוק מה שאני שעתיים מחפש לדעת מה השם של האשכנזי הזין הזה !!
Roy Mazor
אם ההיתי שם ההיתי זורק לו בקבוק צ׳ילי חריף לעין אשכנזי מניאק
Angel Takumi
דיבור של אשכנזי מניאק שונא ישראל
צחי כהן
אשכנזי שמאלני מזדיין בתחת מתרומם!! שאלוהים יפיל עליך ועל כל צאצאיך מחלה קשה , אמן !!!!!!
Oshri Lugasi
אשכנזי מסריח אמא שלו זונה מזיינים אותה חזק
רוני כהן
איזה קול של בחור שמאלני אשכנזי צפון תל אביבי טיפוסי .
בטוח צמחוני בעל כלב ונושך כריות בלילה .
רוני כהן
את מזכירה לי את השמאלנים שאומרים שגם אצלנו יש מטורפים טרוריסטים ומתכוונים כמובן לברוך גולדשטיין .
אז נכון היה ברוך גולדשטיין אחד והיתה טלי פחימה אחת .
יוצאים מן הכלל שלא מעידים על הכלל .
הרי זו עובדה גמורה שרוב השמאל ההזוי בא מהאליטות האשכנזיות ״המשכילות״ ולראיה לא טעיתי .
תסתכלי על הבחור ותביני
Shlomi Elkobi
בן של זונה אשכנזי זבל ..איש איש באמונתו ...מה מפריע לך
Ben Amano
איזההההה שמאולנייין בן שרמוטטטהה זבבללללל אנשיייםם כאללה צריךך להרוגג איכסססס בן של זונהההה למהה עלייי לא נופליםם אנשים כאלההה אני בימקום המנהל הפחדן הזה יוצא עליוו על 200 מיהו בכלל שיגיד לצדיק הזה איפה להניח תפילין לאנשייםם זההה רק האשכנזים הזבלים האלההה שחייבים להיותת שונים טפפייי על הפנים שלהם
שרון ולימור אסרף אסרף
תקשיב ותקשיב טוב יבן של זונה בן שרמוטה שונאה יהודים תישרף באש הגהנום בעולם הזה ובעולם הבא בן של ערבי מנאיק אשכנזי דוחה מגעיל ימות לאק בואק ובוא דיבואק לחראם דיבואק למה אתה לא נופל לי בידים היתי יושב עליך בכלא בשביל תפלין של היהודי הצדיק הזה מי אתה בכלל תחשוף תזהות שלך יהומו .... ואתה אדון אלברט פחדן וקצין אלק תעיף תחלאה הזה מהסופר מי מה אתה מפחד עם ישראל חי וקיים אתה לא בצרפת תיתעורררררררררררר
Israel Ram
מההההה בן זונהה שיקבלל סרטןן אשכנזי קוקסינללל מטומטםםם אני בדרך כלל לא מקלל אבל השם שימור זה פשוט יוצא לי מהפה בכלל בלי להרגיש ממתי יש אנשים כאלהה חבל שהוא לא דחבר ככה בסופר שלנו היו קושרים אותו עם התפילין ומעלים אותו למזבח בתור קורבן ימח שמו וזיכרו שמאלניי הומו וכן גם אתה בן שחובר
Tal Vaknin
בסדר ככה רוב האשכנזים הנבלות האלה נשבר כבר להיתייחס
הוא חתיכת חלאה אשכנזי קר שמקבל בתחת איך הוא מדבר בושה שיש כאלה גירוש ושלילה של אזרחות לשמאלנים !!
Cohen Felix
בטח שתפרסם את זה כי אתה מניאק סמרטוט רצפה בן אדם חסר חיים משועמם דביל אשכנזי מתנשא וחסר מוח לחלוטין תמצא לך סור אחד והכי חשוב חיים ותיצא לעבוד יא משועמם

תן לבן אדם לזכות אנשים וטיפה קרבה לדת , זה שאתה חילוני גמור זה לא אומר שכולם כופרים דבילים כמוך עם מצלמה בסופר
העם הזה הוא עם יהודי
ומדינת היהודים (כן אני יודע שכואב לך)
ופה לפני הדגל זה הדת
אז אתה לא מאמין לך לעזאזל
אני גם משאר שאתה מאותו המנייאק של השמאל
דודו בוזגלו
כלב אשכנזי שחצן שמאלני מסריח
יוסי מזרחי ענק המקררים
תמות שמאלני קנאי וצריך לדאוג שאם באמת לא יאפשרו לו להיכנס להחרים את רשת שופר סל בכל האזורים ואס נראה מה האשכנטוז הזה ואדון ערן סלע יעשו בלי עבודה ובלי מכירות
Ben Machloof
שמאלני מסריח אשכנזי כלב אשפתות לא שווה יחס חבלללל שאני לא זוכה להיות במקומות האלה שזה קורה
 עומרי טייאר
חתיכת שמאלני אשכנזי בן של זונה מה איכפת לך מה הבנאדם עושה הוא עושה מצווה נותן ליהודים להניח תפילין מה כואב לך
shay michael
כוס אמא שלכם ערב רב אשכנזיים זונות בני זונות אתם כולכם גויים ...עוד מעט גוג ומגוג כמה כייף שימותו הגויים
Itay Abutbol
אשכנזי מנאייק
Yoni Levy
עוד אשכנזי תלאביבי פלצן...שמשעמם לא כול החיים גם ישעמם לו...
Matan Cohen M
לא אשכנזי שמאלני זבל?
Adiel Elkalay
ספרדי בחיים לא יעשה את זה רק אשכנזי.
מית עטיה
מה קרה זיכוי הרבים שיחנק האשכנזי
Riki Levi Biton
ממש הייתי רוצה להיות שם ליד האשכנזיפט הזה!!!
Chen Hanna Taroni
איזה אשכנזי מעאפן!רק הם חסרי אמונה שיילכו לארץ חסרי אמונה !מגעילים!
עמי בבאי
אשכנזי מזדיין בתחת
Adiel Elkalay
אני גזען,רק אשכנזי יעשה את זה רק אשכנזי,כמו בצלם כמו הקרן החדשה רק אשכנזי,ואם אתה אשכנזי אז הגיע הזמן לבדוק מה דפוק אצל חלק מהעדה שלך,ותבדוק אותי אם אני טועה זה תמיד מישהו ממוצא אשכנזי.
Daniel Gatya
בן של זונה שרמוטה מדבר כמו אשכנזי הומו מסריח
סתיו בביזייב
מזדיין בן של זונה אשכנזי מנאיק
Kobi Babaigo
אין טעם להתרגז מכול "אשכנזיפט" ואם כך בארץ צה לנו כי נלין על הצרפתים ?
Lidor Shamba
שמאלני בן זונה אשכנזי מניאק!
זפי שגב
חבל שלא זרקו אותך מהסופר חלאת אדם אנטישמי אשכנזי בגלל כמוך אנשים תגיע עלינו שואה
Elahanan Azoulay
כל כך מחפש לעשות רעש. פשוט בן אדם מסכן. לא מבין כמה השמלאנים האלו פשוט תמיד מחפשים את הרע. הם כאילו מדברים יפה מדברים מנומס. אבל בפועל פשוט מחפשים רק איפה רע, איפה לעשות את הרעש הבא. זה כמו שהיינו ילדים, והיו בבית ספר אץ הילדים הקטנים המעצבנים שתמיד היו מלשינים למורה . ממש אותו הדבר מחפשים תמיד איפה שונה ומיד יוכלו להפוך אותו לרע ומיד לסיפור. לצערנו זה ממש כמו הפוליטיקיה שלנו כרגע. עם המחנה הציוני. הילד כפות שם . שכל רגע מכפיש את בייביי ככה ובייבי ככה. נכון שוב ביבי עשה הרבה טעיות ויעשה. אבל מה אתם מעדיפים את הילד כפות הזה מהמחנה הציוני? או מישהו שמדבר כמו גבר שעושה מה שבא לו . שזה בייבי. בקיצור זה שצילם כרגע את הסרטון נשמע לי ממש כמו הרצוג לא חושבים? אשכנזי כזה טיפוסי נמוך שכזה וחסר חיים חסר חברים ושמחפש רק רעש.... אני לא גזעני לגבי .. אבל זה בפועל קורה ככה. רוב החסרי חיים הילדי כפות שמתבגרים הם האשכנזים לצערי הרב....
 
נקרא 3042 פעמים

השאר תגובה

אנא ודא שהינך מקליד השדות המסומנים ב-*

31 תגובות

  • קישור לתגובה ראשון, 20 נובמבר 2016 13:54 הוסף ע״י עדי אביר

    חרדי,

    הידיעה הבאה הזכירה לי שלא שאלתי אותך באיזו עיר אתה גר:

    'בן 18 מביתר עילית נעצר בחשד לביצוע מעשים מגונים בילדים'

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4881632,00.html

    דרך אגב, האם שמת לב לכך שבמגזר החרדי נוהגים להתמחות בפדופיליה? האם גם אתה מייחס את זה לחינוך החרדי שמרחיק את הצעירים מהתפםתחות מינית נורמטיבית?

    דנתי בנושא במאמר 'הפרשיה של דודי זילברשלג' בכתובת:
    http://www.1vsdat.org/index.php/2012-12-24-19-09-20/2011-08-01-18-16-58/item/294-%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%93%D7%95%D7%93%D7%99-%D7%96%D7%99%D7%9C%D7%91%D7%A8%D7%A9%D7%9C%D7%92

    עדי אביר

  • קישור לתגובה שישי, 18 נובמבר 2016 09:09 הוסף ע״י עדי אביר

    חרדי,

    את הבורות שלי יכול לאבחן רק מי שמכיר ומבין את הדת היהודית טוב ממני. נא הוכח לי שזה אתה. לפניך מאות מאמרים שכתבתי. אנא מצא אחד בו אני מטיב להדגים את בורותי והראה לי היכן טעיתי. רביחם ניסו, אולי אתה תהייה הראשון שיצליח. זכור, העובדה שאני מתעלם המפרשנויות שרבניך שתלו במוחך הופכת אותי לאדם חושב ולא לבור. כדי להוכיח את בורותי עליך להראות שאני סותר את עצמי, או את הלוגיקה האנושית. העובדה שהרבנים חושבים אחרת אינה מעלה ואינה מורידה.

    אם הבורות מעניינת אותך ראוי שתקרא את המאמר הבא:

    http://www.1vsdat.org/index.php/2010-08-24-09-51-15/2010-08-24-10-08-13/2010-11-28-10-25-21/item/577-%D7%A0%D7%A4%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA

    עדי אביר

  • קישור לתגובה שישי, 18 נובמבר 2016 06:54 הוסף ע״י חרדי

    זה מסביר הן את השנאה היוקדת לדת והן את הבורות בתורה.

    חזרתי בתשובה לפני כ - 10 שנים, לא משתייך לזרם מסוים. בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות לומד כל ערב 4 שעות בכולל.

  • קישור לתגובה חמישי, 17 נובמבר 2016 18:15 הוסף ע״י עדי אביר

    חרדי,

    אני בוגר הישיבה התיכונית על שם רבי יצחק אלחנן שהשתייכה לישיבת הבוגרים על שם רבי יצחק אלחנן שהייתה חלק מישיבה יוניברסיטי בניו יורק. הישיבה, כמו ישיבה יוניברסיטי, השתייכה לזרם תורה ועבודה של רבי סוליבייצ'יק. בבוקר למדו בה לימודי חו"ל, לפי תוכנית הלימודים של מדינת ניו-יורק, ואחרי הצהריים לימודי קודש, בעיקר תלמוד ודינים.

    ישיבת רבי יצחק אלחנן לא הייתה ישיבה חרדית ומטרתה הייתה להכשיר צעירים אורתודוקסיים לחיים בעולם המודרני מחד ולהשתתפות בעולם הרוח היהודי מאידך. בשעתו, הישיבה נחשבה לאחד ממוסדות החינוך הטובים ביותר בעיר ניו-יורק.

    עתה, כשעניתי לשאלתך, אשמח לדעת לאיזה זרם אתה משתייך ובאיזו ישיבה אתה למדת.

    עדי אביר

  • קישור לתגובה חמישי, 17 נובמבר 2016 07:18 הוסף ע״י חרדי

    מר אביר,

    אם זה עוזר לך ונותן לך הרגשה טובה - אני אשמח לזכות במצווה ולשמח אותך. כן עדי אביר, ניצחת אותי והבכת אותי, אכן פקחת את עיני עדיף להיות חילוני.

    שמתי לב כי אתה מרבה להזכיר את העובדה בהתכתבויותיך שהנך בוגר ישיבה. היית רוצה לדעת באיזו ישיבה למדת ויותר מזה אני אשמח אם תוכל לספר לנו על הסדרים בישיבה, אילו מקצועות למדת וכו'

  • קישור לתגובה רביעי, 16 נובמבר 2016 12:44 הוסף ע״י עדי אביר

    חרדי,

    אתה רשאי לעצום את עיניך באיזו עצמה שרק תרצה. אני לא צריך לענות לך על דבר משום שמעולם לא טענתי שהחברה הלא-תורנית היא צחה כשלג, במיוחד לאור העובדה שגם בה יש הרבה חובשי כיפות ושיעורם בקרב הנעצרים הוא גבוה מחוץ לכל פרופורציה.

    אתה, מאידך, כן צריך להתייחס לדוגמאות שהבאתי לך כי לשיטתך הפשיעה בציבור החרדי היא אפסית והנה אנו מוצאים שבמהלך שבוע אחד תושב בית שמש הואשם בתקיפת שתי ילדות, אב חרדי סימם את בתו ותקף אותה יותר מ-100 פעמים ומדריך בישיבה נעצר בחשד למעשים מגונים בתלמיד. תוסיף לזה את מאות המקרים המתועדים ב'ארכיון קטגוריית אלימות מינית' באתר 'חרדים מזוית אחרת', את כל פשעי השנאה של החרדים, את המעילות והגניבות ואת פשעיהם של רבנים מובילים דוגמת פינטו, מצגר, עזרא שיינברג והרב יצחק יוסף אהרונוב (שלי עצמי הייתה תרומה לא מבוטלת להכנסתו לכלא) ותגלה ששיעור העבריינים בקרב הקהילה החרדית אינו נמוך משיעורם באוכלוסייה הכללית. תוסיף להם את הפשעים של שאר חובשי הכיפות ותגלה עד מהירה שהמאמינים למיניהם אחראים לרוב הפשיעה במדינת ישראל.

    ארכיון האלימות המינית באתר 'חרדים בזוית אחרת':
    http://001.mn/pains/?cat=105

    אם אתה חבדניק וודאיח תשמח לקרוא על פרשת אהרונוב:

    http://www.1vsdat.org/index.php/component/k2/itemlist/tag/%D7%90%D7%94%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%91

    ואם אתה ש"סניק לבטח תשמח להיזכר בפרשות דרעי, בניזרי, פנחסי, יאיר לוי, יאיר פרץ ועופר חוגי, שלא לדבר על עשרות הדמויות היותר זוטרות.

    אשמח להמשיך ולהטריל אותך חזרה אם תרצה להמשיך לדון בנושא שאמור להביך אותך הרבה יותר משהוא מביך אותי. עם זאת, במקומך הייתי מתייעץ ברבנים לפני שאתה מרים לי כדור נוסף להנחתה.

    עדי אביר

  • קישור לתגובה רביעי, 16 נובמבר 2016 12:09 הוסף ע״י חרדי

    מר אביר,

    לא התייחסת לאף אחת מהנקודות שהעליתי בפניך.

    אתה פשוט חוזר לשיטה האהובה עליך [מסך עשן] כתבות שעוסקות בפשיעה חרדית כאשר אתה יודע שזה כאין וכאפס לעומת הפשיעה החילונית.

    רק הפשיעה בצה"ל ובמשטרת ישראל יוכלו לספק לך תעסוקה למשך שנים

    אני מקווה שתתעורר ביום מן הימים מההזיה שאתה נמצא בה

  • קישור לתגובה רביעי, 16 נובמבר 2016 11:37 הוסף ע״י עדי אביר

    חרדי,

    אדם שגר בבית זכוכית צריך מאד להיזהר כשהוא מתחיל לזרוק אבנים על אחרים. הכתבות הבאות התפרסמו בשבוע האחרון באתר חדרי חרדים:

    החשד: איש ש"ס וראש המועצה הדתית גנב כסף
    http://www.bhol.co.il/110890/%D7%94%D7%97%D7%A9%D7%93-%D7%92%D7%A0%D7%99%D7%91%D7%94-%D7%91%D7%AA%D7%A4%D7%A7%D7%99%D7%93-%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%9A-%D7%94%D7%93%D7%99%D7%9F-%D7%99%D7%93%D7%99%D7%95-%D7%A0%D7%A7%D7%99%D7%95%D7%AA.html

    בצהרי שישי: חייל חרדי הותקף בבית שמש
    http://www.bhol.co.il/110784/%D7%91%D7%A6%D7%94%D7%A8%D7%99-%D7%A9%D7%99%D7%A9%D7%99-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9C-%D7%97%D7%A8%D7%93%D7%99-%D7%94%D7%95%D7%AA%D7%A7%D7%A3-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%A9.html

    נחשף: פרטים חדשים בפרשת השחיתות בניו יורק
    http://www.bhol.co.il/110757/%D7%A4%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%A4%D7%A8%D7%A9%D7%AA-%D7%94%D7%A9%D7%97%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%95-%D7%99%D7%95%D7%A8%D7%A7.html

    חשד: נער בן 14 תקף ילדה בת 5 בבני ברק
    http://www.bhol.co.il/110749/%D7%97%D7%A9%D7%93-%D7%91%D7%9F-%D7%AA%D7%A7%D7%A3-%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%94-%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%A0%D7%99-%D7%91%D7%A8%D7%A7.html

    תושב בית שמש הואשם בתקיפת שתי ילדות
    http://www.bhol.co.il/110723/%D7%97%D7%9E%D7%95%D7%A8-%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%A1%D7%99%D7%A8%D7%91%D7%95-%D7%90%D7%9A-%D7%94%D7%A0%D7%90%D7%A9%D7%9D-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%99%D7%9A-%D7%95%D7%AA%D7%A7%D7%A3.html

    נורא: אב חרדי סימם את בתו ותקף אותה יותר מ-100 פעמים
    http://www.bhol.co.il/110670/%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%90-%D7%A1%D7%99%D7%9E%D7%9D-%D7%90%D7%AA-%D7%91%D7%AA%D7%95-%D7%95%D7%AA%D7%A7%D7%A3-%D7%9E%D7%A2%D7%9C-%D7%9E%D7%90%D7%94-%D7%A4%D7%A2%D7%9E%D7%99%D7%9D.html


    זאת כמובן רק דוגמית קטנה ואם תחפש בגוגל תמצא שלל גדול של כתבות שעוסקות בפשעים של חרדים דוגמת, פדופיליה, אונס, הכאת חיילים, מעילה, שוחד וכדומה. נסה את החיפוש 'וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ בחדרי חרדים'.

    אמשיך בצורה ההגיונית בה אתה חושב: אתה כתבת 'משה דיין לא הואשם באונס אבל לפי קצב ההרשעות של ניצבי המשטרה וקציני צה"ל המהוללים משה דיין היה אמור לשבת יחדיו עם בני סלע.' גם הרב עובדיה, משום מה, מעולם לא הואשם בפשעים חמורים אבל לפי קצב ההרשאות של הרבנים הוא מזמן היה אמור לשבת בכלא עם רבים מעמיתיו, בני טיפוחיו וממשיכי דרכו.

    אני מודה לך על ההפנייה למאמר ב-Ynet. אילולא הפנייתך אולי לא הייתי שם לב לידיעה אחרת:

    מדריך בישיבה נעצר בחשד למעשים מגונים בתלמיד: "חשש לנפגעים נוספים"
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4879854,00.html

    אני מצטער על התייחסותי החפיפניקית. אם תרצה אשקיע בנושא קצת יותר זמן ואביא לך עשרות, אם לא מאות, כתבות שהתפרסמו באתרים חרדיים מהם ניתן להסיק את השפעת החינוך התורני על חברה שמעולם לא למדה לתעל את יצריה לאפיקים נורמטיביים ואת קנאותה לנתיבים חוקיים.

    עדי אביר

  • קישור לתגובה רביעי, 16 נובמבר 2016 07:57 הוסף ע״י חרדי

    אני אתקן אותך קשה לך pauy להתווכח עם עובדות.

    משה דיין לא הואשם באונס אבל לפי קצב ההרשעות של ניצבי המשטרה וקציני צה"ל המהוללים משה דיין היה אמור לשבת יחדיו עם בני סלע. גם אריאל שרון לא הואשם ולמה? כי הרבה יותר חשוב לגרש יהודים מבתיהם מאשר לפטל בבעיית השחיתות.

    הרצל גיבורך היה אדם סוטה ומכיוון שהציטוט שהבאתי לא מובן לך אתן לך לקרוא מאתר YNET שלמיטב ידיעתי לא מדובר באתר חרדי.

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2941088,00.html

    מר אביר כבר הוכחת לנו מספר רב של פעמים שתחזיותיך שוות לקליפת השום.

    אני מבין שזה מכאיב לך אבל במצב נורמלי הרוב החילוני היה צריך ממזמן לטפל בבעיה החרדית אבל משום מה אתם לא מצליחים.

    בדיוק כפי שמיליארד וחצי ערבים צמאי דם לא מצליחים למגר את מדינת ישראל מכיוון שהם עסוקים בלריב אחד עם השני. אנא ממך חסוך ממני את הקשקושים על הצבא המודרני ששומר עלינו. יש בורא לעולם שאתה מנסה להתכחש לו ע"י שקרים.

    תבין מר אביר:

    נוכחנו לדעת כי בלעדי התורה אין בכוחנו להתקיים אפילו עשרות שנים ובלעדי ארץ ישראל התקיימנו 2,000 שנה. ארץ ישראל דרושה לנו, אבל בלעדי התורה לא נתקיים כיהודים.

    אנחנו נסתדר בלי הכסף שלכם אבל אתם בטוח תקרסו בלי הסיוע האמריקאי.

  • קישור לתגובה שלישי, 15 נובמבר 2016 12:42 הוסף ע״י עדי אביר

    חרדי,

    קשה לי להתווכח עם אדם שמבסס את טענותיו על ציטוטים בודדים מלפני עשרות שנים שאת חלקם אתה כנראה לא מבין עד הסוף.

    לא זכור לי שמשה דיין הואשם אי פעם באונס. אתה כנראה מתבלבל בינו לבין איזה רב בעל שם דומה.

    אנחנו הכופרים בהחלט חיים מאפנה לאפנה כי זאת טיבה של המודרנה המתפתחת. פעם נוהים אחרי תרופה זאת ומאוחר יותר, אחר תרופה מתקדמת אחרת. פעם אחר טכנולוגיה מסוג אחד וכשזאת תמיישנת, לאחר טכנולוגיה מסוג אחר. אתם תקועים במאה השלוש עשרה, תלויים בטכנולוגיות המתפתחות שלנו וחיים על חשבוננו. אנחנו, יחד עם כל העולם המודרני, אולי נושלך לפח האשפה של ההיסטוריה אבל תמהני כמה זמן אתם תחזיקו מעמד ללא אלו שמפרנסים אתכם ומעמידים לרשותכם את העולם המודרני שבלעדיו הייתם כשוקעים בחולות טובעניים.

    עדי אביר

  • קישור לתגובה שלישי, 15 נובמבר 2016 11:24 הוסף ע״י חרדי

    נכון הוא לא היה פדופיל, בסך הכל אנס סידרתי.

    ומה עם הרצל האליל שלך:

    ביומנו מה-10 בינואר 1886, הוא מודה שהתאהב בילדה בת 13 (הוא עצמו היה בן 26) ומתאר אותה כך: "היא, המתוקה, מתוקה, מתוקה... שמלתה עדיין קצרה, הגוף המתוק טרם התפתח... עיניה היקרות, שערה הזהוב, הזהוב... לא ידעתי את נפשי, התקשיתי לא להתנהג אליה כבוגר ולומר שאני אוהב אותה"

    מר אביר אתה יכול עד מחר להטיף לנו מוסר ולספר שקרים אך זה לא יועיל לך.

    אתה מזדעזע מכל מיני גידופים ששולחים לך ילדים בוגרי מערכת החינוך החילונית למה אתה לא מזדעזע ממשפטים הנאמרים ע"י אנשי רוח שמאלניים.

    האם אתה מסכים עם הציטוטים הבאים:

    יגאל תומרקין: "הציירים, המשוררים, כל האמנים יפי הנפש אינם מחנכים. המחנכים האמיתיים הם כהנא, רפול וגנדי. תרומתי האמיתית תהיה אם אקח תת-מקלע במקום עט ועיפרון ואהרוג אותם." ( חדשות, 28.9.88 )

    אלוף שלמה גזית: "הכיפות הסרוגות עבורי הן כמו צלב הקרס על השרוול של החיילים הנאציים" ( ידיעות אחרונות, 8.3.98 )


    אורי אבנרי ("העולם הזה", 10.11.88): "הגיעה השעה לקבור אותם", "צריך להיכנס למאה שערים עם זחל"מים ומקלעים אפס חמש ולרסס". אבנרי (סוכנות החדשות, אוגוסט 1996): "הם (הדתיים) צריכים להיקבר".

    אתה מנופף באיום של הפסקת התקציבים אבל אתה לא מבין שיהודים מסרו נפש בכל הדורות על מנת להמשיך ולקיים תורה ומצוות לכן איומיך די מגוחכים.

    אתם הכופרים שחיים מאופנה לאופנה עתידים להיות מושלכים היישר לפח האשפה של ההיסטוריה.

  • קישור לתגובה שלישי, 15 נובמבר 2016 10:40 הוסף ע״י עדי אביר

    חרדי,

    משה דיין, חרף כל חולשותיו, לא היה פדופיל. אני מציע שלא נתחיל למנות את עוולות הציבור החרדי. ב-2013 התחלתי לנהל רישום של פשעים חרדיים שהתפרסמו בעיתונות, בעיקר החרדית. הפסקתי לאחר מספר חודשים משום שלא הספקתי לעמוד בקצב. קרא קצת ותהנה:
    http://www.1vsdat.org/index.php/2013-02-21-20-40-12/2013-02-21-18-33-06

    אני לא יודע לרשתו של איזה זרם נפלת אבל אם תספר לי אני מבטיח לך לסרוק את גוגל ולמצוא את הפשעים עליהם בני הזרם שלך אוהבים להתענג.

    אני לא שונא יהודים. אני מתבייש בהם, חס עליהם ומנסה להצילם. אפילו כתבתי על כך מאמר בשם 'האם אני שונא חרדים' שתקצירו אומר:
    'האם אני שונא חרדים? חס וחלילה. ישמרנו. אני אוהב אותם לפחות כמו שהם אוהבים אותי ואם היו לי כאלו לא הייתי מתבייש לומר שחלק מידידיי הטובים ביותר הם חרדים. אני אמנם קצת כועס עליהם אבל מכאן ועד לשנאה של ממש, דוגמת זו שהם עצמם חשים כלפי הנוצרים, הערבים, החילוניים, השמאלניים, משפחת לפיד ובית המשפט הגבוה לצדק - הדרך עודנה ארוכה. אין להסיק מכך שאני מסתכל בשוויון נפש כשמזוקנים יורקים על ילדות קטנות, כשהם זורקים אבנים על שוטרים או כשהם מגדפים כל מי שלא נברא בצלמם וכדמותם, אבל גם במקרים הקיצוניים ביותר אני משתדל לא לרדת לרמתם ולכן אני נמנע מלהטיח נאצות, קללות, עלבונות, אבנים או חיתולים מלאי צואה.'

    את המאמר המלא תוכל למצוא בכתובת:
    http://www.1vsdat.org/index.php/component/k2/item/809-***-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%90%D7%A0%D7%99-%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%90-%D7%97%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%9D?

    עדי אביר

  • קישור לתגובה שלישי, 15 נובמבר 2016 09:49 הוסף ע״י חרדי

    ועוד דבר אחד מר אביר:

    אני בטוח שיש לך רק כוונות טובות ואתה רוצה להציל את עם ישראל אך כדאי שתלמד קצת היסטוריה במקום לדקלם סיסמאות אנטישמיות חילוניות. אתה בעצמך שטוף מוח.

    אוטואנטישמיות, אוטואנטישמי, שנאה עצמית יהודית או יהודי שונא יהודים היא הגדרה של תופעה חברתית-פסיכולוגית שבמסגרתה אדם ממוצא יהודי חש ניכור כלפי מוצאו ומפתח עוינות אובססיבית כלפי בני עמו ודתו באופן דומה לזו שמפתחים האנטישמים מקרב עמים אחרים ודתות אחרות - לעתים תוך אימוץ נרטיבים וטענות שמעלים אנטישמים אלו. המלומד הראשון שאִבחן תופעה זו וניתח אותה בהרחבה היה תאודור לסינג, אשר שלוש שנים לפני עליית הנאצים לשלטון פרסם ספר שעורר הדים רבים בשם "השנאה-העצמית היהודית" (Der jüdische Selbsthaß), שבו ניסה להסביר את תופעת השנאה העצמית היהודית – משכילים יהודים אנטישמיים אשר הסיתו כלפי העם היהודי ואשר ראו ביהדות את מקור הרוע בעולם. דוגמה נפוצה ומקובלת לתופעת האוטואנטישמיות היא המקרה של אוטו ויינינגר, פילוסוף אוסטרי ממוצא יהודי אשר התנצר ופרסם דברי גזענות אנטישמיים ששירתו לימים את האידאולוגיה הנאצית בגרמניה.

    אני מציע לך לקרוא בעיון את כל הערך ונותר לי רק לקוות שתתעורר

  • קישור לתגובה שלישי, 15 נובמבר 2016 09:14 הוסף ע״י חרדי

    מכיוון שאתה עסוק בלהטיף מוסר על הציבור החרדי/דתי/מסורתי הנה לך ממש בתמצית מהות הערכים החילוניים אשר אנו החרדים סולדים ממנה ואכן אומרים עליה אוי גוועלד:

    אחרי הניצחון במלחמת ששת הימים, נתפש בעיני הציבור, משה דיין כבן מלך. הוא היה מושא לפולחן אישיות שלא היה לפניו ולא היה אחריו, גם לא כלפי אישים כמו דוד בן-גוריון, גולדה מאיר או מנחם בגין. דיוקנו התנוסס על דגלי יום עצמאות והיה בברכות ראש השנה. הרצאותיו נערכו באולמות ענק כשאלפי מאזינים שתו בשקיקה את דבריו. סלחו לו על גחמותיו - על שוד העתיקות הגלוי, על רדיפת הנשים הפרועה ועל רדיפת הבצע הבלתי מרוסנת.

    כותב השורות הללו הינו פרופ' מן המניין, איש מרץ.

    מי שמוכן לחטוף תינוקות ומי שמוכן להבליג על רדיפת נשים פרועה ותאוות בצע בלתי מרוסנת מי שמוכן למחול על שחיתות של ראש ממשלה [אריק שרון] על מנת לספק לערבים צמאי דם את מבוקשם זה אתם חילוניים חסרי דת מצפון ומוסר.

    וכמו שהוא סיים את חייו כך גם עתידה התרבות שלך מר אביר היקר להיעלם.

    במלחמת יום הכיפורים, הפך מבן אלים לאל שאכזב. ההפתעה שבפרוץ המלחמה, המחדל, תמונת השבויים אך בעיקר הידיעות הקשות על התנהלותו כשר הביטחון - נבואות האיוב שהפיץ ותפקודו הבעייתי...

    ולסיום נקנח בעוד ציטוט של אדם מוסרי בשם יגאל תומרקין:

    "כשאני רואה את החרדים – אני מבין את הנאצים"

    הוא לפחות אומר את מה שבליבו בלי שקרים וקשקושים בניגוד אליך

  • קישור לתגובה שני, 14 נובמבר 2016 19:23 הוסף ע״י עדי אביר

    סתם יהודי,

    אין ספק שלכל תופעה יש הרבה מימדים ומעולם לא טענתי שהיחס המתנשא והניצול של השחורים יו הגורם היחידי לאנטישמיות של האפרו-אמריקאים. עם זאת, הכעס שהיהודים עוררו בליבות המושפלים והמנוצלים הקל על נביטתן והתפתחותן של שנאות נוספות שלימים לובו על ידי מסיתים ודמגוגים שרצו לקדם את הנרטיב והאג'נדה הפרטיים שלהם.

    להלן התייחסותי לטענותיך:

    1. השחורים ש'עלו' צפונה לאחר מלחמת האזרחים באו עם דעות קדומות שניטעו בליבם על ידי המטיפים בכנסיות הדרום אבל הם לא ממש הכירו את היהודים והאנטישמיות שלהם עדיין לא התגבשה לכדי שנאה. בשנות השלושים והארבעים של המאה העשרים הם נוצלו לרעה וספגו עלבונות ועל רקע זה קל היה לדמגוגים השחורים להפכם לאנטישמים הרבה יותר נמרצים.

    2. הפרסום של הליגה נגד השמצה נכתב בדיוק בתקופה הקריטית ולכן הוא חשוב ורלוונטי.

    3. הסכסוך הישראלי פלשתיני החל להשפיע על מקצת השחורים הרבה יותר מאוחר, לאחר שהם כבר עברו רדיקליזציה אנטישמית. בשנים עליהם דיברתי איש עדיין לא התעניין בסכסוך הזה. כשהדמגוגים התחילו להשפיע על הרחוב האפרו-אמריקאי הם העלו מהאוב את כל ה'עוולות' של היהודים ובכלל זה הסכסוך המזרח תיכוני, השתתפות היהודים בסחר העבדים, השליטה היהודית בכלכלה העולמית וכדומה.

    3. השתתפות היהודים בסחר עבדים אינה המצאה של 'אומת האסלאם' ואני לא מכיר אף חוקר שדחה את הטענה שהיהודים השתתפו בסחר הזה. המחלוקת העיקרית בין החוקרים היא על מידת השתתפותם של היהודים בסחר העבדים השחורים. חוקרים אחדים טוענים שפעילותם התמקדה בעיקר בברזיל ואחרים טוענים שהם היו פעילים גם באיים הקריביים ואולי גם בארצות הברית. זה פרק לא נעים בהיסטוריה היהודית אבל אין כל דרך להעלימו.

    אני אישית הכרתי בג'מאיקה כמה יהודים שמשפחתם התיישבה באי עוד במאה השבע עשרה כחלק ממשולש הסחר בו יהודים קנו עבדים באפריקה, הביאו אותם למטעי הסוכר בג'מאיקה, קנו את הסוכר ושלחו אותו למזקקות הרום ברוד-אילנד, קנו רום ברוד-איילנד ושלחו אותו למערב אפריקה שם הם קנו עבדים והעבירו אותם לג'מאיקה וחוזר חלילה. הנושא מוסבר בהרחבה בספר נפלא בשם 'The Grandees' שנכתב על ידי חוקר יהדות אמריקה בשםSteven Birmingham. אף אחד אינו מייחס לבירמינגהם ולו נימה של אנטישמיות ואני מניח שדבריו הם אמינים ביותר. כאמור, אני אישית הכרתי יהודי בשם סמי הנריקס, ולמיטב זכרוני גם אחד בשם סקטוס, שסבות סבותיהם היו סוחרי עבדים (לא שהם עצמם סיפרו לי על כך אבל כיוון שהם מוזכרים בספרו של בירמינגהם אני מניח שהסיפור הוא אמיתי).

    למרות שהיהודים היו אחראים לאחוז קטן מהסחר העולמי בעבדים, הדמגוגים השחורים ניפחו עובדה נכונה וניצלו אותה לצרכיהם.

    4. אני מסכים איתך שהימין הישראלי עוזר להשניא אותנו בקרב העמים אבל איני מוכן לשים באותה קטגוריה את הארגונים המוסריים, 'שוברים שתיקה' ו'בצלם', כיוון שלהערכתי הם אינם מוציאים דיבה אלא חושפים את האמת אותה מנהיגינו מנסים להסתיר. כשיוכח לי שהארגונים הללו מוציאים דיבה, היינו, מפיצים שקרים, אמהר להפנות להם את הגב אבל עד אז אני מניח שאמשיך להעריך אותם על סירובם להתקרנף ונחישותם להילחם, חרף כל הקשיים, למען ישראל יותר מוסרית שתהייה מסוגלת להביט על עצמה במראה.

    עדי אביר

  • קישור לתגובה שני, 14 נובמבר 2016 17:46 הוסף ע״י סתם יהודי

    במאמר זה, ובמאמר קודם טענת כי גורם מרכזי להאנטישמיות בקרב שיעור ניכר מהאפרו-אמריקאיים, הוא ההתנשאות והניצול הכלכלי בידי יהודים שהשכירו, מכרו והלוו לשחורים.

    כסיוע לדבריך, אף הבאת מחקר של "הליגה נגד השמצה" (אם כי מלפני 2 דורות -1941), וציטוטים של שחורים שנפגעו מהתנהגות של יהודים.

    ברור כי התנהגות לא נאותה של יהודים מעוררת אנטישמיות.
    אבל עד כמה התנהגות זו היא משמעותית באופן יחסי ביצירת השקפה אנטישמית אצל שחורים.

    לא ביצעתי מחקר בנושא, אבל מחיפוש בגוגל נראה שיש גורמים הרבה יותר משמעותיים לשנאה זו.

    1. הסכסוך הישראלי - פלשתיני.
    רבים מהשחורים מבצעים רדוקציה של המצב בארצות הברית לסכסוך במזרח התיכון, כאשר הפלשתינים החלשים והכהים בתפקיד השחורים, ואילו היהודים - רבים מהם מאירופה, בתקפיד הלבנים המשעבדים והמנצלים.
    האנטישמית אף גדלה אצל אותם שחורים שהתאסלמו, שמזדהים עם הפלשתינים המוסלמים.
    וכאן מגיעים לסיבה השנייה.

    2. בשנות ה90 פרסם הארגון "אומת האסלם" ספר, ובו נטען שהיהודים נטלו חלק נכבד בסחר העבדים. למרות שרוב החוקרים דחו את טענות ומסקנות הספר, הוא משפיע מאוד על יחסם של שחורים ליהודים.

    3. קנאה.
    כן, פשוט קנאה. יהודים ושחורים נרדפו במהלך ההיסטוריה. הגרו לארצות הברית (השחורים כמובן בכפייה), אך בעוד היהודים הצליחו כלכלית, תרבותית ופוליטית, מרבית האוכלוסייה השחורה נתונה עדיין בעוני ובמצוקה.
    לכן הטענות על היהודים ששולטים בכלכלה, בתקשורת, בפוליטיקה ובתרבות, כל כך שכיחים אצל האפרו - אמריקאים.

    לא הייתי רוצה, כמובן, שהיהודים בארצות הברית ייהפכו לעניים ומסכנים, להקטין את השנאה.
    קשה גם להפריך טענות שקריות, וכמובן לא ניתן לשנות את העבר.

    אך יש גורמים בקרבנו, שבהתנהגותם מלבים את השנאה שבאה על רקע הסכסוך בינינו לפלשתינים.
    הימין שבונה בהתנחלויות, למרות שפעילות זו נחשבת ללא לגטימית אפילו בקרב מרבית ידידותינו בעולם.
    כמו כן, השמאל הקיצוני כדוגמת "שוברים שתיקה" וארגון "בצלם" שהתייאשו משינוי בדרך פרלמנטרית, והאסטרגיה שלהם כיום היא הוצאת דיבת ישראל רעה בקרב אומות העולם.

    מעבר לכך (וסליחה מראש על הצדקנות), כמובן שהיינו רוצים לראות את כל אחינו בארצות הברית (ובארץ) נוהגים ביושר ובענווה כלפי אנשים אחרים. מעבר לסיבה של מניעת אנטישמיות, התנהגות לא נאותה, אינה מוסרית.

  • קישור לתגובה שני, 14 נובמבר 2016 12:08 הוסף ע״י עדי אביר

    חרדי,

    אני מניח שבחרת בעולם התורני לאחר שהתעמקת באמונותיו ולכן אתה, מן הסתם, מכיר גם את הקטע התלמודי הבא:

    יאיר בן מנשה ומכיר בן מנשה נולדו בימי יעקב ולא מתו עד שנכנסו ישראל לארץ שנאמר 'וַיַּכּוּ מֵהֶם אַנְשֵׁי הָעַי כִּשְׁלשִׁים וְשִׁשָּׁה אִישׁ'.
    ותניא שלשים וששה ממש - דברי רבי יהודה.
    אמר לו רבי נחמיה: וכי נאמר שלושים וששה? והלא לא נאמר אלא 'כִּשְׁלשִׁים וְשִׁשָּׁה' אלא זה יאיר בן מנשה ששקול כרובה של סנהדרין.
    (בבא בתרא קכא:ב)

    כשזה מגיע לחכמה אדם חושב אחד שקול לעשרות שטופי מוח שרק מדקלמים את סיסמאות חבריהם ורבניהם.

    יכול להיות שבהלוויתו של הרבובדיה השתתפו מליון איש אבל כמה מהם הם אנשים אוטונומיים שחושבים בזכות עצמם וכמה מהם הם שטופי מוח שהתאבלו עליו במצוות רבניהם? אדרבה, כנגד העדר שהשתתף בהלוויית הרבובדיה כחמישה מליון יהודים בחרו להצביע ברגליים ולהישאר בבית.

    הדת היהדוית כבר הייתה בדרכה לפח האשפה של ההיסטוריה כשדמגוגים חרדיים החיו אותה ופוליטיקאים קצרי רואי הפנו אליה תקציבים שעזרו לה להתנפח מעבר לכל פרופורציה. דת יכולה להתקיים אם היא נשענת על אידיאולוגיה ולא על תקציבים שמחר עשויים להתאדות וכיוון שאני צופה ריאקציה חילונית שתעצור את התקציבים המופרזים שמופנים לחרדים אני מניח שהבועה החרדית תתנפץ ורבים, ובכללם כנראה גם אתה, ייאלצו להתפרנס בכוחות עצמם וימצאו את עצמם מחוץ לעולם החרדי.

    זה לא יקרה בימי ביבי אבל אם מדינת ישראל לא רוצה להתאבד זה חייב לקרות. אתה מבין, כל הדת שלכם תלוייה בקוניקטורות פוליטיות שהיום מטיבות איתכם ומחר אולי ינסו לפגוע בכם (ראה מקרה יאיר לפיד). בדת עצמה רק שטופי המוח מאמינים בכל ליבם. כ-10% מכל מחזור חרדי עוזב את הדת (ראה נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) וכ-40% נוספים ממשיכים לנהל אורח חיים חרדי כאנוסים. כך בדיוק נראה מגדל קלפים שעתיד להתמוטט.

    למרות המיליונים שהתאבלו בהלווייתו של הצדיק הגדול מספר חברי הכנסת החרדיים אינו עולה. שאל את עצמך למה. אנשים הם לא טפשים ורוב החרדים מבינים שהם חיים בעולם של שקר שמוביל אותם בדיוק לשום מקום. לך זה כנראה מתאים. אבל רבים כבר מבינים שללא השכלה הם נידונו לדלות ובערות וההשכלה, כמו כעץ הדעת, פוקחת עיניים ומאפשרת לאנשים לבחור בין טוב לרע - בין האור של העולם המודרני לבין עולם החושך של הרבנים.

    המאמר הבא יכול להסביר לך במה דברים אמורים:

    http://www.1vsdat.org/index.php/2010-08-24-09-51-15/2010-08-24-10-08-13/2010-11-28-10-25-21/item/332-%D7%95%D7%A8%D7%93%D7%99-%D7%95%D7%AA%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D

    עדי אביר

  • קישור לתגובה שני, 14 נובמבר 2016 06:27 הוסף ע״י חרדי

    סאם,

    "שסבא אומר לאבא שצריך להרוג את השמאלנים האשכנזים - זה, ולא לימודי ליב״ה, מה שמתסיס את הערסים והפושטקים לאחל לעדי לחטוף סרטן-מוח סופני ולאיים עליו בחבלות שונות ומשונות...."

    משפטים כאלה נאמרים בבתים חילוניים, לא בבתים חרדיים.

    ובגלל שאתה מתעקש נבחר ציטוט אחד אהוב עלי במיוחד של יהודי חילוני המייצג את השמאל [אם תרצה אשמח לספק לך עוד כאלה יש לא מעט]:

    "אם החילוניים רוצים להמשיך לחיות פה אין להם ברירה אלא לפתוח באינתיפאדה. כן, אני מוכן לזרוק את האבן הראשונה" (יהונתן גפן, למי צלצלו הפעמונים, מעריב 8.5.98).


    משחקי מחשב אלימים, חדרי צ'אט ששם מותר לעשות הכל, סרטי קולנוע מזוויעים. [דרך אגב המחנכת החילונית שהייתה לי בכיתה ט' הראתה לכיתה את הסרט התפוז המכני] תרבות הסגידה לאלילי זמר בארץ ובעולם - זה הרבה יותר מדאיג מאשר לימוד תורה.

    האמת היא שאין לי בעיה עם כתביהם של אחד העם והרצל כי אם נהיה כנים הדור הצעיר החילוני לא מכיר אותם במקרה הטוב הוא מקיא את הרעל שלהם בבחינת הבגרות.

    ואם כבר הזכרת אותם אז קצת מידע על אחד העם והרצל לא יזיק:

    http://www.haaretz.co.il/literature/study/1.1901986

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2941088,00.html

    כן מפריע לי שאחרי כמעט 70 מדינת ישראל החילונית מחליטה לפרסם את האמת על פרשת ילדי תימן כאשר כבר אף אחד מהפושעים החילוניים כן רק חילוני עלאק "ציוני" מסוגל לחטוף תינוקות רק חילוני עלאק "ציוני" שגדל על תרבות הגויים מסוגל לחטוף תינוקות. רק חילוני עלאק "ציוני" מסוגל לכתוב מאמרים אנטישמיים על יהודים לאחר ששישה מיליונים מבני עמו נרצחו עקב היותם יהודים ע"י העם שהוא וחבריו סוגדים לתרבות שלה עד עצם היום הזה.

    ולסיכום עדי אביר הייתי מצפה ממשכיל כמוך ללמוד מניסיון העבר:

    כאשר אתה חוזה את עתיד היהדות החרדית תיקח בחשבון גם את תחזיתו של דוד בן גוריון שאמר שבעוד 30 שנה הם יהיו רק במוזיאונים וכי זאת תופעה שתחלוף מהעולם,... מסיבה זו הוא נתן פטור ל-400 בחורי ישיבה מתוך מחשבה שזה ידעך מיום ליום והדת תעלם מהמדינה.

    חלפו למעלה מ - 40 שנה מאז שהוא נפטר ואני בספק אם יש מניין על קברו ולעומת זאת אינו את הלווייתו האדירה של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל כמיליון איש שהשתתפו בלוויה זאת או אפילו לדעת המחמירים החילונים [שנבהלו מהמספר מיליון] היו שם כמה מאות אלפים.

  • קישור לתגובה ראשון, 13 נובמבר 2016 19:41 הוסף ע״י עדי אביר

    חרדי,

    התרבות החילונית הקימה את המדינה שמאפשרת לפרזיטים לחיות על חשבונה. התרבות החרדית מנסה להרוס את המדינה הזאת.

    לנו לא נותר אלא להמתין ולראות מה יקרה קודם - התפוצצות הבלון החרדי ובלימת האסון שהרבנים מנסים להמיט על המדינה הזאת או מותה ביסורים של ישראל החילונית ואובדנו של הבית השלישי.

    http://www.1vsdat.org/index.php/2010-08-24-09-51-15/2010-08-24-10-08-13/2010-11-28-10-25-21/item/972-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%94%D7%91%D7%95%D7%A2%D7%94-%D7%94%D7%97%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%AA-%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%93%D7%AA-%D7%9C%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%95%D7%A6%D7%A5?

    עדי אביר

  • קישור לתגובה ראשון, 13 נובמבר 2016 17:09 הוסף ע״י סאם

    חרדי, אם אתה רוצה לטעון שדור הסבים של כנופיית מעריצי ״הצל״ לא היה מכנה את עדי בתארים בהם דור הנכדים בחר להשתמש, אין בינינו מחלוקת גדולה. זה גם לא רלוונטי, כי הבעיה המרכזית אינה שפת-ביבים, אלא הפוטנציאל האלים, הגובל ברצחנות, ושעוד עשוי להתבטא ברצחנות, שמקנן בלבבותיהם של הצדיקים הקטנים, שזוכה כמובן ללגיטימציה מצד ההורים והסבים.

    אם עדי היו חותר תחת סמכותם של ״גדולי הדור״ בתוניס של שנות ה-20, אני מתאר לעצמי שבין הגבעות השוממות של מדבר סהרה היה קבור לו מכף רגל ועד צוואר שלד בודד כשלידו ערימת סלעים מחשידה. הבעיה, אם כן, אינה נעוצה בפריצות (אוי גוועלד) של האפיקורוסים שמפרנסים את הציבור החרדי, אלא במסורתיות המיליטנטית שאמנם לא תסקול אותך על סיגריה בשבת, אך תכסח לישבנך החיוור את הצורה אם תעז לפקפק בקדושה כזו או אחרת - וזה עוד במקרה הטוב, שבו חמום המוח המסורתי שכח את הסכין בבית. בסופו של דבר, חרדי, ההשראה שמניעה את הקרימינלים של ״הצל״ אינה כתביהם של הרצל, אחד העם, או ז׳בוטינסקי, וגם לא שיעורי אלגברה ותחביר במערכת החינוך החילונית, אלא מה שסבא אומר לאבא כשהם דנים באקטואליה בשעות אחר-הצהריים הרדומות של יום שישי. כן, כשסבא אומר לאבא שצריך להרוג את השמאלנים האשכנזים - זה, ולא לימודי ליב״ה, מה שמתסיס את הערסים והפושטקים לאחל לעדי לחטוף סרטן-מוח סופני ולאיים עליו בחבלות שונות ומשונות.

  • קישור לתגובה ראשון, 13 נובמבר 2016 11:33 הוסף ע״י חרדי

    מערכות החינוך הממלכתיות מכשירות צעירים כגון אלו שבירכו אותך. הם הגיעו מרשתות עמל ואורט עירוני א והריאלי וכו'.

    השקרים והקשקושים שלך לא יצליחו להסתיר זאת.

    במקום להתענג על ססמאות אנטישמיות שקריות חסרות כל שחר פקח את עיניך ותראה לאן התרבות החילונית שאתה סוגד לה מדרדרת אותנו.

  • קישור לתגובה ראשון, 13 נובמבר 2016 11:21 הוסף ע״י עדי אביר

    חרדי,

    שכחתי להתייחס למשפט מפתח בתגובתך: 'לגבי זמיר כהן ויצחק פנגר, קללות השמצות שקרים ואנטישמיות, זו לא דרכם - למרבה הצער זו דרכך.'

    שקרים אינם דרכו של זמיר כהן? הרי הבן אדם עשה קריירה שלמה משקרים, הטעיות ואחיזות עיניים! בקטגוריה 'אחיזות העיניים של המחזירים בתשובה' הקדשתי שישה מאמרים שלמים לזיופים של זמיר כהן שתמיד, אבל תמיד, מקפיד להעלים את הניסוחים המקוריים ולברור מתוכם רק את חלקי המשפטים שמתאימים לצרכיו. אם זאת החרדיות חש לכם הרבה במה להתבייש.

    http://www.1vsdat.org/index.php/2010-08-24-09-51-15/2013-07-23-13-36-16

    עדי אביר

  • קישור לתגובה ראשון, 13 נובמבר 2016 11:10 הוסף ע״י עדי אביר

    חרדי,

    לרבנים החרדים חשוב להחדיר בצעירים שלהם, ובחוזרים בתשובה, תחושת עליונות שתפצה אותם על נחיתותם. לשם כך הם מספרים להם בדיות על החינוך החלוני בנסיון להעניק להם את התחושה שרק הישיבות מכשירות צעירים מוסריים שמתנהגים בכבוד בעוד שממערכות החינוך החילוניות יוצאים צעירים שנמשכים רק לרפש, פשע וזנות. זהו קישקוש טהור. מערכות החינוך הממלכתיות מכשירות צעירים שלימים ירכשו תארים אקדמאים ויהפכו למשכילים, מדענים, חוקרים, רופאים, פסיכולוגיים, כלכלנים, עובדים סוציאליים, קצינים בכירים ובעלי מקצועות חופשיים. אותם לא תתפוס משתוללים בהפגנות, מכים חיילים, יורקים על ילדות קטנות, שורפים צפרדעי אשפה ומפעילים אלימות כלפי כל מי שרבניהם אינם חפצים ביקרו.

    החינוך התורני מייצר בורים שאינם מסוגלים להתפרנס בכוחות עצמם ושגורלם מייעדם להיסמך על הכוונתם של רבניהם ועל כספיהם של בוגרי מערכת החינוך הציבורית. יכול להיות שאתה רכשת מקצוע לפני חזרתך בתשובה אבל זה לא הכלל במערכת החינוך החרדית שם שיעורם של בעלי המקצועות שמאפשרים לאדם להתפרנס בכבוד הוא כמעט אפסי.

    רק 55% מהחרדים עובדים למחייתם וחלקם הגדול מתפרנס במשרות שמתוקצבות על ידי המדינה. לבוגרי הישיבות סיכוי קטן בלבד להתחרות עם בוגרי החינוך הממלכתי על משרות בשוק החופשי ולכן מעמדו הסוציו-אקונומי של הציבור החרדי ימשיך להתדרדר וזה של הציבור שמעניק לילדיו השכלה אקדמית ימשיך לעלות.

    התנהגותו של האדם מתעצבת בעיקר על ידי משפחתו וסביבתו ופחות על ידי מערכת החינוך. אנשים מרקע סוציו-אקונומי נמוך ידברו עברית עילגת ויתנהגו בצורה בהמית גם לאחר שנותיהם בישיבה ואנשים מרקע סוציו-אקונומי יותר גבוה לרוב יסגלו את הנורמות של הוריהם, ימשיכו ללימודים גבוהים, ישתלבו בשוק העבודה ויצרכו תרבות, אפילו אם הם למדו בבתי ספר פחות משובים.

    לסיכום, במקום להתענג על סיסמאות רבניות חסרות כל שחר מוטב שתפקח את עיניך, תקרא את הפרסומים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ותבין שתמרנת את עצמך לרחוב ללא מוצא וגזרת על ילדיך חיים חסרי עתיד מהם הם ינסו לברוח ברגע שרק יוכלו - כפי שעושה אחוז ניכר של צעירים חרדים.

    עדי אביר

  • קישור לתגובה ראשון, 13 נובמבר 2016 06:16 הוסף ע״י חרדי

    עדי אביר,

    אני מניח שאתה יודע זאת אבל בכל זאת...

    המילים בן זונה,נאצי,חרא,מזדיין וכו' אינן נאמרות רק בהקשר של עדי אביר.

    כיום צמד המילים "בן זונה" [בחסות מערכת החינוך החילונית,התקשורת החילונית ובכלל התרבות החילונית] נהיו חלופה לצמד המילים "בוקר טוב".

  • קישור לתגובה ראשון, 13 נובמבר 2016 06:10 הוסף ע״י חרדי

    עדי אביר,

    אני עד גיל 22 גדלתי בתור חילוני בלי שמץ של דת. לכן אני יודע בדיוק מה מלמדים בבתי הספר החילוניים/ממלכתיים. ואני גם יודע לאיזה רפש בחורים ובחורות נחשפים בצבא. לכן אתה יכול להמשיך לספר סיפורים עד מחר.
    אני למדתי ברשת אורט ואם תרצה אני אשמח לכתוב לך קצת מהחוויות של תלמיד חילוני בבית ספר חילוני.

    בלי קשר לדת אני לא ארצה לחשוף את ילדי לטינופת ולפריצות שיש לחינוך החילוני/ממלכתי דתי להציע.

    אני מבין שזה קשה אבל הרבה אנשים היום מאסו בריקנות החילונית ושקרים כגון שטיפת מוח של המחזירים בתשובה לא יועילו.

    לגבי אמנון יצחק אני מסכים אתך וכל גדולי ישראל היום פסקו שאסור לשמוע לו.

    לגבי זמיר כהן ויצחק פנגר, קללות השמצות שקרים ואנטישמיות, זו לא דרכם - למרבה הצער זו דרכך.

    היום אנו נאלצים להתמודד תוצאותיו של החינוך החילוני הציוני אשר הפנה עורף למסורת ישראל.

  • קישור לתגובה שישי, 11 נובמבר 2016 10:18 הוסף ע״י עדי אביר

    חרדי,

    אתם אוהבים לספר לעצמכם שמערכות החינוך הלא-חרדיות אשמות בכל העוולות של המדינה הזאת וזה אינו נכון. חבריו של הצל 'בושלו' על ידי מחזירים בתשובה דוגמת אמנון יצחק, זמיר כהן, יצחק פנגר וחסידי חב"ד שמזלזלים בהשכלה וגוררים צעירים לעולם של בורות, בערות, שנאה וקנאות. מערכות החינוך הממלכתיות אינן מצליחות להתמודד עם גל ההתחרדות ורבים זונחים את החינוך הממלכתי-הומניסטי-ליברלי-מדעי-טכנולוגי והופכים לחרדים פעילים או לתומכי דת שעדיין אינם מוכנים לוותר על החיים החילוניים, בחזקת הידים ידי יעקב והקול קול עישו.

    ה'צל' נבנה מאותם חרדים שעדיין לא יצאו מהארון, כפי שמעידה תגובתו של יהודה קעטבי לפוסט בו הוא השתלח בי:

    'רשע מרושע שונא ישראל אם הוא לא רוצה לקיים תיהדות לפחות שלא יפריע לאלה שכן רוצים ומבינים מה זה תפילין! !! אני כאדם חילוני מניח כל יום תפילין ומבין מה משמעותן! !!!!!!'

    אתה מבין, בחור מרקע חילוני נפל ברשתו של מחזיר בתשובה והחל להניח תפילין מבלי לחצות את הקו ולהפסיק לעשן, לנהוג וללכת לים בשבת.

    עדי אביר

  • קישור לתגובה שישי, 11 נובמבר 2016 08:28 הוסף ע״י חרדי

    אסכם את הדיון: כל חבריו של הצל הם פרי מערכת החינוך הממלכתית דתית/ציונית/חילונית/כפרנית/כל האפשרויות נכונות.

    אפשר להבחין בקלות בהשפעה ההרסנית של הכופרים על הצינות הדתית. כאשר נותנים לבחור בישיבה להחזיק ביד אחת גמרא וביד השנייה מכשיר אייפון התוצאות בהתאם. רק חבל שהרבנים הציוניים הדתיים לא מתעוררים והם מובילים את הציבור שלהם היישר אל תוך הביוב החילוני.

    אין לי ספק שאם שנבדוק היכן למדו ההורים של חברי הצל נגלה שכולם למדו בחינוך ממלכתי[עלאק] דתי

  • קישור לתגובה שישי, 11 נובמבר 2016 08:02 הוסף ע״י שחר

    חרדי,
    אתה כותב "האשמים הבלעדיים הם המנהיגים הכופרים חילונים.אנחנו היום צריכים לאכול את הדייסה שהם בישלו לנו"
    אבל התגובות הגיעו מתוך תרעומת על מה שנראה למגיבים כפגיעה באמונה דתית.
    כלומר שלא הכופרים אשמים, אלא חוסר החינוך.
    הבעיה קיימת בכל מגזר. נערי הגבעות, אנשי תג מחיר, מעריצי הצל, וגם אצל החרדים. אבל אצל חרדים בעיית האלימות קשה יותר כי היא לא מוגבלת לאנשים צעירים:
    אני חושב שחרדים אמנם לא מקללים, אבל הם לא פחות וולגריים וההתנהגות של הפרחחים שלהם (בדומה לפרחחים המסורתים מעריצי 'הצל'- וכן, הכעס שלהם הוא תגובה למה שהם רואים כפגיעה במסורת ולכן הם מסורתיים..) היא לא פחות בריונית וברברים, ויעידו ההפגנות, זריקות הטיטולים, שריפות הצמיגים, ועוד.
    כמו שפרחחי הצל יצאו בימי צוק איתן להתעמת עם פעילי שמאל, פרחחי החרדים יוצאים בתדירות הרבה יותר גבוהה להתעמת עם כל דבר שמנהיגיהם אומרים להם (המקרה האחרון- לפני חמישה ימים, הפגנה שכללה חסימות כבישים צעקות ויריקות בשל מעצר עריק. ראה כאן: http://news.walla.co.il/item/3011049 )

    לדעתי רוב החרדים הם אנשים טובים ושומרי חוק. חבל שהמיעוט הקולני שלהם גדול וקולני כל כך.

    אני חושב שאתה צודק לחלוטין בדבריך כי אין שום קשר בין אורח החיים של סביהם וסבי-סביהם התימניים/מרוקאים/עיראקיים/פולניים לבין חבריו של הצל.

    הן חבריו של הצל, הן השב"בניקים, הן נערי הגבעות, וכל נערי השוליים שלא מקבלים חינוך לדרך ארץ, מכל המגזרים, על כולם אנו בוכים.

  • קישור לתגובה שישי, 11 נובמבר 2016 06:35 הוסף ע״י חרדי

    סאם,

    מכיוון שגדלתי בתור חילוני והתחנכתי בבתי ספר חילוניים ושרתתי בצבא וגם סיימתי לימודי תואר ראשון במנהל עסקים אני יכול לומר בביטחון שאני יודע על מה אני מדבר.
    הפריצות/הגועל/המתירנות/החוצפה/הסמים/סכינאות/ בדיוק כמו שרשום במדרש רבה שיר השירים פרשה ב פסקה לג:

    "אמר ר' נהוראי דור שבן דוד בא הנערים ילבינו לזקנים ויעמדו הזקנים בפני הנערים (מיכה ז') בת קמה באמה כלה בחמותה אויבי איש אנשי ביתו ובן אינו מתבייש מאביו ר' נחמיה אומר קודם ימות המשיח עניות ירבה ויוקר הווה והגפן תתן פריה והיין יסריח והמלכות כלה תהפך למינות ואין תוכחות אמר ר' אבא בר כהנא אין בן דוד בא אלא בדור שפניו דומין לכלב וכו'....

    אני אדגיש שוב:

    אין שום קשר בין אורח החיים של סביהם וסבי-סביהם התימניים/מרוקאים/עיראקיים/פולניים לבין חבריו של הצל.

    עדיין אפשר ללכת ולהתארח אצל משפחות תימניות ששם זה ממש בולט וכואב לראות את השוני בין הסבא רבה לנינו.

    האשמים הבלעדיים הם המנהיגים הכופרים חילונים. אנחנו היום צריכים לאכול את הדייסה שהם בישלו לנו. אם זה לקרוא תגובות דוחות כמו של הצל ושות' ואם זה לקרוא מאמרים אנטישמיים יהודיים כמו שיש כאן באתר.

  • קישור לתגובה שישי, 11 נובמבר 2016 01:23 הוסף ע״י סאם

    חרדי, אני לעומתך דווקא סבור שסביהם וסבי-סביהם של המגיבים לא היו ״מזדעזעים״ מן הדברים של הנכדים והנינים. הם ככל הנראה היו מסתייגים מהוולגריות, אבל על המהות, ככל שניתן לזהות כזו בשצף של גידופים, הם היו חותמים.

    לא צריך להיות כושי מהארלם כדי לחוש טינה כלפי הסנוביות האשכנזית, אסתכן בכך שאכונה ״צורר״ או לפחות ״בעל שנאה עצמית״ ואומר שהרקע לאנטישמיות האירופאית ההיסטורית, גם כשזו התקשטה בתיאולוגיה נוצרית, היה לעתים קרובות ניצול כלכלי בידי העם הנבחר, או ליתר דיוק, אותו פלג בעם הנבחר שניחן במנת משכל גבוהה מספיק שאפשרה לו להתחבב על השלטון, לזכות בפריבילגיות מטעמו (כגון שמירה מפני פורעים אנטישמים), ולנצל את קרבתו כדי לסחוט מפשוטי העם הנבערים, כמו גם מהאצולה הנמוכה, גם את הלחם וגם, אם להאמין למחקרים גנטיים שמצביעים על כך שהאשכנזים נושאים דנ״א מזרח-תיכוני מצד האבות ודנ״א אירופאי-ילידי מצד האמהות, את הנשים והבנות. מכל מקום, תיאולוגיה ועלילות-דם הם לעתים קרובות תירוצים שימושיים להפטר מעם זר ומוזר שיושב בארצך, מתבדל ממך בעקביות ובהתרסה, ומשתרר עליך תוך שיתוף פעולה עם בית המלוכה, שנהנה מהמסים הגבוהים שהעם הזה משלם לו, ועם הכנסיה, שהגנה על היהודים הרבה יותר משרדפה אותם.

    אך אל לנו כה למרר את נפשם של האשכנזים יוצאי אירופה. שכן, סנוביות או לא סנוביות, צריך להיות עניו לפחות כמשה רבינו, וגם נאיבי במידה לא מבוטלת, כדי לחיות עשור אחד בישראל, שלא לאמר חצי-מאה, מבלי לפתח תחושת עליונות, ולו דלה ביותר, ולו בלתי-מודעת, אך ללא ספק מוצדקת מאין כמוה, לעומת הגל העכור של הפראיות המזרחית שמציף ואף מטביע את מדינת ישראל בעשורים האחרונים. אם הוגיה האשכנזים של הציונות, בועלי ארנבות ואוכלי נידות מדופלמים, היו מתוודעים לטיפוסים מהסוג הרווח והפורח שעדי תיעד כאן ובמקומות אחרים מנאצים את שמו באנלפבתיותם כי רבה, הם עוד היו מהרהרים שמא ארגנטינה, ולא פלשתינא, היא ארץ המנוחה והנחלה. אך גם אם ספקולצייתי שגויה, בכל אופן קשה לבוא בטענות לאשכנזים שאפם הבהיר והיהיר מתנוסס מעלה-מעלה כדרך קבע, אם לצדם ישנו אספסוף בריוני כמו של ה-״צל״, מזרחי כמעט ללא יוצא מן הכלל, וגאה במזרחיותו, שמוכיח בשקדנות מפליאה מדי יום ביומו שהביטוי ״אין עשן בלי אש״ תקף גם לגבי תחושותיהם של האשכנזים כלפי אחיהם השזופים יותר.

  • קישור לתגובה חמישי, 10 נובמבר 2016 08:31 הוסף ע״י חרדי

    האמת שהיא שדי מביש לקרוא את התגובות שנכתבו כנגדך. גם אני מתנגד לדרכך ואף סולד ממנה אבל אפשר לבחור מילים אחרות.

    אני בטוח שאם היינו מראים לסבא ולסבא רבה של אותם מגיבים איך צאצאים מתבטאים הם היו מזדעזעים. אתה טוען שההנהגה הימנית-רבנית אשמה אני חולק עליך. החינוך החילוני ציוני ממלכתי תקרא לו איך שתרצה הוא האשם בכך שככה בנינו היום מתבטאים. אני מוכן להמר שרוב המגיבים שם אם לא כולם מחללי שבת ובמקרה הטוב אני יכול לקרוא להם יהודים של יום כיפור.

    מי שאשם במתירנות בפריצות וברפש של בני הנוער כיום זה לא ההנהגה הרבנית ימנית אלא המנהיגים הכופרים חילונים שהקימו את המדינה ועושים כל מה שביכולתם למחוק את הדת.

    אני מבטיח לך שכל בעל תשובה/חרדי מלידה/דתי נורמלי ורגיל לא מתבטא ככה ובטח שהצל הוא לא המודל לחיקוי שלו.

התגובות האחרונות

המאמרים האחרונים